تعمیرپذیری نسبتا آسان گوشی هوشمند گوگل پیکسل 3A از نگاه iFixit

پیکسل 3A جدیدترین گوشی هوشمند کمپانی گوگل محسوب میشود که به تازگی رونمایی شده است و میتواند حرف های زیادی در بازار اسمارتفون های میان رده داشته باشد. دستگاه با دوربین بسیار خوب و دیگر مشخصات فنی مناسب و برچسب قیمت رقابتی که گوگل امیدهای زیادی به موفقیت آن دارد. مطابق معمول همیشه، iFixit در مدت زمان کوتاهی پس از معرفی یک گوشی مهم، اقدام به کالبدشکافی آن کرده تا سفری به درون کالبد آن داشته باشیم. همچنین مثل همیشه شاهد اعطای امتیاز تعمیرپذیری هستیم که در این مورد، پیکسل 3A موفق شده امتیاز 6 از 10 را کسب کند که معنی آن میزان تعمیرپذیری خوب و نسبتا آسان گوشی خوش قیمت جدید گوگل است.

متخصصین وب سایت معتبر iFixit دریافته اند که جداسازی نمایشگر گوشی پیکسل 3A از بدنه کار ساده ای است و بدون حرارت دادن توسط هیتر یا استفاده از سشوار که برای جداسازی صفحه نمایش در اکثر گوشی های امروزی لازم و ضروری است، در گوشی جدید گوگل قابل انجام است. در واقع گوگل به جای چسب های مایع قوی که اکثر سازندگان از آنها در گوشی ها استفاده میکنند، از چسب های اسفنجی که به راحتی جدا میشوند استفاده کرده است. با اینکه از لحاظ تعویض یا خارج سازی نمایشگر کار آسان تر شده اما همین مهم ترین دلیل عدم مقاومت پیکسل 3A در برابر آب می باشد.

 از دیگر نقاط قوت طراحی داخلی گوشی پیکسل 3A، ماژولار بودن بسیاری از قطعات مصرفی آن مانند پورت USB-C است که به سادگی قابل تعویض است و هیچ نیازی به تلاش فراوان برای این کار نیست. با اینکه عملکرد گوگل تا اینجا بسیار خوب بوده، اما به هر حال طرفداران این گوشی باید بدانند که نباید آن را به آب نزدیک کنند. در این صورت میتوانند حتی در صورت بروز مشکل برای هر کدام از قطعات، تعمیر آسانی را تجربه کنند و دوباره گوشی خود را احیا کنند. تعویض باتری نیز در این گوشی به سادگی ممکن است چرا از چسب منعطف در این قسمت استفاده شده که تعویض باتری را ساده کرده است.

با تمام تعاریف از طراحی داخلی پیکسل 3A و تعمیرپذیری خوب آن، مشکلاتی نیز در این مورد وجود دارد. کابل های نازک، پر تعداد و بلند از نکات منفی داخل پیکسل 3A می باشد که شانس پاره شدن ناگهانی آنها حین تعمیرات کم نیست. به منظور مقایسه باید به امتیاز تعمیرپذیری 4 از 10 گوشی پیکسل 3 اشاره کرد که جداسازی پنل شیشه ای پشتی آن کار ساده ای نبود.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد