معرفی مادربردهای سری PRO WS W790 ایسوس

معرفی مادربردهای سری PRO WS W790 ایسوس

مادربرد های سری PRO WS W790 ایسوس با امکانات بسیار متنوع، طراحی ظاهری جذاب و مشخصات فنی قابل توجه معرفی شدند. ایسوس در گام اول، دو مادربرد از این خانواده را معرفی کرده که شامل مدل های Pro WS W790-Sage SE و Pro WS W790-Ace می شود. نکته قابل توجه در خصوص مدل Sage وجود هفت اسلات PCIe 5.0 x16 است که به صورت اختصاصی برای پردازنده های Xeon W-2400 در نظر گرفته شده اند.

مادربرد های سری PRO WS W790 ایسوس با توجه به ابعاد بزرگ خود در دسته بندی فرم فکتور ATX قرار نمی گیرند. مادربرد Pro WS W790-Sage SE دارای فرم فکتور SSI-EEB بوده و مدل Pro WS W790-Ace دارای فرم فکتور SSI-CEB است که عرض بیشتری در مقایسه با مدل های فرم فکتور ATX دارند. همچنین حفره های نصب مادربرد در این مدل ها با نمونه های ATX متفاوت است و هنگام انتخاب کیس، باید به این مورد توجه کنید.

مادربرد Pro WS W790-Ace به هشت اسلات حافظه رم DDR5 مجهز شده که از چینش چهار کاناله پشتیبانی می کنند. همچنین این محصول می تواند از حداکثر 2 ترابایت حافظه رم در صورت نصب ماژول های ECC پشتیبانی کند. در بخش ذخیره سازی نیز گزینه های متنوعی از جمله دو اسلات PCIe 4.0 M.2، یک عدد M.2 2280، یک عدد M.2 22110، چهار پورت SATA 6Gb/s و در نهایت سه درگاه باریک SAS در دسترس کاربران حرفه ای قرار دارد.

 

از دیگر مشخصات مادربرد PRO WS W790-Ace می توان به شبکه سیمی 10 گیگابایتی مجهز به کنترلر Marvell، یک پورت شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی اینتل، یک پورت USB 3.2 Gen 2×2 Type-C از نوع 20 گیگابیت بر ثانیه، چهار پورت USB 3.2 Gen 2 از نوع 10 گیگابیت بر ثانیه به همراه 8 پورت USB 2.0 اشاره کرد. کارت صدای قدرتمند مجهز به کنترلر Realtek S1220A دارای پورت Optical S/PDIF تکمیل کننده امکانات این مادربرد ایسوس است.

مادربرد Sage SE که عبارت SE در آن مخفف کلمات Special Edition است، از ماژول های حافظه رم DDR5 به صورت چینش 8 کاناله پشتیبانی می کنند، اما حداکثر مقدار حافظه رم قابل پشتیبانی در این محصول به 2 ترابایت محدود شده است. تمامی اسلات های M.2 از درایو هایی با فرم فکتور 22110 پشتیبانی می کند و دو عدد از سه عدد اسلات موجود، از نوع PCIe 5.0 هستند. اسلات سوم M.2 نیز از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می کند.

 

پورت های ساتا در مادربرد Sage SE به هشت عدد افزایش یافته و در نقطه مقابل، تعداد درگاه های SAS به دو عدد در مقایسه با مادربرد ACE کاهش یافته است. دو پورت شبکه سیمی 10 گیگابیتی دارای کنترلر اینتل به همراه یک اسلات M.2 برای نصب ماژول شبکه بی سیم Wi-Fi به صورت اختیاری، امکانات شبکه این مادربرد را تشکیل داده اند.

از دیگر امکانات مادربرد Sage SE ایسوس می توان به پورت USB Type-C از نوع 20 گیگابیت بر ثانیه و کنترلر مدیریت از راه دور Aspeed AST2600 با پورت اترنت و VGA اختصاصی اشاره کرد. در حال حاضر قیمت و زمان عرضه رسمی مادربرد های جدید ایسوس مشخص نشده است.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !