برنامه Beeper Mini به صورتی ضعیف‌تر از قبل راه‌اندازی شد

مسئله رویارویی اپل و بیپر هنوز خاتمه نیافته است. چند روز پس از اینکه اپل موفق شد Beeper Mini را از ارسال و دریافت بی‌وقفه پیام‌های iMessage در اندروید مسدود کند، Beeper اظهار کرد که این برنامه دوباره راه‌اندازی شده است.

اپل سد راه Beeper Mini شد : پایان خوشحالی کاربران اندرویدی خواهان iMessage ؟

اپل به جریان مسدود کردن Beeper Mini واکنش نشان داد

Beeper Mini این بار کمی متفاوت عمل می‌کند. در حالی که این برنامه قبلاً به طور خودکار شما را از طریق شماره تلفن شما در iMessage ثبت می‌کرد، اکنون دیگر باید با Apple ID وارد شوید. Beeper اعلام کرد که در حال کار بر روی یک راه حل برای بازیابی ثبت شماره تلفن با iMessage است، اما تا آن زمان، دوستان شما نمی‌توانند پیام‌های iMessage را مستقیماً به شماره تلفن شما ارسال کنند. در عوض، پیام‌های حباب‌مانند آبی باید به آدرس ایمیل شما وارد شوند. این کار تقریباً دشواری است، اما در هر صورت، از هیچ بهتر است.

تغییر دیگر این است که در حال حاضر، به دلیل تنش بین بیپر و اپل، استفاده از Beeper Mini رایگان خواهد بود. این شرکت امروز در یک پست وبلاگی درباره این به‌روزرسانی نوشت: «شرایط کمی آشفته بوده است و ما راضی نیستیم که کاربرانمان فعلاً هزینه‌ای پرداخت کنند.» این برنامه در ابتدا به یک اشتراک ماهانه 2 دلاری نیاز داشت. بیانیه روز جمعه اپل به وضوح نشان داد که در از بین بردن تلاش‌های بیشتر به ایجاد این باور که گوشی‌های اندرویدی دستگاه‌های اصلی اپل هستند، تردیدی نخواهد داشت. Beeper همچنین در پاسخ به بیانیه اول اپل مبنی بر اینکه این برنامه مبتنی بر مهندسی معکوس پروتکل iMessage است و خطرات بالقوه‌ای برای حریم خصوصی و امنیت کاربر دارد، نوشت: «ما عمیقاً با این ادعا مخالفیم، و مایلیم کل کدهای برنامه Beeper Mini را با یک شرکت تحقیقاتی امنیتی شخص ثالث مورد توافق طرفین به اشتراک بگذاریم تا برنامه را برای هر مشکلی تجزیه و تحلیل کند.»

این مسئله به نظر به این زودی‌ها خاتمه نمی‌یابد و تنش همچنان ادامه دارد. گاهی اپل به بیپر واکنش نشان می‌دهد و گاهی بیپر به اپل. البته این واقعاً مشکل اپل نیست. iMessage سرویسی است که اپل از آن استفاده می‌کند و یک مکانیسم کلیدی قفل و ارزش افزوده برای آیفون‌ها و سایر سخت‌افزارهای این شرکت است. امنیت Beeper دغدغه اپل نیست، اما خود iMessage بسیار مورد توجه است. با این حال، تلاش اپل برای مسدود کردن Beeper Mini توجه سیاستمداران آمریکایی را به خود جلب کرده و درخواست‌ها را برای انتشار یک برنامه رسمی و مجاز iMessage برای اندروید از این شرکت افزایش داده است.

پست های مرتبط

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد

گوشی گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ احتمالاً باریک‌تر و با گوشه‌های گرد خواهد بود

گجت Rabbit R1 بازهم سر و صدا به پا کرد : تهدیدات امنیتی جدی در نشر داده‌های کاربر !