هوش مصنوعی مولد نسل دوم Gemini Nano به سری گلکسی اس 25 سامسونگ می‌آید

سامسونگ نسخه اختصاصی هوش مصنوعی خود یعنی Galaxy AI را برای سری گلکسی اس 24 معرفی کرد. اکنون شایعات حاکی از آن است که سری گلکسی اس 25 از نسل دوم Gemini Nano گوگل استفاده می‌کند و این به همکاری احتمالی سامسونگ و گوگل برای ارائه ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچمدار سال آینده اشاره دارد.

گزارش‌های مختلف اظلاعاتی را ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد سری گلکسی اس 24 سامسونگ به لطف Galaxy AI فروش بیشتری نسبت به سری نسل قبلی جمع‌آوری کرده، بنابراین تعجبی ندارد که این شرکت با عرضه گلکسی اس 25 به همراه Gemini Nano فروش خود را حتی بیشتر بهبود بخشد. طبق گفته‌های negativeonehero، سامسونگ با گوگل همکاری می‌کند تا نسل دوم به‌روزرسانی Gemini Nano را در سری گلکسی اس 25 بیاورد، اما اشاره‌ای به پیشرفت‌هایی که باید از این سری داشته باشیم، نشده است.

از آنجاییی که Galaxy AI با تکیه بر ترکیبی از هوش مصنوعی روی دستگاه و هوش مصنوعی مبتنی بر ابر کار می‌کند، آیا اکنون می‌توان هوش مصنوعی مولد Gemini Nano را به‌طور کاملاً لوکال در خانواده گلکسی اس 25 اجرا کرد؟ متأسفانه در این مورد هم اطلاعاتی موجود نیست. با این حال، سال آینده، با ورود تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و تراشه اگزینوس 2500، به لطف پردازش عظیمی که این تراشه‌ها ارائه می‌کنند، می‌توان هوش مصنوعی را روی دستگاه اجرا کرد، اما این هم به تمایل شرکت‌ها بستگی دارد که این تغییر را اجرایی کنند.

همچنین مشخص نیست که آیا نسل دوم Gemini Nano ویژگی‌های بیشتری را به مجموعه Galaxy AI موجود اضافه می‌کند یا اینکه جای آن را می‌گیرد. سوالات بیشتر از این‌ها هم قطعاً وجود دارد و هنوز زود است که در مورد برنامه‌های این شرکت اظهار نظر کنیم. تا عرضه گلکسی اس 25 هنوز چند ماه دیگر مانده، بنابراین تا آن زمان به‌روزرسانی‌های بیشتری در مورد این خبر ارائه خواهند شد.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !