درایو سالید ADATA با ظرفیت 4 ترابایت مخصوص پلی استیشن 5

درایو سالید ADATA با ظرفیت 4 ترابایت مخصوص پلی استیشن 5

درایو سالید ADATA با ظرفیت 4 ترابایت برای استفاده اختصاصی در کنسول بازی پلی استیشن 5 معرفی شد. درایو ذخیره سازی پر سرعت ای دیتا که دارای ظرفیت 4 ترابایت است، از رابط M.2 NVMe برای برقراری ارتباط با کنسول PS5 بهره می برد. استفاده از رابط اتصال PCIe Gen 4 x4 به کنسول پلی استیشن 5 اجازه می دهد تا سرعت شگفت انگیزی را از SSD ای دیتا دریافت کند.

کنسول بازی PlayStation 5 در زمان رونمایی مجهز به اسلات M.2 بود و سونی این اسلات را برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی در نظر گرفته بود. هر چند این قابلیت تا انتشار یک به روز رسانی بزرگ برای کنسول بازی سونی قابل استفاده نبود، اما پس از انتشار چند بازی و حجم بسیار بالای آنها، کاربران نسبت به عدم فعالسازی قابلیت بهره گیری از درایو سالید M.2 اعتراض کردند.

در نهایت سونی تصمیم به انتشار به روز رسانی بزرگ برای کنسول بازی پلی استیشن 5 گرفت و در نتیجه قابلیت استفاده از درایو سالید در این کنسول فعال شد. پس از آن شرکت های تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی اقدام به تولید و عرضه محصولات اختصاصی خود برای PS5 کردند. درایو سالید ADATA با ظرفیت 4 ترابایت از سری Premier جدیدترین محصول این کمپانی برای کنسول بازی سونی به شمار می رود.

 

ظرفیت 4 ترابایت می تواند فضای ذخیره سازی قابل توجهی را برای نصب انواع بازی های نسل نهم که حجم بالایی دارند، بسیار مناسب به نظر می رسد. اس اس دی جدید ADATA در صورت استفاده در کنسول بازی پلی استیشن 5 می تواند حداکثر سرعت خواندن ترتیبی به میزان 6300 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. در صورت نصب این درایو در کامپیوتر شخصی، سرعت خواندن ترتیبی آن به 7400 مگابایت افزایش می یابد. کمپانی سازنده به منظور کنترل حرارت بالای درایو های NVMe، یک هیت سینک آلومینیومی سفید رنگ در نظر گرفته است.

سرعت نوشتن ترتیبی درایو سالید ADATA با ظرفیت 4 ترابایت در شرایط نصب روی مادربرد کامپیوتر شخصی، عددی در حدود 6600 مگابایت بر ثانیه را به ثبت می رساند. طول عمر این درایو برابر با 2960 ترابایت نوشتن داده ها روی چیپ ست های حافظه است که طول عمر قابل توجهی به شمار می رود. کمپانی ای دیتا این محصول پر سرعت و کاربردی برای کنسول بازی پلی استیشن 5 را با 5 سال گارانتی به بازار عرضه می کند. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه رسمی به بازار منتشر نشده است.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند