امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۴:۲۸

احتمالاً کنسول بعدی ایکس‌باکس دیرتر از پلی‌استیشن 6 عرضه شود

طبق شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، نسل بعدی ایکس‌باکس ممکن است دیرتر از پلی‌استیشن 6 عرضه شود.

در پادکست اخیر یوتیوبر Moore’s Law is Dead، نشان داده شد که کنسول نسل بعدی مایکروسافت به تازگی وارد فاز طراحی شده است. تا ماه گذشته، شرکت مایکروسافت قراردادی که مربوط به نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس باشد را با AMD امضا نکرده است. برخلاف این موضوع، شرکت سونی چندین قرارداد پس از کنسول فعلی امضا کرده است. البته ظاهراً این مسئله برای شرکت مایکروسافت عادی است، زیرا این شرکت به دنبال کاهش قیمت محصولات AMD است.

با این حال، این بار به نظر می‌رسد که مایکروسافت در خرید سیلیکون برای کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس بیشتر وقت می‌گذارد، زیرا این شرکت تا همین اواخر با AMD صحبت نکرده بود. پس از اطلاع از این موضوع، اینتل شروع به مناقصه برای تولید سیلیکون برای کنسول کرد و قیمت‌های بسیار پایین و ظرفیت کامل کارخانه‌های خود را ارائه کرد. اینتل این مسئله را فرصتی بزرگ برای نجات Arc و محصولاتش در این زمان دید.

در حالی که مایکروسافت هنوز برای نسل بعدی ایکس‌باکس خود با کسی قرارداد امضا نکرده است، Moore’s Law is Dead بر این باور است که احتمالاً این شرکت بار دیگر هم با AMD همراه خواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد از رویه سونی و پلی‌استیشن 6 عقب بماند، زیرا با وجود این تأخیر، ممکن است این کنسول تنها به تازگی وارد فاز طراحی شده باشد. این امر می‌تواند باعث شود که مایکروسافت کنسول بعدی‌اش را دیرتر از کنسول نسل بعدی سونی منتشر کند.

باید این مسئله را هم در نظر گرفت که منطقی نیست نسل بعدی ایکس‌باکس از سیلیکون شرکت اینتل استفاده کند، زیرا این بیش از چند مشکل برای نسخه‌های چند پلتفرمی ایجاد می‌کند. با این حال، در حال حاضر هیچ اطلاعیه رسمی در این مورد وجود ندارد، بنابراین باید به همه چیز تا زمانی که کنسول به طور رسمی معرفی شود و جزئیات آن منتشر شود، با شک و تردید نگاه کنیم.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *