تحریم هواوی و راه کار جدید این شرکت / استفاده از Aptoide به جای گوگل پلی

تقریبا از سال میلادی گذشته بود که زمزمه های مبنی بر تحریم هواوی توسط امریکا به گوش رسید. حال نیر که دیگر داستان مشکلات اقتصادی دو کشور چین و امریکا بالا گرفته، شاهد تحریم های سخت امریکا بر  علیه این شرکت چینی هستیم. شاید امریکا بطور کلی کشور چین را تحریم کرده باشد، اما بیشترین ضرر را هواوی خواهد دید.

اما جالب است که در ادامه بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی کشور های آسیایی نیز، از امریکا حمایت کرده و فروش محصولات این شرکت در بازار کشور خود را ممنوع اعلام کردند.

حال در صورتی که دیگر هواوی قرار است کم کم گوشی های 5G خود را روانه بازار کند و سرمایه گذاری های بسیاری برای رونمایی و ارائه چنین گوشی های هوشمندی انجام داده. عدم اجازه فروش گوشی های هوشمند این شرکت می تواند ضرر مالی جبران ناپذیری در حد نابودی برای این شرکت به همراه داشته باشد.

استفاده از Aptoide به جای گوگل پلی

اما به قول معروف گل بود به سبزه نیز آراسته شد. در پی تحریم های سنیگن، گوگل نیز اجازه استفاده  از هیچ کدام از خدمات خود را به هواوی نداده. یعنی حتی هواوی دیگر آپدیت های اندروید را نیز نمی تواند دریافت کند.

اما یکی دیگر از اصلی ترین خدمات گوگل برای هواوی، استفاده از گوگل پلی بود که حال دیگر هیچ کدام از گوشی های هوشمند این شرکت مجاز به استفاده ا ز نرم افزار های گوگل پلی نخواهند بود.

برای بروزرسانی سیستم عامل که راهی برای هواوی نمی ماند و تنها راه این است که سیستم عامل اختصاصی خود را برای گوشی های هوشمند خود استفاده کند که چنین سیستم عاملی اصلا ندارد.

اما برای مشکل دانلود نرم افزار ها، هواوی تصمیم گرفته تا از Aptoide به جای گوگل پلی استفاده کند. Aptoide چیزی حدو 900 هزار نرم افزار را در خود جای داده و 100 میلیون کاربر نیز دارد. تنها تفاوت Aptoide با گوگل پلی در سیستم مدیریتی آن می باشد. در Aptoide هر کسی می تواند برنامه ای را آپلود کند و در دسترس بقیه کاربران قرار دهد اما در گوگل پلی آپلود نرم افزار توسط خود گوگل اتفاق می افتاد که به طبع از امنیت بالاتری برخوردار بود.

به هر حال باید گفت که هواوی روز های بسیار سختی را پشت سر می گذارد و چنین راهکار هایی قطعا درمان درد های هواوی نخواهد بود و تنها همانند یک مسکن عمل خواهد کرد. باید منتظر بود و دید چه سرنوشتی در انتظار این غول قدرتمند کره ای خواهد بود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد