رقابت گوگل مپ و ویز

برنامه گوگل مپ (Google Maps) یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایی است که هر روز کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن می‌تواند نقشه تمام نقاط دنیا را در گوشی شما نشان دهد. گوگل مپ به ساده ترین شکل ممکن و تنها از طریق اتصال به اینترنت شما را قادر می‌سازد تا مسیر ها و مکان های مختلف موجود در سراسر دنیا را شناسایی و آدرس مقصد خود را بیابید. حال این اپلیکشین کاربردی در کنار دیگر مزایای خود قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد تا اطلاعات مربوط  به تصادفات خودرو و دوربین های سرعت را با بقیه به اشتراک بگذارند که این ویژگی رقابت بین گوگل مپ و ویز را جذاب خواهد کرد.

برخی از کاربران فروم ردیت به تازگی متوجه دو گزینه جدید تله سرعت (Speed Trap) و گزارش یک تصادف (Crash) در این اپلیکیشن شده‌اند. با توجه به نظرات، اگر این گزینه‌ها در دسترس باشند گوگل مپ به کاربر اجازه می‌دهد تا در موقعیت خودش چیزی که می‌بیند را با بقیه درمیان بگذارد. البته از آنجا که این ویژگی فعلا در مرحله آزمایش به سر می برد، تنها در صورتی به شما امکان گزارش مشاهدات خود را می دهد که اپلیکیشن در حال مسیریابی باشد.

به طور کلی آن طور که به نظر می رسد گوگل سعی دارد از ویژگی های اپلیکیشن ویز (Waze) که آن را در سال 2013 خریداری کرده است بیشتر بهره ببرد و باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو اپلیکیشن جایگاه محبوبتری را در بین کاربران به دست خواهند آورد.

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد