احتمال می‌رود سامسونگ جایگاه خود را به عنوان بهترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو از دست بدهد !

شرکت سامسونگ در سال 2019 با معرفی گلکسی فولد، دنیای تکنولوژی را دگرگون کرد. این شرکت تصمیم گرفت در این بخش باقی بماند و هر سال گوشی‌های تاشویی را روانه بازار کرد که بهتر از مدل‌های قبلی می‌شدند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که جایگاه سامسونگ در بخش گوشی‌های تاشو در خطر است.

بر اساس گزارش جدیدی از DSCC، سامسونگ در آستانه از دست دادن رتبه اول خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشو در سه ماهه اول سال 2024 است. سامسونگ تا سه ماهه چهارم سال 2023 جایگاه بالای خود را حفظ کرده بود، اما با این حال حتی در آن زمان هم هوآوی و آنر در تلاش برای سبقت از سامسونگ بودند.

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشو سال گذشته شاهد عرضه 23 گوشی تاشو مختلف بود. چهار مورد از ده مورد برتر در سه ماهه آخر سال 2023 متعلق به سامسونگ بودند؛ آنر و اوپو دو گوشی در این لیست داشتند؛ هوآوی و شیائومی هم در این لیست حضور داشتند و در این میان گلکسی زد فلیپ 5 توانست پرفروش‌ترین گوشی تاشو در سه ماهه آخر سال 2023 باشد و هواوی میت ایکس 4 هم در رتبه دوم قرار گرفت. بقیه دستگاه‌ها شامل Galaxy Z Fold 5 ،Honor Magic VS2 و Oppo Find N3 Flip بودند که به ترتیب رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

همه چیز در سه ماهه اول سال 2024 و همچنین سه ماهه دوم سال 2024 کمی متفاوت می‌شود، زیرا اکنون انتظار می‌رود هوآوی سامسونگ را در بخش تاشو از سلطنت خلع کند. این کار با کمک Mate X5 و همچنین Pocket 2 پیش رو انجام می‌شود. سامسونگ در نیمه دوم سال جاری با گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 باز خواهد گشت، اما ممکن است این اتفاق کمی دیر بیفتد. انتظار می‌رود امسال شاهد عرضه حدود 27 گوشی تاشو باشیم.

نمی‌توان انکار کرد که سامسونگ در اواخر سال جاری محصولات بسیار خوبی ارائه می‌دهد. با این حال، تهدید هوآوی جدی است و اگر سامسونگ موقعیت خود را از دست بدهد، سلطنت 4 ساله خود را از دست خواهد داد و ممکن است پس گرفتن آن دشوار شود. این شرکت یا باید نوآوری‌هایی را برای حفظ جایگاه خود انجام دهد یا به فکر کناره‌گیری بیفتد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود