با لغو پروژه‌های تایتان و microLED اپل، بیش از 700 نفر از کارکنان این شرکت اخراج می‌شوند !

تیم کوک، مدیر عامل اپل اظهار کرده بود که اخراج کارکنان این شرکت به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته می‌شود. اکنون لغو سرمایه‌گذاری در اتومبیل‌های خودران موسوم به «پروژه تایتان» و لغو توسعه microLED برای نوع آینده اپل واچ اولترا به این معنی است که بسیاری از کارمندان یا اخراج می‌شوند یا جابه‌جا می‌شوند.

بر اساس آخرین گزارش، بیش از 700 نفر احتمالاً شغل خود را از دست بدهند. این اطلاعات از اقدام اپل در ایالت کالیفرنیا به دست آمده که طبق قانون تعدیل نیرو به کارگران از مدتی قبل هشدار می‌دهد. در این مورد گزارشی توسط 9to5Mac ارائه شد که اپل تعداد 58 نفر از کارمندان خود را از یکی از دفاتر خود در سانتا کلارا کاهش داده است. این دفتر که متعلق به LuxVue Technology بود یک شرکت متخصص در ساخت پنل‌های microLED بود که اپل در سال 2014 آن را خریداری کرد. متأسفانه، این غول فناوری از توسعه بیشتر منصرف شد، چراکه مشکل بازدهی وجود داشت و ساخت آن را به دلایل تجاری غیرممکن کرد، به این معنی که اپل واچ اولترا بعدی جدیدترین پنل‌ها را به رخ نمی‌کشد و به همان OLED وفادار می‌ماند.

علاوه بر این، بیش از 120 اخطار اخراج توسط اپل در بخش سن دیگو ثبت شده که مسئول ارزیابی پاسخ‌های Siri به کاربران و کمک به شرکت در بهبود دقت این دستیار صوتی بود. این برای کارکنان اتفاق تلخی است که معاش خود را در چنین شرایط سخت مالی از دست بدهند، اما در هر حال اپل برای کسانی که بتوانند به شهر آستین در ایالت تگزاس نقل مکان کنند، راه نجاتی ارائه کرده و برای کسانی که تصمیم گرفته‌اند شغل خود را در اپل دنبال نکنند، این شرکت احتمالاً پاداشی را بر اساس مدت زمانی که آن کارمندان در شرکت خدمت کرده‌اند، ارائه می‌کند.

در حالی که پروژه‌های تایتان و microLED گواه جاه‌طلبی‌های این شرکت بودند، لغو آنها به این معنی نیست که این نهاد تریلیون دلاری رویکرد محافظه‌کارانه‌تری برای توسعه محصول در پیش داشته باشد. گزارش دیروز بیان می‌کرد که مهندسان اپل در حال بررسی یک ربات خانگی هستند که می‌تواند صاحبان خانه را تعقیب کند و کارهای زیادی مانند تمیز کردن ظروف انجام دهد. البته لازم به ذکر است که این پروژه در مراحل اولیه خود است و در صورتی که اپل هیچ راهی برای کسب درآمد از راه‌اندازی آن پیدا نکند، می‌تواند به راحتی آن را لغو کند.

شایعه : اپل قصد دارد یک ربات خانگی بسازد !

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد