اولین تصاویر از نوکیا 9 با 5 لنز دوربین کارل زایس

آخرین پرچمدار نوکیا در بخش دوربین به گوشی Nokia 808 Pureview محدود می شود و برند فنلاندی پس از این محصول، توفیق چندانی حتی در تولید گوشی هوشمند نداشته است. اما محصول جدید این کمپانی به نام Nokia 9 با تعداد 5 سنسور دوربین کارل زایس قرار است فصل جدید در دوربین همراه باشد.

هنوز اطلاعات کاملی از Nokia 9 به عنوان یک گوشی هوشمند انقلابی منتشر نشده و از این رو شایعات فراوانی مطرح می شود. اما انتشار تصاویری از قاب پشت نوکیا 9 تایید کننده وجود 5 سنسور دوربین تولید شده توسط کارل زایس است. روی قاب پشت پرچمدار بعدی نوکیا 7 حفره دایره ای شکل دیده می شود که 5 عدد از آنها به سنسور دوربین اختصاص دارند و دو مورد دیگر شامل فلش LED و فوکوس IR می شود.

نوکیا بار دیگر برای قدرتنمایی در بخش دوربین به سراغ شریک تجاری قدیمی خود یعنی کارل زایس رفته و باید در انتظار عملکرد مجموعه پنجگانه دوربین هایNokia 9 بمانیم. قاب پشت گوشی از نوع شیشه با رنگ های براق است که خمیدگی هایی در بخش های کناری قاب دیده می شود. نکته قابل توجه, عدم حضور سنسور اثر انگشت روی قاب پشت Nokia 9 است و پیش بینی می شود که این سنسور به لایه زیرین صفحه نمایش منتقل شده است.

اگر برند فنلاندی بخواهد روی Nokia 9 به عنوان پرچمدار حساب باز کند، باید از قدرتمندترین چیپ ست موبایل در سال 2018 یعنی اسنپ دراگون 845 استفاده کند. یک احتمال برای گوشی آینده نوکیا وجود دارد که شامل تغییر نام آن به نوکیا 10 می شود. به نظر می رسد که Nokia روی نام گوشی هوشمند بعدی خود به قطعیت نرسیده است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد