اخراج کارمندان شرکت Micron به دلیل وضعیت بد مالی

اخراج کارمندان شرکت Micron به دلیل وضعیت بد مالی

وضعیت مالی بسیار بد یکی از غول های تولید کننده چیپ ست های حافظه، سبب اخراج کارمندان شرکت Micron شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد. در حقیقت در ماه دسامبر سال 2022، مدیران کمپانی اعلام کردند که 10 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهند کرد. به این ترتیب 4900 کارمند از تعداد دقیقه 49 هزار کارمند میکرون به دلیل شرایط وخیم مالی، اخراج می شوند.

با این وجود به نظر می رسد که اوضاع مالی میکرون به حدی وخیم است که آنها تصمیم به اخراج 5 درصد دیگر از پرسنل خود را گرفته اند. در نتیجه تعداد کل پرسنل میکرون از 49000 نفر در سال 2022 به 41895 نفر در ابتدای سال 2023 میلادی کاهش می یابد. طبق برنامه ریزی شرکت Micron، پروسه اخراج کارمندان در چند مرحله انجام خواهد شد و این روند تا مساعد شدن اوضاع مالی ادامه می یابد.

به این ترتیب ممکن است تعداد بیشتری از کارمندان شرکت Micron در سال 2023 میلادی اخراج شوند و برنامه های توسعه خط تولید و عرضه محصولات جدید نیز با مشکل مواجه می شود. وضعیت مالی میکرون به حدی وخیم است که اخراج کارمندان به تنهایی نمی تواند مشکلات را برطرف سازد و آنها به ناچار، میزان سرمایه گذاری روی خطوط تولید را هم کاهش داده اند.

روند کاهش سرمایه به مدت دو سال تا 2024 میلادی ادامه خواهد یافت و بعید به نظر می رسد که این روند تا پایان سال 2024 متوقف شود. شرکت Micron پیش از این تولید چیپ ست های حافظه فلش NAND و DRAM خود را به میزان 20 درصد کاهش داده اند. در نتیجه نت 1 گاما در کمپانی میکرون به سال 2025 منتقل شده است.

این تغییر می تواند سهم بازار های جهانی میکرون را به شدت کاهش دهد و آنها رقابت را به دو رقیب دیگر از جمله هاینیکس و سامسونگ واگذار کنند. بررسی گزارشات مالی سال 2023 در مقایسه با سال 2022 میلادی، نشان دهنده کاهش 300 میلیونی درآمد یکی از بزرگترین تولید کنندگان چیپ ست های حافظه فلش NAND و DRAM در سطح جهان است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود