آیپد مینی 7 اپل احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

ظاهراً اپل قصد دارد برای کل طیف آیپد خود به پنل OLED روی بیاورد. آیپد پرو M4 اولین دریافت‌کننده این فناوری بود و اکنون طبق آخرین شایعات، آیپد مینی 7 مدل بعدی خواهد بود و سامسونگ در حال حاضر نمونه‌هایی از نمایشگر را برای این تبلت به جهت ارزیابی اپل تولید می‌کند. با این حال، این آیپد مینی احتمالاً تا سال 2026 عرضه نشود.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ توسعه نمونه‌های OLED هشت اینچی را برای اپل آغاز کرده که نشان می‌دهد آیپد مینی 7 احتمالاً همان صفحه نمایش 8.3 اینچی نسل فعلی آیپد مینی 6 را داشته باشد. پس از تکمیل فرآیند تایید از سمت اپل، سامسونگ شروع به کار برای تولید انبوه خواهد کرد. تولید این صفحه‌نمایش‌ها در نیمه دوم سال 2025 صورت می‌گیرد. طبق این برنامه در این مدت اپل فرصت کافی خواهد داشت تا برای عرضه آیپد مینی 7 آماده شود. یک منبع در مورد نمونه‌های OLED سامسونگ این بیانیه را ارائه داده است: «می‌دانم که Samsung Display ماه گذشته به درخواست اپل شروع به توسعه نمونه‌های OLED iPad mini کرد. پس از توسعه نمونه‌های اولیه در نیمه اول سال جاری، می‌توانیم در طول سال وارد مرحله توسعه برای تولید انبوه شویم.»

هیچ صحبتی در مورد اینکه آیپد مینی 7 مانند مدل‌های آیپد پرو 11 و 13 اینچی دارای پنل OLED Tandem باشد، ارائه نشده است. با این حال اپل احتمالاً از این فناوری صرف نظر خواهد کرد. دلیل اصلی این است که تولید انبوه این پنل‌ها نسبت به mini-LED گران‌تر است. حتی راس یانگ، تحلیلگر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، از اینکه اپل توانسته آیپد پرو 11 اینچی را تنها 999 دلار قیمت گذاری کند، متعجب شد، چراکه تخمین زده بود تبلت‌های جدید 50 درصد به دلیل تغییر فناوری پنل گران‌تر خواهند بود. احتمالاً شاهد تولید انبوه یک OLED ارزان قیمت توسط سامسونگ باشیم که به مشتری پرسود خود اجازه می‌دهد از آن در دستگاه‌هایی استفاده کند که قیمت خرده‌فروشی بالایی ندارند.

پست های مرتبط

دلایلی که نباید فعلاً به نسخه بتای iOS 18 به‌روزرسانی کرد

شرکت SMIC به جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی سازندگان تراشه‌ صعود کرد

دیو برک، مدیر بخش اندروید شرکت گوگل از کار خود کناره‌گیری کرد