شایعه : تراشه Snapdragon X Plus با قدرتی کم‌تر از تراشه Snapdragon X Elite وارد بازار خواهد شد

انتظار می‌رود که تراشه Snapdragon X Elite در موج آتی نوت‌بوک‌هایی که در نیمه اول سال 2024 وارد بازار می‌شوند، استفاده شود. در همین میان شرکت کوالکام قصد دارد این مجموعه را با نسخه‌ای احتمالاً با قدرت کم‌تر که طبق گزارش‌ها Snapdragon X Plus نام دارد، گسترش دهد. طبق آخرین اطلاعات، نه یک بلکه دو نسخه از این تراشه تولید خواهد شد که فعلاً در حال آزمایش هستند و می‌توانند یک ویژگی قابل توجه را ارائه دهند.

WinFuture گزارش داد که SKU تراشه Snapdragon X Elite دارای شماره X1E است و از طرف دیگر هر دو نسخه Snapdragon X Plus دارای شناسه X1P هستند که این تشخیص دو تراشه را از یک‌دیگر آسان‌تر می‌کند. شماره شناسایی دو نوع متفاوت هم X1P44100 و X1P46100 است و در حال حاضر، جزئیات فنی دیگری وجود ندارد. با این حال، با توجه به نام، Snapdragon X Plus احتمالاً جایگاهی را به عنوان نسخه‌ای با قدرت کم‌تر از تراشه Snapdragon X Elite اشغال خواهد کرد.

این می‌تواند به این معنی باشد که شرکت کوالکام هسته‌های عملکردی و کم‌مصرف کمتری را در این تراشه جای می‌دهد، دقیقاً مانند رویکرد اپل هنگام اختصاص عملکرد متفاوت در تراشه‌های M3 ،M3 Pro و M3 Max. در حالی که احتمالاً تراشه Snapdragon X Plus در عملکرد کلی در حد رقابت با Snapdragon X Elite نباشد، شرکت کوالکام می‌تواند ویژگی‌های خاصی را به آن بدهد تا مشتریانی که می‌خواهند یک نوت‌بوک ویندوزی مجهز به معماری ARM داشته باشند آن را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کنند.

یکی از این ویژگی‌ها، مودم مجتمع Snapdragon X65 5G است و با آزمایش کوالکام از این ویژگی، احتمالاً لپ‌تاپ‌های بیشتری را در بازار ببینیم که برای 5G آماده هستند. در حال حاضر، اپل با اضافه نکردن این مودم‌ها به مک‌های قابل حمل خود ضرر می‌کند. این گزارش اشاره‌ای نمی‌کند که چه زمانی باید انتظار داشته باشیم تراشه Snapdragon X Plus به طور رسمی وارد بازار شود، اما با توجه به اینکه اولین خانواده نوت‌بوک‌های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite در نیمه دوم سال 2024 وارد بازار خواهند شد، می‌توانیم انتظار این تراشه‌ها را در اواخر سال داشته باشیم.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود