جایگزینی باتری های گرافنی با باتری های لیتیوم یونی در آینده ای نزدیک

صرف نظر از این که شما ساعاتی از وقت تان را با چه برند هوشمند و دیجیتالی به بازی و یا کار می گذرانید، به یکباره قادر به ادامه کار نمی شوید! چرا؟ زیرا شارژ باتری شما تمام شده، و این بسیار ناراحت کننده می باشد. در اینجاست که یک پکیج جدید باتری با قابلیت اتصال به USB-C مبتنی بر گرافن، برای کمک می آید. براساس تازه ‌ترین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد در آینده ای نزدیک برای گوشی‌های هوشمند باتری‌های گرافن را جایگزین باتری های لیتیوم یونی کند که می‌تواند تحولی در فناوری باتری‌ محسوب شود.

انستیتوی پیشرفته فناوری سامسونگ (SAIT) ماده‌ای جدید برای استفاده در باتری‌ها توسعه داده است که از توپ‌های گرافنی(گرافن بال) ساخته شده است. این ماده سرعت شارژ باتری را تا پنج برابر نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی معمول افزایش می‌دهد. در واقع از نظر تئوری، این باتری گرافنی در ۱۲ دقیقه، صد درصد شارژ می‌شود.

از آنجا که باتری‌های گرافن افزایش دمای پایین تری نسبت به باتری های معمولی را دارا است در نتیجه باعث می شود ایمن تر باشد. با توجه به این واقعیت ها، ورم کردن و سوختن باتری هرگز در این باتری گرافن اتفاق نخواهد افتاد.

ظرفیت بیشتر و شارژ سریع‌تر، دو مشخصه‌ای هستند که برای بهبود باتری‌های کنونی نیاز داریم.

باتری‌هایی که از گرافن ساخته می‌شوند، به‌غیر از شارژ سریع‌تر، می‌توانند در دماهایی مانند ۶۰ درجه‌ ی سانتی‌گراد پایدار باقی بمانند. با اینکه سامسونگ صحت این خبر را هنوز به صورت رسمی تایید نکرده است اما به نظرمی‌رسد که قصد دارد این فناوری جدید را نه تنها در گوشی‌های هوشمند بلکه در تمامی دستگاه‌ های الکترونیکی قابل شارژ به کار ببرد و محدودیت و خطرات موجود در  باتری‌های لیتیوم یونی را به حداقل برساند.

گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد برای نخستین بار این باتری‌های جدید از نوع گرافنی را در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۱۰ بکار ببرد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد