احتمالا نسل بعدی کنسول ایکس باکس از پلی استیشن 5 پیشرفته تر است

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت می‌خواهد نسل بعدی کنسول ایکس باکس از پلی‌استیشن ۵ قدرتمندتر باشد و بازار را در اختیار بگیرد. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازیهمراه ما باشید.

به لطف جزئیاتی که سونی راجع به کنسول پلی‌استیشن ۵ و سخت‌افزار آن منتشر کرد، بسیاری از مردم تحت‌تاثیر قرار گرفتند. بسیاری از سخت‌افزارها جالب به نظر می‌رسیدند و البته استفاده از SSD در نسل بعدی کنسول‌های سونی قطعا روی سرعت پردازش آن تاثیر بسیاری خواهد داشت و در کنار آن قابلیت‌های پشتیبانی از واقعیت مجازی و Backward Compatibility بخش‌های جذاب کوچکی از این کنسول هستند.

اما البته، پلی‌استیشن ۵ تنها اسبی نیست که در مسابقه حضور دارد. جزئیات نسل بعدی کنسول‌ ایکس باکس مایکروسافت نیز به زودی منتشر خواهد شد و انتظار داریم این اطلاعات در رویداد E3 2019 در اختیارمان قرار داده شود. تمام نگاه‌ها به این موضوع است تا بدانند که آیا سیستم‌ها در حد و اندازه‌ی یک‌دیگر ظاهر خواهند شد یا یکی از آن‌ها برتر از دیگری خواهد بود.

طبق گزارش‌های یک خبرنگار با نام Ainsley Bowden روی توییتر، چندین کارمند شرکت مایکروسافت تایید می‌کنند که ایکس باکس آناکوندا (نام سری یکی از دو کنسول نسل بعدی که مایکروسافت در حال کار روی آن است) قدرتمند‌تر از پلی‌استیشن ۵ خواهد بود. زیرا مایکروسافت قصد دارد تا کنسول قدرتمندتر در بازار را در اختیار داشته باشد، همان‌گونه که ایکس باکس وان ایکس را در اختیار دارد.

در همین حین، کارمند داخلی شناخته شده که Klobrille‌ نام دارد، تایید می‌کند که مایکروسافت قصد دارد تا ایکس باکس آناکوندا عملکرد بهتری نسبت به تمام کنسول‌های نسل بعد داشته باشد.

طبق گزارش‌های متعدد طی چند ماه اخیر، مایکروسافت در حال کار روی دو کنسول مختلف ایکس باکس است. یکی از آن‌ها آناکوندا و دیگری لاک‌هارت نام دارد. درحالی که لاک هارت قرار است ارزان‌تر و سخت‌افزار ضعیف‌تری داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود آناکوندا معادل نسل بعدی کنسول ایکس باکس وان ایکس باشد و قیمت بیش‌تر در کنار سخت‌افزار قدرتمندتر داشته باشد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید در رویداد E3 2019‌ چه اتفاقی خواهد افتاد و می‌توانیم انتظار چه چیزی را داشته باشیم.

منبع : دنیای بازی

پست های مرتبط

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند