تبلت ها هم به طرح رجیستری اضافه شدند

پس از طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه که چند ماهی است با موفقیت اجرا شده است معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری تبلت های سیم کارت خور خبر داد و گفت: تمامی تبلت های وارداتی سیم کارت خور باید قبل از استفاده در شبکه مخابراتی کشور فعالسازی شوند .

برمبنای اعلام سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری، ثبت سفارش واردات تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر و مبدل تلفن سیار به تلفن ثابت از ۵ آبان ماه سال جاری، منوط به اظهار شناسه کالا می شود.

به نقل از خبرگزاری مهر اجرای طرح رجیستری تبلت های سیم کارت خور از نظر فنی در شبکه ارتباطی کشور انجام شده است و هم اکنون هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری است بنابر این خریداران کالاهای سیم کارت خور مانند تبلت باید در زمان خرید کد شناسه کالا (IMEI)  و کد فعال سازی کالا را در سامانه همتا (۷۷۷۷) ثبت کنند تا کالا در شبکه شناسایی و رجیستر شود و در صورتی که تبلتهای سیم کارت خور در شبکه مخابراتی کشور رجیستر نشوند، پس از مدت زمان تعیین شده قابل شناسایی و استفاده در شبکه نخواهند بود.

براین اساس از ۵ آبان ماه ثبت سفارش دستگاه‌ های زیر منوط به اظهار شناسه کالا است. این تجهیزات قبلاً ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا شده بودند.

۱.تبلت با قابلیت نصب سیم کارت با ردیف تعرفه ۸۴۷۱۳۰۴۰
۲. ساعت هوشمند با قابلیت نصب سیم کارت با ردیف تعرفه ۸۵۱۷۶۲۹۰
۳. بارکد اسکنر با قابلیت نصب سیم کارت (PDA) با ردیف تعرفه ۸۴۷۱۶۰۹۰
۴. مبدل تلفن سیار به تلفن ثابت با ردیف تعرفه ۸۵۱۷۶۹۹۰

براین اساس از این پس کلیه فرآیندهای تجاری اعم از ثبت سفارش، ترخیص، انبارش و حمل برای این تجهیزات، تنها با شناسه کالا امکان‌پذیر خواهد بود.

واردکنندگان این تجهیزات در زمان ترخیص ملزم به اظهار شناسه رهگیری (IMEI) به گمرک و سازمان جامع تجارت هستند. زمان مشمول شدن این تجهیزات در طرح رجیستری، به زودی اعلام می شود.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود