از کیفیت پایین پدهای حرارتی تا پیدا شدن پوشش بندانگشتی داخل فاندر ادیشن های انویدیا

یکی از مشکلات رایج برای کارت گرافیک های فاندر ادیشن یا کارت های مرجع انویدیا، کیفیت پایین پدهای حرارتی است که در نهایت کاربر را مجبور می کند پدهای نصب شده را با نمونه های با کیفیت تعویض کند. اما اخیرا کاربری پس از باز کردن کارت فاندر ادیشن خود به پوشش بندانگشتی خط تولید برخورده است.

شرکتی که تحت نظارت انویدیا کارت گرافیک های مرجع یا فاندر ادیشن را تولید می کند، در این مدت با اشتباهات مکرر باعث بروز اشکالاتی در کارت گرافیک ها شده است. یکی از رایج ترین مشکلات، استفاده از پدهای حرارتی بی کیفیت برای انتقال حرارت ماژول های حافظه تصویری است. از آنجا که کاربران زیادی با این کارت گرافیک ها به استخراج اتریوم مشغول هستند، دمای بالای VRAM باعث شده تا بیشتری آمار تعویض پدحرارتی به این سری از کارت گرافیک های انویدیا تعلق گیرد. حتی گیمرها هم با افت ناگهانی فریم ریت که در نتیجه گرمای بالای قطعات داخلی کارت گرافیک است، روبرو بوده اند.

اما جدیدترین مشکل پیش آمده مربوط به پیدا شدن پوشش بند انگشتی خط تولید بین بلاک و ماژول حافظه کارت گرافیک RTX 3090 فاندر ادیشن است که در نهایت باعث شده VRAM با دمای 110 درجه کاربر را شگفت زده کند. این پوشش های بند انگشتی برای نبود اثر انگشت بروی بدنه کارت گرافیک استفاده می شود که به اشتباه در این بخش قرار گرفته است. با برداشتن این پوشش بند انگشتی دمای VRAM به 86 درجه سانتی گراد رسید که برای چنین کارت گرافیکی عالی است.

در مجموع هر کارت گرافیکی که خریداری می کنید را با نرم افزارهای مانیتورینگ بررسی کنید تا از کارکرد درست آن مطلع شوید. به هیچ عنوان هم فریب شعارهای تبلیغاتی شرکت ها مثل تولید تمام خودکار را نخورید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد