کیس جادار و زیبای ایسوس GT501 از خاندان TUF Gaming معرفی شد

ایسوس از  آن دسته برندهایی است که  در هر حوزه ای که فکرش را می‌کنید،  حداقل یک محصول دارد ! از مادربرد و کارت گرافیک که استراتژیک ترین و قدیمی ترین  محصولات ایسوس هستند گرفته تا گوشی هوشمند و ربات و تجهیزات شبکه حرفه ای .در کامپیوتکس  امسال پاور و  خنک‌کننده پردازنده را به سبد محصولاتش اضافه کرد و خلاء وجود کیس حس می شد که امروز این محصول را هم اضافه کرد ! اگر رم و SSD  با برند ایسوس را در نظر نگیریم، با 90 درصد محصولات ایسوس می توان یک سیستم کامل رومیزی، انتخاب و اسمبل کرد.


غیر از این ایسوس در برند سازی و جا انداختن زیرمجوعه ها و پلتفرم هایی که طراحی می کند نیز حسابی موفق بوده است. از پلتفرم نرم افزاری Aura RGB و Aura Sync  که یک ائتلاف کامل  از همه برندهایی که در بحث نورپردازی خود را با ایسوس همراه کرده‌اند، گرفته تا ائتلاف جدید و نوظهور TUF Gaming که امروز با معرفی یک کیس، خانواده خود را پرجمعیت‌تر کرده است.
TUF Gaming GT501 یک کیس جادار و زیبا با فاکتور فرم  Advance MidTower با طراحی و فلسفه خاص ائتلاف TUF Gaming است که برخلاف اکثر کیس‌های متداول دنیا که از ورق‌های باضخامت  0.5 تا 0.7 میلی متری SECC در ساخت کیس بدنه و سینی کیس استفاده می‌کنند، از ورق  1.5 میلی‌متری گالوانیزه استفاده کرده است که گواه از استحکام و البته وزن نسبتاً بالای کیس خواهد داد . جالب است بدانید از این ضخامت ورق بیشتر در تولید پاورهای حرفه ای  استفاده می شود!  البته ایسوس با تعبیه دو دسته حمل  محکم  ازجنس  پنبه بافته شده در سقف کیس، با تحمل وزن 30 کیلوگرم تا حدی معضل حمل این کیس را به خاطر وزن بالای آن حل کرده است و کاربر نگرانی چندانی نخواهد داشت.
پنل شیشه ای یک دست کناری GT501  از جنس شیشه حرارت دیده با ضخامت 4 میلیمتری بوده که باز هم استحکام و دوام این کیس را تضمین می‌کند و خیال کاربر از بابت ضربه دیدن یا شکستگی در حین حمل و نقل تا حد زیادی راحت خواهد شد. فریم جلویی کیس با خلاقیت ایسوس از  جنس سرامیکی (که در تولید بخش هایی از موتورسیکلت به کار می‌رود! ) ساخته شده که ظاهر خاص و زیبایی را به کیس  بخشیده است و البته به واسطه یکپارچه بودن آن، کاربر از نصب درایو نوری در این کیس محروم است اما در حال حاضر  اهمیت داشتن درایو نوری آنقدر حیاتی نیست که کاربر را از انتخاب این کیس زیبا،  صرفاً به دلیل عدم امکان نصب درایو نوری، منصرف کند.
در بخش داخلی کیس مطابق اکثر کیس های متداول و حال حاضر دنیا ، جایگاه نصب منبع تغذیه از بخش اصلی توسط یک کابینت با پشتیبانی از نصب منبع تغذیه‌های  بزرگ تا طول 24 سانتی‌متر تفکیک شده است که ظاهر زیباتری در اسمبل و مدیریت کابل کشی به کل سیستم خواهد داد.
درون سینی اصلی،  امکان نصب یک مادربرد تا سایز استاندارد ATX وجود دارد و کاربر می‌تواند جهت زیبایی بیشتر،  یک کارت گرافیک دو اسلاته را به صورت عمودی بر روی این کیس از طریق کابل رایزر نصب کند که البته کابل رایزر را باید جداگانه خریداری کند. غیر از این به صورت استاندارد، 7 جایگاه برای نصب کارت گرافیک و دیگر کارت های توسعه وجود دارد که پشتیبانی از نصب و چینش 3 کارت گرافیک دو اسلاته  یا دو کارت گرافیک غول پیکر 3 اسلاته،  تا طول حداکثر 42 سانتی متر  را در حالت SLI یا کراس‌فایر، ممکن می‌کند.

در بخش تهویه داخلی کیس، ایسوس با نصف 3 فن پیش فرض 120 میلی متری با نورپردازی RGB در قسمت جلو و یک عدد فن 140 میلی متری  RGB  در پشت  که با نرم افزار   AuraRGB و FanXpert 4 قابل مدیریت هستند و پشتیبانی همزمان از واترکولینگ با رادیاتور تا سایز 360 میلی متری در جلو و سقف کیس به طور همزمان و پشتیبانی از واترکولر با رادیاتورهای حداکثر 140 میلی متری در پشت و  امکان نصب ایرکولر های Dual-Tower حجیم و مرتفع تا ارتفاع 18 سانتی متر،  برای GT501 سنگ تمام گذاشته است.

در بخش پشتیبانی از تجهیزات ذخیره‌سازی، کیس GT501 با پشتیبانی از  4 جایگاه مشترک نصب درایو های 3.5 و 2.5 اینچی و 3 جایگاه اختصاصی برای درایوهای SSD با ابعاد 2.5 اینچ، جای هیچ محدودیتی برای نصب ذخیره‌ساز به تعداد و حجم کافی، برای کاربر باقی نمی‌گذارد. 
در پنل جلویی کیس یک دکمه پاور ، دو درگاه USB3.0  ، خروجی هدفون و ورودی میکروفون با پشتیبانی از صدای HD  وجود دارد و اثری از  وجود دکمه ریست  دیده نمی‌شود!
ایسوس هنوز قیمتی برای این کیس اعلام نکرده است.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد