اپل دومین نسخه بتای iOS 17.5 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد

در جهت پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل اکنون دومین نسخه بتای iOS 17.5 را همراه با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اضافی با تغییرات بیشتر برای آیفون، آی‌پد، مک و سایر محصولات منتشر کرده که تغییرات ایجاد شده توسط قانون را برآورده می‌کنند. توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند دومین نسخه بتای iOS 17.5 ،watchOS 10.5 ،macOS 14.5 ،tvOS 17.5 و visionOS 1.2 را دانلود و نصب کنند.

دومین نسخه بتای iOS 17.5 و iPadOS 17.5 برای دانلود در همه مدل‌های آیفون و آی‌پد پشتیبانی‌شده در دسترس هستند و در صورتی که Apple ID شما در حساب توسعه‌دهنده شرکت ثبت شده باشد، می‌توان آن را به صورت رایگان نصب کرد. اگر مایل به استفاده از آن هستید، می‌توان آن را از طریق برنامه تنظیمات در آیفون خود نصب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Settings را اجرا کنید، مسیر Beta Updates < Software Update < General را طی کنید و روی آخرین نسخه بتای موجود برای iPhone یا iPad خود ضربه بزنید.

علاوه بر iOS 17.5، اپل دومین نسخه بتای به‌روزرسانی WatchOS 10.5 خود را هم برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده تا بتوانند باگ‌ها و مشکلات را برطرف کنند. کاربران علاقه‌مند می‌توانند آخرین نسخه را از طریق برنامه همراه اپل واچ روی آیفون خود دانلود و نصب کنند و تنها کاری که باید انجام دهند این است که مسیر Beta Updates < Software Update < General را طی کنند و آخرین نسخه بتا موجود برای Apple Watch را دانلود کنند. برای انجام این کار مطمئن شوید که عمر باتری بالای 50 درصد است و شارژر به آن متصل باشد.

دومین نسخه بتای macOS 14.5 را هم می‌توان از طریق بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار در برنامه تنظیمات سیستم دانلود کرد و مشابه سایر به‌روزرسانی‌ها، Apple ID شما باید به حساب توسعه‌دهنده شما پیوند داده شود تا به‌روزرسانی را از این طریق دریافت کنید. هنوز با لیست تغییراتی که به‌روزرسانی‌های بتا جدید در سری Mac ایجاد می‌کند، آشنا نیستیم، اما گمان می‌کنیم که این شرکت تغییرات بیشتری در دستورالعمل‌های App Store برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده باشد.

در کنار برخی از به‌روزرسانی‌های اصلی، دومین نسخه بتای tvOS 17.5 هم برای همه مدل‌های Apple TV پشتیبانی‌شده برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است. به‌روزرسانی بتای جدید را می‌توان پس از مشارکت در برنامه بتا از طریق برنامه تنظیمات در Apple TV خود نصب کرد. قابل توجه است که هیچ اطلاعاتی در مورد آنچه آخرین نسخه بتا برای کاربران در نظر می‌گیرد وجود ندارد.

علاوه بر این، اپل visionOS را هم به چرخه بتا خود اضافه کرده و به‌روزرسانی‌های بتا هفتگی را برای اهداف آزمایشی به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند تا Vision Pro بتواند بدون باگ و مشکل کار کند. با این اوصاف، اپل نسخه بتای 2 visionOS 1.2 آینده خود را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده که می‌تواند مستقیماً روی هدست دانلود و نصب شود. پس از اینکه در نسخه بتای توسعه‌دهنده شرکت کردید، می‌توانید این به‌روزرسانی را از طریق برنامه Settings روی Vision Pro نصب کنید.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !