با خنک کننده‌های مایع LIQTECH II انرمکس، حرارت هر پردازنده ای را دفع کنید

اکثر کاربران حرفه‌ای شرکت انرمکس را به واسطه پاورهای با کیفیت و نیز کولرهای پردازنده و فن‌های کیس خوش ساخت و با کیفیتش، به خصوص سری Apolish و Twister می‌شناسند. البته طی سالیان گذشته محصولات این برند در بازار کشورمان نیز موجود بوده است.

این شرکت همچنین چندسالی است در تولید خنک کننده‌های مایع AIO نیز فعالیت دارد که مدل‌های LIQMAX و LIQTECH و LIQMAX II برای برخی کاربران ایرانی نیز نام آشناست. هرچند بعضی از این مدل ها به صورت عمومی دارای مشکلاتی در بخش پمپ بودند، اما انرمکس در سری LIQTECH TR4 که برای سازگاری 100 درصدی با پردازنده‌های نسل اول تردریپر این محصول را عرضه کرد، مشکلات موجود را رفع کرد.

این محصول جزء بهترین و محبوب‌ترین خنک کننده‌های مایع سازگار با پردازنده های تردریپر بود و از نظر عملکرد نیز به واسطه پوشش 100 درصدی بلاک برروی IHS  بزرگ پردازنده های تردریپر، همواره در  صدر یا مدل های رده بالا در بنچمارک های رسانه های معتبر دنیا قرار داشت.

معرفی مدل‌ها و پلتفرم‌های قابل پشتیبانی

اکنون انرمکس نسل جدید و به روزرسانی شده خانواده LIQTECH را با نام LIQTECH II معرفی کرده است. خنک کننده‌های این خانواده شامل مدل‌های با رادیاتور 240 ، 280 و 360 میلی متری می‌باشند و از تمامی سوکت‌های پردازنده متداول و به روز موجود در بازار،  هم از پلتفرم های اینتل ( تمام سوکت های  خانواده LGA115X  و  LGA2011 /2011V3 – LGA1366 و LGA206 ) و هم از  پلتفرم های AMD ( شامل AM4/AM3+/AM3/AM2+/AM2/FM2+/FM2/FM1)  و به جز  سوکت TR4 پشتیبانی می‌کنند.



به گفته انرمکس، خنک کننده‌های این سری، قابلیت پشتیبانی و دفع حرارت پردازنده ها را تا توان حرارتی 500 وات و بیشتر  نیز دارند. از این نظر  امکان نصب این خنک کننده‌ها برروی  پردازنده‌های قدرتمند سوکت LGA2066 اینتل و پردازنده های جدید و پرمصرف AMD رایزن سری 3000 که در آینده عرضه خواهند شد، وجود دارد و کاربران از بابت دفع حرارت این پردازنده‌ها در  بارکاری کامل و حتی در حالت اورکلاک، نگرانی نخواهند داشت.

سایر ویژگی ها

خنک کننده‌های مایع سری LIQTECH II انرمکس از پمپ قدرتمندEF1 بهره برده که به گفته انرمکس دارای دبی 450 لیتر بر ساعت بوده و 7 برابر از پمپ‌های هم رده خود در سایر برندها قدرتمندتر است.

وجود تکنولوژی انحصاری SCT انرمکس در طراحی بلاک پردازنده، موجب افزایش 30 درصدی راندمان دفع حرارت از سطح پردازنده خواهد شد و به این ترتیب موجب عملکرد بهتر در کاهش دمای پردازنده و دفع کامل گرمای پردازنده در طول فعالیت سیستم خواهد شد.

انرمکس در ساخت این سری خنک کننده خود  از لوله های انتقال حرارت با کیفیت و انعطاف پذیر از جنس پلی آمید با طول مناسب 40 سانتی متری استفاده کرده است که احتمال  نشتی کولانت را به صفر رسانده و طول زیاد شلنگ، امکان نصب راحت رادیاتور را در جلوی کیس‌های فول تاور نیز فراهم می‌کند و کاربر محدودیتی در  محل نصب رادیاتور نخواهد داشت.

وجود نورپردازی از واجبات یک کولرپردازنده است!

انرمکس برای افزایش زیبایی این سری خنک کننده خود ، لوگوی شفاف انرمکس را در سطح فوقانی پمپ و همچنین نوار آکریلیک دور پمپ را به نورپردازی RGB از نوع دیجیتالی (Adressable RGB ) مجهز کرده است اما فن های مورد استفاده در این سری  خنک کننده فاقد قابلیت نورپردازی می باشند که البته با  توجه به اهمیت پیدا کردن وجود نورپردازی و استفاده اکثر برندهای صاحب نام از فن های RGB، این اقدام انرمکس کمی عجیب به نظر می‌رسد.

نورپردازی بخش های گفته شده توسط نرم افزارهای جامع مدیریت نورپردازی همه سازندگان مادربرد از جمله  ایسوس، گیگابایت، ازراک و MSI قابل مدیریت بوده و علاوه بر آن، انرمکس  یک کنترلر مجزا نیز برای مادربردهای فاقد هدر RGB دیجیتالی، همراه محصول عرضه می‌کند.

انرمکس برای مدل 360 میلی متری سری LIQTECH II  یک نسخه خنک کننده  مخصوص با رنگ سفید نیز در نظر گرفته است تا کاربرانی که از کیس های با رنگ سفید استفاده می کنند، از قدرت انتخاب بیشتری در انتخاب رنگ خنک کننده خود و هماهنگی رنگی با کیس و سایر قطعات، برخوردار باشند.

خنک کننده‌های جدید انرمکس به زودی در ماه دسامبر سال جاری میلادی در فروشگاه های خرده فروشی قطعات در دسترس خواهند بود.

پست های مرتبط

شایعه : سامسونگ ساخت مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 را لغو کرد

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت