احتمالاً نسل بعدی هدست ویژن پرو اپل اواخر سال 2026 عرضه شود

تقاضا برای هدست Apple Vision Pro به تدریج در حال کاهش است، با این حال این شرکت در اهداف بلندمدت خود ثابت‌قدم است. گزارش شده که جانشین این هدستِ 3499 دلاری احتمالاً تا اواخر سال 2026 معرفی شود. با این حال، یک مانع بزرگ برای اپل وجود دارد: قیمت گذاری. برای غلبه بر این مانع و پیشبرد محصولات، اپل باید هزینه قطعات را کاهش دهد. در حال حاضر، پیش‌بینی می‌شود که هر دستگاه از نسل کنونی، 1542 دلار برای اپل هزینه داشته باشد که رفتن به سمت یک پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه‌تر را دشوار می‌کند.

گفته می‌شود که اپل در تلاش برای کاهش هزینه 456 دلاری است که باید برای پنل‌های micro-OLED 4K هدست خود بپردازد و برای این کار در حال ارزیابی دو تامین‌کننده نمایشگر چینی است. مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه «Power On» خود اشاره می‌کند که عرضه جانشین اپل ویژن پرو احتمالاً تا قبل از اواخر سال 2026 اتفاق نیفتد، ولی در هر حال قبل از تحقق نسل دوم محصول، این فناوری باید هزینه آن را به نحوی کاهش دهد. در آخرین نقشه راه ویژن پرو اپل در حال حاضر نیازی به مدل نسل دوم تا پایان سال 2026 نیست، اگرچه این شرکت در تلاش است تا قبل از آن راهی برای ارائه نسخه ارزان‌تر به بازار بیابد. گزارش شده که اپل هنوز در مورد اینکه دقیقاً چگونه هزینه را پایین بیاورد، نگران است.

اپل در سال 2024 نسخه جدیدی از نرم‌افزار Vision Pro یا همان visionOS 2.0 را معرفی می‌کند، اما انتظار نمی‌رود که این نرم‌افزار هم آن‌چنان تغییری ایجاد کند. قدم بزرگ بعدی برای این هدست، عرضه بین‌المللی آن خواهد بود و اپل آماده می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک این دستگاه را به چین هم بیاورد. اپل می‌تواند آینده واقعیت ترکیبی خود را با عرضه یک هدست ارزان‌قیمت روشن‌تر کند. در مورد یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌توان به استفاده از تراشه آیفون به جای مک اشاره کرد و یک گزینه دیگر هم استفاده از صفحه نمایش ضعیف‌تر به جای پنل‌های دوگانه micro-OLED 4K است. اپل همچنین تلاش خواهد کرد تا فروش هدست ویژن پرو را با عرضه این دستگاه در چین در اواخر امسال احیا کند.

اگر مشکل قیمت‌گذاری برطرف نشود، سود از این بخش به سختی می‌تواند بالاتر رود. شایعه قبلی ادعا می‌کرد که اپل می‌تواند با همکاری با تولیدکنندگان پنل‌های چینی SeeYA و BOE، هزینه‌ نمایشگرهای خود را تا 50 درصد کاهش دهد. اینکه آیا این شرکت در آینده این اتحاد تجاری را تشکیل می‌دهد یا خیر داستان دیگری است، ولی در هر صورت ما مشتاقیم که نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو را ببینیم.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد