اپل تصمیم به استفاده از سنسور TOF سونی برای گوشی های هوشمند آینده خود گرفته است

همانطور که می دانید اپل همواره تلاش داشته است تا تمام اجزای داخلی گوشی های هوشمند تولید شده این شرکت را بصورت اختصاصی تولید کند، چندی پیش بود که اپل اعلام کرد هزینه بسیار بالایی را برای سنسور های در نظر گرفته شده برای دوبین های گوشی های هوشمند خود پرداخت کرده است. سنسور سه بعدی اپل با قابلیت در نظر گرفتن 30 هزار نقطه برای تصویربرداری یکی از سنسور های قدرتمند و البته پرخرج برای اپل بوده است. حال گویا اپل می خواهد از سنسور  TOF سونی برای این منظور استفاده کند.

سنسور های TOF

نوع کار این سنسور های به این صورت است که با استفاده از در نظر گرفتن فاصله جسم مورد نظری که می خواهید از آن عکس بگیرید را اندازه گیری می کند و تصاویری دو بعدی و سه بعدی بنا به انتخاب شما ارائه می دهد. چنین دوربین هایی قبلا برای نقشه برداری های مهندسی مورد استفاده قرار می گرفته است و حالا سونی با تکنولوژی جدید سنسور های با چنین قابلیتی را از تابستان سال گذشته تولید می کند.

علاقه مندی شرکت های  دیگر برای استفاده از سنسور TOF

ساتوشی یوشیحارا، مدیر عامل شرکت سونی اعلام کرده است که شرکت های معتبر زیادی در این عرصه خواهان استفاده از چنین سنسور های برای گوشی های هوشمند خود می باشند و سونی تولید این محصول خود را به نسبت قبل افزایش داده است.

هوآوی nova 4

البته نباید فراموش کنیم سونی توانسته است برای اولین بار سنسور 48 مگاپیکسلی را برای گوشی های هوشمند هوآوی nova 4 و هوآوی v20 تولید کند تا این گوشی های هوشمند اولین هایی باشند که از چنین میزان سنسور در میان گوشی های هوشمند بهره می برند. البته بهتر است بدانید سونی سنسور TOF را نیز برای عکسبرداری های سه بعدی  این گوشی های هوشمند نیز در نظر گرفته است.

هوآوی v20

اپل هم گویا متوجه  کیفیت بالای این سنسور های قدرتمند سونی شده است و از آنجایی که بهره بردن از این سنسور ها نه تنها کیفیت بهتری را برای گوشی های هوشمند این شرکت به همراه خواهد داشت بلکه هزینه کمتری را برای اپل به همراه دارد که از نظری اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر است.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد