اپل مدل هوش مصنوعی جدید MGIE را معرفی کرد

اپل در حوزه هوش مصنوعی از OpenAI و گوگل عقب افتاده است، با این حال، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است و قصد دارد تا اواخر امسال با عرضه iOS 18 این فناوری را به خط تولید آیفون 16 بیاورد. اکنون گزارش شده است که محققان اپل یک مدل هوش مصنوعی جدید منتشر کرده‌اند که می‌تواند تصاویر را بر اساس دستورات زبان طبیعی توسط کاربر ویرایش کند. این فناوری احتمالاً در رویداد WWDC 2024 این شرکت در ماه ژوئن به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدل جدید هوش مصنوعی اپل به نام MGIE یا ویرایش تصویر مبتنی بر MLLM، یک مدل زبانی بزرگ چندوجهی است که می‌تواند دستورات کاربر را در سطح پیکسل تفسیر و اجرا کند. این ابزار می‌تواند تعداد زیادی از بخش‌های یک تصویر، از جمله روشنایی، وضوح، کنتراست و موارد دیگر را دستکاری و ویرایش کند. این ویرایش می‌تواند شکل، رنگ، اندازه و بافت سوژه را در عکس تغییر دهد. شبیه به فتوشاپ، تغییر اندازه تصویر یا برش، چرخش و افزودن فیلتر را به همراه دارد. کاربران همچنین می‌توانند پس‌زمینه تصویر را تغییر دهند. مدل جدید هوش مصنوعی اپل، زمینه و استدلال رایج را درک می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک تصویر از یک پیتزا و یک پیام برای سالم‌تر کردن آن اضافه کنید تا تصویر پیتزای سالم‌تری را تحویل بگیرید. این مدل هوش مصنوعی به طور خودکار سبزیجات را به تصویر اضافه می‌کند و درک می‌کند که سلامت با سبزیجات موجود در غذا مرتبط است.

اپل برای ایجاد MGIE با محققان دانشگاه کالیفرنیا همکاری کرده است و پس از آماده شدن فناوری، این شرکت برنامه‌های کاربردی مختلفی را برای دستگاه های خود ایجاد خواهد کرد. اگر علاقه‌مند به بررسی این مدل هوش مصنوعی هستید، کد و داده‌های مدل از پیش آموزش‌دیده در GitHub موجود است. اپل مدت زیادی است که روی هوش مصنوعی کار می‌کند و با وجود اینکه مدل جدید دیر پیاده‌سازی شده است، ویژگی‌های منحصربه‌فردی در صنعت ارائه می‌دهد. سال گذشته در ماه دسامبر، این شرکت تکنیک استفاده از حافظه فلش را ابداع کرد و به مدل‌های زبانی بزرگ اجازه داد روی آیفون و سایر محصولات اپل اجرا شوند.

اپل برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را اواخر امسال، احتمالاً در رویداد WWDC 2024 در کنار iOS 18 و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، معرفی خواهد کرد. گزارش‌های قبلی اشاره کرده بودند که اپل با عرضه مدل‌های جدید آیفون در اواخر سال جاری، ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را به کار خواهد گرفت. iOS 18 از هوش مصنوعی برای تقویت Siri استفاده می‌کند زیرا در حال حاضر از دستیار گوگل و الکسای آمازون عقب‌تر است.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !