بزرگترین تغییر پس از Face ID در آیفون 15 اپل: حذف کلید های فیزیکی

بزرگترین تغییر پس از Face ID در آیفون 15 اپل: حذف کلید های فیزیکی

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط چندین منبع موثق در خصوص طراحی آیفون 15 اپل ، به نظر می رسد که این کمپانی تصمیم به حذف کلید های فیزیکی گرفته است. این تغییر، بزرگترین تحول سری آیفون پس از روی کار آمدن Face ID به شمار می رود. با این حال آیفون 15 اولین گوشی هوشمند بدون کلید های فیزیکی در جهان شناخته نمی شود.

پیش از این در سال 2018 میلادی، کمپانی HTC با معرفی گوشی هوشمند U12+ پروسه حذف کلید های فیزیکی را آغاز کرد. هر چند این محصول به کلید های سه گانه معروف شامل ولوم بالا، ولوم پایین و پاور چند منظوره مجهز شده بود، اما ساختار آنها به صورت لمسی یا Haptic بود.

در حقیقت برای کارکردن با آنها نیازی به فشردن سفت و سخت کلید ها نبود، اما در آن سال کارایی چندانی نداشت و به طور کلی با استقبال کاربران نیز مواجه نشد. اکنون حدود 5 سال از تولید اولین گوشی هوشمند بدون کلید فیزیکی می گذرد و آیفون 15 اپل دومین تلاش در این زمینه به شمار می رود. با توجه به بودجه نامحدود تحقیق و توسعه برای کوپرتینویی ها در سرزمین عجایب، به نظر می رسد که نتیجه تلاش آنها بسیار بهتر از تلاش مهندسان HTC خواهد بود.

آیفون 15 اپل ممکن است به فناوری 3D Touch در ساختار کلید های مجازی خود روی آورد و به این ترتیب بزرگترین تحول پس از Face ID رخ دهد. در کل دو احتمال در خصوص این محصول وجود دارد که یک مورد، حذف کامل کلید ها بوده و مورد دوم اینکه کلید های لمسی جایگزین کلید های فیزیکی شوند. اپل پیش از این تجربیات متفاوتی در خصوص کلید های لمسی کسب کرده و این موارد می تواند سبب ساخت یک محصول کامل با کلید های جعلی یا بدون کلید شود.

به احتمال فراوان، کلید های آیفون 15 اپل ترکیبی از دکمه Home آیفون 7 و سنسور های پایه ایرپاد خواهد بود تا ساختاری حساس به لمس را در سطحی بالاتر و پیشرفته تر ارائه دهد. در بالاترین سطح می توان انتظار داشت که کلید های گوشی هوشمند نسل آینده اپل، بازخورد های متفاوتی نسبت به میزان و نوع لمس را در دسترس قرار دهند. به این ترتیب امکان سنجش فشار و ضربه توسط کلید های مجازی فراهم شده و در سیستم عامل iOS نیز کارهای متفاوتی بر همین اساس انجام می شود.

حتی عملکرد بازخورد فشار یا لمس در اپلیکیشن های مختلف، متفاوت خواهد بود. به این صورت که کلید ها در اپلیکیشن دوربین، عملکرد متفاوتی نسبت به اپلیکیشن پخش موسیقی ارائه می دهند. مشکل اصلی که می تواند همانند HTC U12+ گریبان گیر آیفون 15 اپل و کاربران آن شود، دشواری در برقراری ارتباط و کارکرد صحیح آنها خواهد بود. پیش از این کمپانی HTC یک صفحه کامل در وب سایت خود را به معرفی دستورالعمل های کلید های مجازی اختصاص داده بود.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !