انتشار بنچمارک Geekbench 6 با داده های جدید

انتشار بنچمارک Geekbench 6 با داده های جدید

جدیدترین نسخه از بنچمارک سنجش قدرت سخت افزاری کامپیوتر شخصی و لپ تاپ به نام  GeekBench 6 با داده های به روز رسانی شده در دسترس کاربران قرار گرفت. بنچمارک مورد نظر می تواند عملکرد پردازنده مرکزی و کارت گرافیک را در انواع کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند و تبلت آزمایش کند.

بنچمارک GeekBench 6 برای پلتفرم های مختلف دارای سیستم عامل اندروید، iOS، ویندوز، MacOS و لینوکس منتشر شده و در حال حاضر قابل دانلود است. سه سال از انتشار نسخه پیشین GeekBench می گذرد و در این مدت تغییرات زیادی در دنیای پردازنده های مرکزی و کارت های گرافیک رخ داده است.

هوش مصنوعی و به ویژه یادگیری ماشین در تجهیزات قابل حمل از جمله گوشی هوشمند و تبلت مانور می دهد و تغییرات زیادی در هوشمند سازی استفاده از دستگاه ها به وجود آمده است. از سوی دیگر تعداد هسته های در پردازنده های گوشی هوشمند و کامپیوتر شخصی افزایش یافته و حتی در دو نسل اخیر پردازنده های دسکتاپ اینتل، ساختار ناهمگن هسته ها مورد استفاده قرار گرفته است.

تیم توسعه دهنده بنچمارک GeekBench 6 با در نظر گرفتن تغییرات رخ داده در سه سال اخیر و همچنین پیش بینی تحولات آتی، اقدام به طراحی و ساخت این نرم افزار تست عملکرد کرده اند. اکنون زمان آن فرا رسیده تا تغییرات این بنچمارک هنگام انجام همزمان کارهای روزمره را با یکدیگر مرور کنیم:

  • محو کردن پس‌ زمینه هنگام ویدئو کنفرانس
  • بهینه سازی و تنظیم تصاویر برای سایت ها و شبکه های اجتماعی
  • حذف خودکار اشیا نا خواسته از عکس ها
  • با استفاده از مدل های یادگیری ماشین، اشیا را در عکس ها شناسایی و برچسب گذاری کنید
  • تجزیه و تحلیل، پردازش و تبدیل متن با استفاده از زبان های برنامه نویسی

تیم توسعه دهنده GeekBench 6 روش های تست عملکرد را در ابزار ها و پلتفرم های مختلف تغییر داده که شامل موارد زیر می شود:

  • عکس های با وضوح بالاتر در تست های تصویری
  • نقشه های بزرگتر در تست های ناوبری
  • اسناد بزرگتر و پیچیده تر در آزمایش های مرورگر PDF و HTML5
  • فایل های بیشتر و بزرگتر در تست های توسعه دهنده

 

بنچمارک گیک بنچ در نسخه جدید دچار تغییراتی در ساختار استفاده از هسته های پردازشی شده و اکنون به جای اینکه هر پردازش را به یک هسته مجزا اختصاص دهد، از تمامی هسته ها برای تکمیل پردازش بهره می گیرد. در نتیجه تست های چند هسته ای پردازنده با سرعت بیشتری انجام می شوند و در نتیجه نتیجه بهتری در مقایسه با نسخه پیشین به ثبت می رسد.

از سوی دیگر این روش برای تست پردازنده های جدید اینتل با ساختار هسته های ناهمگن نیز بسیار مناسب بوده و نتیجه بهتری را ثبت می کند. این ساختار در گوشی های هوشمند و لپ تاپ های جدید نیز کاربردی بوده و نتایج بهتری را ایجاد می کند. بنچمارک GeekBench 6 برای پلتفرم های متنوع سخت افزاری از جمله کوالکام، مدیاتک و AMD بهینه سازی شده و اکنون می توانید نتایج بهتری را با بهره گیری از تجهیزات ساخته شده توسط ایسوس، لنوو، موتورولا، مایکروسافت، VIVO و حتی شرکت های تولید کننده خودرو از جمله Mercedes Benz AG تجربه کنید.

در نسخه جدید، تاثیر پذیری کمتری از سرویس های در حال اجرای سیستم عامل وجود دارد و به این ترتیب نتایج ثبت شده، بیشترین شباهت با تست های شرکت های سازنده دارد. کاربرانی که به خرید بنچمارک GeekBench 6 علاقه دارند، تا روز 28 فوریه می توانند از تخفیف 20 درصدی برای نسخه Pro در فروشگاه Primate Labs استفاده کنند.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند

گوگل سرانجام آپدیت اندروید 15 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد