تراشه Exynos 2500 سامسونگ در دو نوع با تعداد هسته‌های متفاوت تولید می‌شود

تراشه Exynos 2500 ظاهراً در سال آینده به تراشه Snapdragon 8 Gen 4 می‌پیوندد تا سری جدید گوشی گلکسی S25 سامسونگ را در سال آینده تکمیل کند. به نظر می‌رسد که این شرکت احتمالاً دو نسخه از این تراشه پرچمدار خود تولید کند که گفته می‌شود یکی از آنها تعداد هسته‌های بیشتری نسبت به دیگری دارد.

OreXda در توییتر بیان می‌کند که دو نسخه از تراشه Exynos 2500 در حال آزمایش هستند که یکی از آن‌ها توانایی کمتری دارد و دارای یک سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای است، در حالی که نسخه دیگر ظاهراً پیکربندی 10 هسته‌ای دارد. این منبع اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد کلاستر آن‌ها در اختیار ندارد، اما قبلاً اشاره کرده بود که سامسونگ در حال آزمایش نسخه 10 هسته‌ای با Cortex-X5 است و فرکانس آن در محدوده 3.20 گیگاهرتز و 3.30 گیگاهرتز قرار دارد.

تغییری که OreXda در یک پست دیگر فاش می‌کند این است که گفته می‌شود نسخه 8 هسته‌ای، گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ را تامین می‌کند، در حالی که مدل قوی‌تر را می‌توان در سری محصولات گلکسی تب و گلکسی بوک یافت. با توجه به اینکه گلکسی بوک 4 اج سامسونگ در اواخر امسال با اسنپدراگون ایکس الیت عرضه می‌شود، تصور اینکه این شرکت بخواهد با تراشه‌های خود وارد فضای نوت‌بوک و تبلت شود، سخت نیست. با این حال، برای انجام این کار، Exynos 2500 باید یک تراشه توانمند باشد. طبق یک شایعه این تراشه می‌تواند در تست‌های پردازنده و گرافیک بهتر از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 عمل کند.

مشخص نیست که این اطلاعات چقدر دقیق باشند، اما سامسونگ با کاهش وابستگی خود به کوالکام و تغییر مسیر به سمت توسعه تراشه خود، حرکت‌های درستی انجام می‌دهد. اگرچه با توجه به واکنش منفی مصرف‌کنندگان نسبت به آن، مدتی طول می‌کشد تا این تراشه شهرت خود را به دست آورد. در مورد نسخه 8 هسته‌ای Exynos 2500، این منبع در پست اول اشاره می‌کند که سامسونگ احتمالاً همان رویکردی را که مدیاتک در مورد تراشه Dimensity 9300 انجام داد، دنبال کند.

این بدان معناست که تراشه Exynos 2500 احتمالاً فقط هسته‌های عملکردی در پیکربندی «4 + 4» داشته باشد که در مقایسه با تراشه Exynos 2400، عملکرد چند هسته‌ای باورنکردنی را ارائه می‌کند که البته انرژی بیشتری مصرف می‌کند و دمای بالاتری هم تولید می‌کند. هنوز تایید نشده که سامسونگ قصد دارد از کدام فرآیند تولید در هنگام تولید انبوه Exynos 2500 برای بهبود مشخصات قدرت آن استفاده کند. قبل از عرضه سری گلکسی S25، اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه خواهد شد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد