از کار افتادن برنامه Mint و مهاجرت کاربران به سمت Credit Karma

Mint، برنامه محبوب مدیریت بودجه متعلق به Intuit، در 1 ژانویه 2024 تعطیل می‌شود. Intuit، شرکت سازنده TurboTax و QuickBooks، اعلام کرد که Mint در سرویس دیگر خود، Credit Karma، ترکیب خواهد شد. در حالی که Credit Karma ویژگی‌های مشابهی مانند بررسی امتیاز اعتبار، اطلاعات مربوط به نحوه ایجاد اعتبار و نظارت بر اعتبار را به Mint ارائه می‌کند، اما ابزار ردیابی بودجه یکسانی را که بسیاری از افراد به این دلیل از Mint استفاده می‌کنند، ندارد.

Intuit از کاربران Mint دعوت کرده است به Credit Karma بپیوندند. این سرویس در سال 2007 تاسیس شد و شرکت Intuit آن را در سال 2020 از آن خود کرد. کاربران Mint می‌توانند با ورود به Credit Karma از برنامه Mint حساب‌های خود را انتقال دهند. از آن به بعد، کاربران دیگر نمی‌توانند به پروفایل Mint خود دسترسی داشته باشند. اگر کاربران نخواهند به Credit Karma منتقل شوند، می‌توانند داده‌های Mint خود را دانلود یا حذف کنند.

در اوایل سال جاری، Credit Karma یکی از ویژگی‌های کلیدی Mint را اضافه کرد: توانایی کاربران برای ردیابی دارایی خالص خود. کاربران Mint که به Credit Karma می‌پیوندند به طیف وسیعی از ویژگی‌ها، محصولات، ابزارها و خدمات، از جمله برخی از محبوب‌ترین ویژگی‌های Mint، مانند نظارت بر جریان نقدی و ردیابی هزینه‌ها، دسترسی خواهند داشت. Credit Karma همچنین پیشنهاداتی در مورد اینکه از کدام کارت اعتباری برای به حداکثر رساندن پاداش‌ها یا اقداماتی که کاربران می‌توانند برای هموار کردن جریان نقدی و جلوگیری از بحران نقدی انجام دهند، ارائه می‌دهد. با این حال، Credit Karma توانایی تنظیم بودجه‌های ماهانه و دسته‌بندی را ارائه نمی‌کند، در عوض به کاربران کمک می‌کند تا از هزینه‌های خود آگاه شوند. مشخص نیست که آیا Credit Karma از ابزار ردیابی بودجه Mint استفاده خواهد کرد یا خیر.

مهاجرت از Mint به  Credit Karma

Intuit هنوز بسیاری از کاربران Mint را در مورد تعطیلی قریب‌الوقوع و انتقال به Credit Karma مطلع نکرده است. کاربران Mint یک ماه فرصت دارند تا پس از توقف عملکرد سایر ویژگی‌های Mint در 1 ژانویه 2024، داده‌های خود را دانلود کنند. Intuit اظهار کرده است که ارتباطات و مهاجرت کاربران را بر اساس طراحی مرحله‌ای انجام داده است تا تیم بتواند از انتقال آرام کاربران Mint که تصمیم به مهاجرت دارند اطمینان حاصل کند.

صفحه پرسش‌های متداول Intuit بیان می‌کند که ویژگی‌های Mint مانند نمای تلفیقی آن از حساب‌های مالی، ردیابی تراکنش‌ها، گزارش‌های مخارج و جریان نقدی، و تخمین‌های ارزش خالص در Credit Karma در بخش دارایی خالص جدید در کنار ابزارهای مدیریت اعتبار این سرویس رایگان در دسترس خواهند بود. . با این حال، Credit Karma ممکن است از برخی مؤسسات مالی که Mint می‌تواند به آن‌ها متصل شود، پشتیبانی نکند. جالب اینجاست که Intuit راه حلی برای آن ارائه نکرده است.

توصیه‌های مالی Credit Karma بیشتر از توصیه‌های تبلیغاتی Mint در مورد محصولات مالی جدید است. برای مثال، پیشنهاد می‌کند که کدام کارت‌های اعتباری با عادات خرج‌کردن کاربر مطابقت بیشتری داشته باشند و نکات هوش مصنوعی «Intuit Assist» را هم اضافه می‌کند. Credit Karma تا حدودی با TurboTax ادغام شده است که Mint این‌چنین نیست.

دلایل تعطیلی و انتقال

تصمیم Intuit برای تعطیل‌کردن Mint و انتقال کاربرانش به Credit Karma احتمالاً یک تلاش با صرفه اقتصادی است که عملکرد ضعیف‌تری را از بین می‌برد و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری‌های سودآورتر را تقویت می‌کند. Mint که در سال 2021 بیش از سه و نیم میلیون کاربر فعال داشت، توسط Intuit به قیمت 170 میلیون دلار خریداری شد، در حالی که Credit Karma با قیمت 4.7 میلیارد دلار خریداری شد. برخی از کاربران Mint نسبت به انتقال و عدم شفافیت در مورد ویژگی‌های Credit Karma ابراز نارضایتی کرده‌اند و برخی دیگر هم متوجه شده‌اند که این نرم‌افزار مالی شخصی اغلب با انتظارات آن‌ها در تضاد است.

خلاصه اینکه، انتقال از Mint به Credit Karma ممکن است مزایایی مانند دسترسی به ویژگی‌های جدید و ادغام با TurboTax را برای کاربران Mint ارائه دهد. با این حال، باید دید که آیا Credit Karma به طور کامل از ابزار ردیابی بودجه Mint که یک ویژگی کلیدی است و بسیاری از کاربران به آن اتکا می‌کنند، استفاده می‌کند یا خیر.

پست های مرتبط

دلایلی که نباید فعلاً به نسخه بتای iOS 18 به‌روزرسانی کرد

شرکت SMIC به جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی سازندگان تراشه‌ صعود کرد

دیو برک، مدیر بخش اندروید شرکت گوگل از کار خود کناره‌گیری کرد