تولید گوشی های آیفون ایکس اپل در کارخانه شیائومی

همه می دانند که تولید گوشی های آیفون اپل در سال های اخیر بر عهده کارخانه فاکسکان چین بوده و این رویه همچنان ادامه دارد. اما به نظر می رسد که دو کمپانی بزرگ برای انتقال خط تولید پرچمداران سری X به کشوری غیر از چین به توافق رسیدند و اقداماتی را برای این منظور انجام داده اند.

گوشی های آیفون اپل در کارخانه اختصاصی فاکسکان تولید می شوند و پس از کمی فراز و نشیب در آمار فروش محصولات جدید، سرانجام تیم کوک و دوستانش روی خوش زندگی را دیدند. گزارش های جدید از افزایش میزان فروش آیفون ایکس های جدید دارد و به دلیل رشد قابل توجه استقبال کاربران، اپل و فاکسکان برای انتقال خط تولید به کشور هند به توافقاتی دست یافتند.

 

حتی این دو کمپانی زمین مورد نظر خود برای احداث خط تولید را در جنوبی ترین بخش ایالت تامیل نادو انتخاب کردند. زمین فعلی به کارخانه تولید گوشی های شیائومی اختصاص دارد و FOXCONN در نظر دارد تا کارخانه ای جدید در این منطقه عظیم ایجاد کند. برای این منظور بودجه ای در حدود 365 میلیون دلار اختصاص یافته و طبق پیش بینی های انجام شده بیش از 25 هزار شغل جدید در این منطقه ایجاد می شود.

اپل پیش از این نیز دو گوشی بسیار پر فروش خود شامل iPhone SE و iPhone 6s را با همکاری کمپانی Wistron در ایالت بنگلور هند تولید کرده بود. میزان فروش این دو محصول تا پیش از تولید آیفون 8 در سال 2017، نیمی از فروش Apple را در سال های اخیر به خود اختصاص داده بود.

هر چند اپل تاکنون گوشی های میان رده خود را در کشور پر جمعیت هند به تولید رسانده، اما سیاست های تیم کوک و هیئت مدیره تغییر یافته و به زودی شاهد مراحل مقدماتی برای تولید آیفون های پرچمدار در ایالت بنگلور خواهیم بود. اپل و فاکسکان در خصوص تغییرات قیمتی از جمله هزینه تولید و هزینه تمام شده محصولات اظهار نظر نکردند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد