برترین خودروهای سال 2018 از نگاه جرمی کلارکسون

جرمی کلارکسون را همه ما به واسط مستند تلویزیونی تاپ گیر و پس از آن گرندتور می شناسیم. پیرمردی 50 ساله ای که هیچ شرکتی و هیچ کسی از گزند زبانش در امان نمانده است. انتقادهای تند جرمی کلارکسون باعث شده تا به سختی به این باور برسیم که او از خودرویی بجز مرسدس بنزهای AMG خوشش می آید. اما در نظری تازه، این کارشناس و منتقد خودرویی، پنج خودروی برتر سال 2018 را معرفی کرده است.

کلارکسون در روزنامه The Sunday Times مقاله ای را از برترین خودروهای سال 2018 نوشته است. از بین 28 خودروی محبوب، تعداد 5 خودرو نظر جرمی را به خود جلب کرده است و از نظر او این پنج خودرو، برترین های 2018 هستند.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته (Huracan Performante) از نظر جرمی کلارکسون برترین خودرو در این لیست بود. این سوپر اسپرت ایتالیایی در مدل بهینه شده سال 2018 توانست 5 ستاره را از کلارکسون دریافت کند. جرمی در مورد این خودرو می گویید: “دوست دارم فکر کنم این شرکت توسط چند کودک 10 ساله مدیریت می شود اما این شرکت امروزه متعلق به آلمانی ها است و اگر مدیریت و نظرات آئودی نبود، مطمئناً این خودرو یک سلاح لیزری فضایی بروی سقفش داشت”.

پورشه 911GT2 RS

خودروی دوم پورشه 911GT2 RS است. جالب اینجاست که جرمی کلارکسون بعد از مدتها از یک پورشه خوشش آمده است. اگر در طی این سالها اجرای جرمی را تماشا کرده باشید می دانید که جرمی کلارکسون از پورشه و محصولاتش خوشش نمی آید. اما این بار جالب است که پورشه هم همانند لامبورگینی هوراکان پرفورمانته توانست 5 ستاره را از جرمی دریافت کند. کلارکسون در مورد این خودرو می گوید: “پورشه GT2 RS به واقع یک خودروی اسپرت همه چیز تمام است. این جمله را از مردی می شنوید که هرگز طرفدار پورشه نبوده”.

Alpina B5

در رتبه سوم این لیست خودروی سدان Alpina B5 قرار گرفته است. این خودرو نسخه تیونینگ شده BMW سری 5 است که آلپاین دستی بر سر و رویش کشیده است. آلپاین این سری 5 را به خودرویی فوق سریع و البته خانوادگی تبدیل کرده است. با استفاده از موتوری که قدرتی همانند یک سوپر اسپرت دارد اما با کت و شلوار و لباس رسمی در میدان رقابت حاضر می شود. کلارکسون در مورد این خودرو که 4 ستاره به آن داده است می گوید: “بهترین سری 5 است که سوارش شده ام و نزدیک ترین نمونه به یک خودروی کامل است”.

استون مارتین ونتیج

خودروی بعدی که توانست از دست جرمی کلارکسون 4 ستاره دریافت کند، استون مارتین ونتیج است. البته می توانستیم حدس بزنیم که این خودرو در لیست برترین های جرمی قرار داشته باشد زیرا کلارکسون از طرفداران پروپاقرص مدل ونتیج استون مارتین است. اما نکته جالب اینجا است که جرمی این خودرو را بهترین مدل تولیدی استون مارتین می داند. مطمئناً اگر این مدل از چراغ های بهتر با روشنایی بیشترو از یک سیستم مولتی مدیا به همراه نویگیشن ماهواره ای بهتر برخوردار می شد، جرمی به آن 5 ستاره را هم اهدا می کرد. جرمی در مورد این خودر می گوید: “اگر شور و هیجان بالا مد نظرتان است، ونتیج می تواند رقیبی جدی برای پورشه 911 باشد”.

بنتلی کنتیننتال جی تی

اما خودروی آخر کوپه سنگین وزن فوق لوکس بنتلی کنتیننتال جی تی است. وسیله ای لوکس که به عقیده جرمی خودروی فوتبالیست ها و کلاه برداران بود. با تغییراتی که در نسخه جدید کنتیننتال رخ داد، جی تی را به خودرویی کامل و بی نقص تبدیل کرد و البته تا حدودی از آن ظاهر تکراری رها ساخت. این خودرو در نسل جدیدش طوری تغییرات را با موفقیت پشت سر گذاشت، که جرمی آن را در این لیست بالاتر از استون مارتین DB11 قرار داد و 4 ستاره به این کوپه ی زیبا اهدا کرد. کلارکسون در مورد بنتلی کنتیننتال جی تی جدید می گوید: “یک محصول درخشان با طراحی عالی مانند تزئینات روی یک کیک”.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟