اولین دستگاه واقعیت افزوده‌ صوتی جهان

اولین دستگاه واقعیت افزوده صوتی جهان به نام  فریمز (Frames) که یک عینک آفتابی است، توسط شرکت آمریکایی بوز معرفی شد. این دستگاه که یک هدفون بیسیم است این امکان را به کاربر می دهد تا به موسیقی و اطلاعات صوتی مختلف گوش دهد به گونه ای که اطرافیان متوجه صدای قوی آن نمی شوند.

طراحی

این عینک که یک عینک آفتابی است در دو مدل مربع و گرد که یه شکل کاملا مدرن طراحی شده است و هر دو مدل دارای شیشه های رنگی یکنواخت هستند که  قادر به جذب تا 99 درصد از اشعه های UVA / UVB  می باشند. در لولاها و پین‌های شارژ آن‌ها از فلز با روکش طلا استفاده شده است. این عینک در مقابل خراشیدگی و شکست مقاوم است و وزنی برابر 45 گرم دارد که وزن استانداردی در میان عینک ها را دارا است.

ویژگی ها

ویژگی دیگر این Frames که یک هدفون بیسیم است این است که به جای ایرباد یک سیستم صوتی کوچک در دسته های آن قرار دارد. همچنین یک میکروفون فوق العاده کوچک و دکمه چند منظوره در قسمت جلوی دسته راست این محصول تعبیه شده است که وظیفه پخش موزیک یا پاسخ به تماس ها را دارد و نیز کاربر می تواند به سیری یا دستیار گوگل دسترسی یابد. همچنین اپلیکیشن Bose Connect ویژگی‌های مختلفی را برای عینک ارائه می‌کند و در آینده بروز رسانی های بیشتری نظیر Bose AR از این طریق منتشر خواهند شد.

فریمز اولین محصول تجاری خواهد بود که از این پلتفرم بوز استفاده می‌کند. برخلاف دیگر عینک‌ها و محصولات واقعیت افزوده، Bose AR با استفاده از دوربین یا لنز، تصویری را که کاربر مشاهده می‌کند، دستکاری نمی‌کند..

کارکرد AR در فریمز به این صورت است که موقعیت کاربر را از GPS گوشی هوشمند iOS یا اندروید دریافت می‌کند و از ترکیب آن با اطلاعات سنسور ۹ جهت تشخیص حرکت سر، جهت دید کاربر را تشخیص می‌دهد و متوجه می‌شود که کاربر به چه چیزی نگاه می‌کند. با داشتن این اطلاعات، فریمز می‌تواند محتوای صوتی مرتبط با آنچه کاربر می‌بیند، ایجاد کند. از این ویژگی در قسمت‌های مختلف از جمله گردشگری، آموزش، سرگرمی، بازی و دیگر زمینه‌ها می‌توان بهره برد

فریم های Bose از یک باتری لیتیوم استفاده می کنند که به شارژر وصل می شود.  اگر در حد معمول از آن استفاده کنید تا 3.5 ساعت می تواند پخش صدا را داشته باشد و تا 12 ساعت در حالت استند بای می رسد و در کمتر از 2 ساعت به شارژ کامل می رسد.

پیش فروش فریمز آغاز شده است و در ژانویه‌ی سال آینده‌ی میلادی با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

اپل واچ اولترا 3 ارتقای سخت‌افزاری زیادی را ارائه نمی‌دهد

رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد