جدیدترین اطلاعات فاش‌شده از سری گوشی گلکسی S24 سامسونگ

جزئیات اصلی سری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یعنی S24 و S24 Ultra ماه‌ها قبل از انتشار به بیرون درز کرد. سامسونگ به طور رسمی جانشین سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 خود را که در اوایل سال جاری عرضه شد، معرفی نکرده است. اما اگر بر اساس اطلاعات فاش‌شده مسائل را بررسی کنیم، باید انتظار داشته باشیم که این گوشی‌ها در اوایل سال آینده در رویداد Unpacked سامسونگ معرفی شوند.

وبسایت Windows Report تصاویر رسمی جدید سامسونگ را به دست آورده است که شامل گلکسی اس 24 اولترا با طراحی صفحه نمایشی جدید می‌شود. این خبر افشای اطلاعات قبلی توسط دیوید مارتین کاربر توییتر را تایید می‌کند که تصاویر S24 Ultra جدید را منتشر کرده بود. این تصاویر به وضوح لبه‌های صفحه نمایش واضح‌تری شبیه به تغییراتی که در S23 معمولی در اوایل سال جاری ایجاد شده بود، نشان می‌دهد.

همانطور که در ماه گذشته گزارش شد، انتظار می‌رود سامسونگ نرم‌افزار جدید هوش مصنوعی مولد روی دستگاه را در گوشی‌های آینده خود که از مدل Gauss این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر کند. گزارش‌های اخیر ادعا می‌کنند که دستگاه‌های S24 از این فناوری برای ترجمه برنامه‌های پیام‌رسان در زمان واقعی و به بیش از ده‌ها زبان استفاده خواهند کرد. در ماه اکتبر، سامسونگ همچنین یک ویژگی قاب‌بندی دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی «Zoom Anyplace» را به نمایش گذاشت که توسط موتور هوش مصنوعی Qualcomm قدرت می‌گرفت.

Android Authority هم متوجه شده است که کمیسیون فدرال ارتباطات اخیراً جزئیات اصلی مشخصات پردازنده و تراشه مودمی را برای گوشی S24 منتشر کرده است. در حالی که کمیسیون به صراحت نام تراشه را اعلام نکرده است، اطلاعات نشان می‌دهد که S24، S24 Plus و S24 Ultra همگی دارای مودم‌های Qualcomm با عملکرد Smart Transit هستند. این ترکیب نشان می‌دهد که هر مدل S24، حداقل در ایالات متحده، به تراشه‌های جدید Snapdragon 8 نسل سوم مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه مجهز خواهد شد. با این حال، هنوز این احتمال وجود دارد که نسخه‌های بین‌المللی S24 استاندارد مانند سال‌های گذشته به پردازنده‌ها و مودم‌های Exynos خود سامسونگ مجهز شوند.

گوشی S24 Ultra در کنار صفحه‌نمایش صاف‌تر و پردازنده سریع‌تر، فریم تیتانیوم، دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی ارتقا یافته، خنک‌کننده بهتر و Wi-Fi 7 هم دارد. بقیه مشخصات فاش‌شده توسط Windows Report نشان می‌دهد که گوشی جدید تفاوت چندانی با مدل قبلی S23 Ultra ندارد. به نظر می‌رسد S24 Ultra همچنان دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Quad-HD، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، گزینه‌های ذخیره‌سازی مشابه، 12 گیگابایت رم و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

درست است که طراحی استاندارد مدل گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس شبیه به همتایان S23 خود به نظر می‌رسد، اما رنگ‌های جدیدی به رنگ‌های سیاه عقیقی، خاکستری مرمری، بنفش کبالتی و زرد کهربایی خواهند داشت. شایان ذکر است که Ultra جدید این بار دارای گزینه‌های رنگی است که با گوشی‌های معمولی S24 مطابقت دارد. جزئیات قبلی با افشای جدید مرتبط است که به صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی Quad-HD، باتری بزرگتر 4900 میلی‌آمپر ساعتی و رم بیشتر با 12 گیگابایت برای S24 Plus اشاره دارد. با این حال، S24 معمولی دارای برجستگی‌های بسیار کوچکی در اندازه صفحه نمایش 6.2 اینچی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !