سامسونگ از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه با ظرفیت 32 گیگابایت معرفی کرده است. این حافظه قرار است در نیمه دوم سال 2024 به تولید انبوه برسد.

این اعلامیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که Micron حافظه LPDDR5X خود را با 4٪ صرفه‌جویی در مصرف انرژی معرفی کرد. سامسونگ با حافظه‌های جدید LPDDR5X خود که سرعت‌ها و ظرفیت‌های بالاتر و صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی را ارائه می‌دهد، صنعت را در همه زمینه‌ها ارتقا داده است. سامسونگ برای اولین بار حافظه LPDDR5X خود را با سرعت 7.5 گیگابیت در ثانیه معرفی کرد و با مدل‌های 8.5 گیگابیت بر ثانیه و 9.6 گیگابیت بر ثانیه پیشرفت چشمگیری داشت. اکنون سامسونگ اولین شرکتی است که از سد 10 گیگابیت بر ثانیه در بخش استاندارد LPDDR عبور کرده است.

یک بیانیه مطبوعاتی اشاره کرد که سامسونگ امروز اعلام کرد اولین DRAM LPDDR5X صنعت را توسعه داده که از بالاترین سرعت تا 10.7 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند. سامسونگ با بهره‌گیری از فناوری فرآیند کلاس 12 نانومتری به کوچک‌ترین اندازه تراشه در بین LPDDR‌های موجود دست یافته و با این کار فناوری خود را در بازار DRAM کم‌مصرف تقویت می‌کند. با افزایش کاربردهای هوش مصنوعی، نیاز به حافظه LPDDR کم مصرف و با کارایی بالا هم افزایش می‌یابد.

LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه سامسونگ نه تنها عملکرد را بیش از 25 درصد و ظرفیت را بیش از 30 درصد در مقایسه با نسل قبلی بهبود می‌بخشد، بلکه ظرفیت تک بسته DRAM موبایلی را تا 32 گیگابایت افزایش می‌دهد و آن را به یک حافظه بهینه برای عصر هوش مصنوعی روی دستگاه که به حافظه با کارایی بالا، ظرفیت بالا و مصرف کم نیاز دارد تبدیل می‌کند.

LPDDR5X دارای ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. از این میان می‌توان به تنظیم توان بر اساس میزان کاری که انجام می‌دهد و افزایش دوره های حالت کم‌مصرف اشاره کرد. این پیشرفت‌ها راندمان انرژی را تا 25 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد و به گوشی‌ها عمر باتری طولانی‌تری می‌بخشد. از طرف دیگر این به سرورها اجازه می‌دهد تا با کاهش مصرف انرژی هنگام پردازش داده‌ها، هزینه را به حداقل برساند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟