به‌روزرسانی اندروید 15 قابلیت «Powered Off Finding API» را ارائه می‌کند : پیدا شدن دستگاه حتی در صورت خاموش بودن !

اندروید 15 قرار است مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز را معرفی کند که یکی از این ویژگی‌ها «Powered Off Finding API» خواهد بود.

همانطور که از نام آن پیداست، این API در اندروید 15 به دستگاه‌های شما اجازه می‌دهد که اگر در اطرافتان گم شدند و خاموش هم بودند، با استفاده از آن پیدا شوند. با این حال، برای استفاده از ویژگی «Powered Off Finding API»، گوشی هوشمند شما باید قابلیت‌های سخت‌افزاری لازم را داشته باشد. به نظر می‌رسد که سری گوشی پیکسل 8 در حال حاضر این توانایی را دارد. انتظار می‌رود در سری گوشی پیکسل 9 که اواخر امسال عرضه می‌شود، این قابلیت به وضوح خودش را نشان دهد.

اگرچه ممکن است مکانیزم این کار در اندروید 15 عجیب به نظر برسد، اما اینطور نیست. قابلیت «Powered Off Finding API» با استفاده بلوتوث فعال می‌شود. با این حال باید در نظر داشت که دستگاه به سخت‌افزار تخصصی نیاز دارد تا به کنترلر بلوتوث اجازه دهد حتی زمانی که دستگاه خاموش است روشن بماند. البته که دستگاه باید مقداری باتری داشته باشد که به این کنترلر اجازه عملکرد بدهد.

باید این نکته را هم در نظر گرفت که گوشی‌هایی مانند سری پیکسل 7 و پیکسل 6 به احتمال زیاد با ویژگی «Powered Off Finding API» در اندروید 15 همراه نشوند. دلیل اینکه که چرا این دستگاه‌ها از این ویژگی‌ها پشتیبانی نمی‌کنند مشخص نیست؛ ولی احتمال دارد یک محدودیت سخت‌افزاری یا یک قفل نرم‌افزاری به این مسئله مرتبط باشد. این به‌روزرسانیِ اندروید 15 احتمالاً در ماه اکتبر و زمانی که سری پیکسل 9 عرضه می‌شود، در دسترس قرار گیرد.

پست های مرتبط

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد