امتیازات عجیب دوربین Galaxy S23 Ultra : تو بهترین نیستی!

امتیازات عجیب دوربین Galaxy S23 Ultra : تو بهترین نیستی!

بررسی دوربین Galaxy S23 Ultra توسط وب سایت مشهور دگزومارک به اتمام رسید و این محصول نتوانست به جایگاه مورد انتظار دست پیدا کند. مانند سال های نه چندان، برخلاف تبلیغات سامسونگ در خصوص پرچمداران این شرکت، امتیازات کسب شده توسط گلکسی اس 23 اولترا نشان دهنده ضعف در مقابل سایر محصولات پرچمدار بازار است.

حتی سامسونگ نتوانست در مقابل گوشی هوشمند سال 2021 اپل یعنی iPhone 13 و iPhone 13 Pro Max قد علم کند و امتیاز کمتری نسبت به این محصول به دست آورد. سنسور اصلی دوربین گلکسی اس 23 اولترا از نوع 200 مگاپیکسلی واید بوده و سه سنسور دیگر شامل 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 10 مگاپیکسلی تله به همراه 10 مگاپیکسلی Lone Tele در پرچمدار گران قیمت سال 2023 سامسونگ به کار رفته اند.

 

حتی امتیاز دوربین Galaxy S23 Ultra در مقایسه با پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس 22 اولترا تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد و فقط 5 امتیاز با یکدیگر فاصله دارند. پرچمدار جدید سامسونگ در بررسی وب سایت مشهور دگزومارک که مرجع مقایسه انواع دوربین از جمله سنسور های گوشی هوشمند موفق به کسب امتیاز کل 140 شده که این محصول را در جایگاه یازدهم قرار داده است.

هر چند امتیاز مجموع دوربین گلکسی اس 23 اولترا با دو گوشی هوشمند دیگر از جمله Google Pixel 7 و VIVO X90 Pro+ برابر است، اما اختلاف قیمت قابل توجه آنها به خصوص در مورد نماینده گوگل نشان می دهد که با پرداخت مبلغی در حدود 600 دلار می توانید عملکرد به نسبت مشابهی با دوربین Galaxy S23 Ultra به دست آورید.

 

هر چند این اظهار نظر یک مورد کلی است و در برخی موارد مانند زوم دوربین، برتری مطلق از آن پرچمدار سال 2023 سامسونگ است، اما در سایر موارد مانند ضبط ویدئو و ثبت تصویر، عملکرد بهتر در اختیار گوگل پیکسل 7 قرار دارد. پارامتر های مختلف بررسی در وب سایت DXOMARK، این مجموعه را به یک مرجع معتبر تبدیل کرده و تمامی تصاویر ثبت شده با گوشی های هوشمند مختلف در این منبع قابل مشاهده و مقایسه است.

نماینده سامسونگ حتی در دو بخش تصاویر و ویدئو های پرتره یا با حضور افراد متعدد در قاب تصویر و همچنین عملکرد در شرایط نور کم در مقابل گوگل پیکسل 7 ضعیف تر عمل کرده است. این در حالیست که Pixel 7 فقط به دو سنسور 50 مگاپیکسلی واید و 12 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز است و از نظر تعداد و اعداد تفاوت زیادی با دوربین Galaxy S23 Ultra دارد.

 

بالاترین امتیاز کسب شده توسط گلکس اس 23 اولترا مربوط به بخش زوم با امتیاز 141 است که به طور دقیق 10 امتیاز با بهترین گوشی از نظر زوم، یعنی Honor Magic4 Ultimate فاصله دارد. مقایسه میان امتیازات و قیمت گوشی هوشمند S23 Ultra سامسونگ به وضوح نشان می دهد که این محصول بهترین نیست!

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد