بازی Call of Duty Mobile Warzone در گوشی Xiaomi 14 Ultra از گزینه گرافیکی PEAK بهره نمی‌برد

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 شرکت کوالکام به‌روزرسانی‌های زیادی را ارائه می‌کند که روی بازی‌های موبایلی متمرکز شده‌اند. از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ردیابی پرتو، مانیتورهای خارجی و ارتقاء مقیاس اشاره کرد. اما هنوز هم این تراشه در برخی زمینه‌ها از A17 Pro اپل عقب مانده است. یک تفاوت بین این دو، محدودیت تنظیمات بصری در بازی Call of Duty Mobile Warzone است، یعنی جایی که این تراشه برتر اندرویدی از گزینه گرافیکی «PEAK» پشتیبانی نمی‌کند. این اتفاق حتی در گوشی Xiaomi 14 Ultra هم قابل مشاهده است.

بن گسکین، اخیراً گوشی Xiaomi 14 Ultra را به دست آورده که یکی از قدرتمندترین پرچمداران اندرویدی حال حاضر است، زیرا نه تنها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده، بلکه می‌توان آن را با 12 گیگابایت یا 16 گیگابایت رم LPDDR5 پیکربندی کرد. اما متأسفانه، در بازی Call of Duty Mobile Warzone تنظیمات کیفیت بصری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به «HIGH» محدود شده، در حالی که گزینه «PEAK» هم می‌توانست وجود داشته باشد و بالاترین کیفیت تصویر را ارائه دهد. به همین خاطر اگر می‌خواهید از این گزینه در Call of Duty Warzone Mobile بهره ببرید، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس که تراشه A17 Pro دارند، انتخاب بسیار بهتری هستند به این خاطر که هر دو پرچم‌دار نسل فعلی اپل تنظیمات گرافیکی «PEAK» را فعال کرده‌اند. ممکن است با به‌روزرسانی آینده، اسنپدراگون 8 نسل 3 هم از این گزینه پشتیبانی کند، اما فعلاً که خبری از آن نیست.

هنگام مقایسه مشخصات نمایشگر Xiaomi 14 Ultra ،iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max، متوجه شدیم که گوشی شیائومی از وضوح بالاتر 1440×3200 پشتیبانی می‌کند. احتمال می‌رود به دلیل اینکه بازی Call of Duty Mobile Warzone با وضوح اصلی در هر گوشی هوشمند اجرا می‌شود، VRAM گوشی Xiaomi 14 Ultra به حداکثر برسد و به این خاطر شیائومی کاربران را از فعال کردن تنظیمات گرافیکی «PEAK» باز دارد. می‌توان این بحث را مطرح کرد که یکی از دلایلی که iOS برای بازی ترجیح داده می‌شود به لطف بهینه‌سازی‌های مداوم آن است و این در مورد Call of Duty Mobile Warzone هم صدق می‌کند. امیدواریم با عرضه اسنپدراگون 8 نسل 4 که دارای پردازنده گرافیکی آدرنو 830 است این مشکل برطرف شود. شایعه شده که این تراشه امتیاز چند هسته‌ای 46 درصد بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد و ظاهراً از تراشه M2 اپل هم سرعت بیشتری دارد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !