خبر خوب برای طرفداران Xperia : قرارداد چند ساله سونی با کوالکام

کاهش فروش گوشی های هوشمند سونی باعث شد این شرکت از سال 2019 از بازارهای متعدد خارج شود و تمرکز خود را بر روی بازارهای سودآور بگذارد. در واقع پرچمداران Xperia اخیر این شرکت فقط در بازارهای منتخب موجود بود و طرفداران سونی را نسبت به از دست دادن بسیاری از ویژگی های اختصاصی سونی غمگین کرده بود. از زمان خروج از بازار جهانی، سونی هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه‌ای برای ورود مجدد به این بازارها نشان نداد تا اینکه امروز خبر قرارداد بلند مدت سونی و کوالکام منتشر شد.

سونی قرارداد جدیدی با کوالکام برای تامین تراشه های اسنپدراگون برای گوشی های هوشمند آینده Xperia منعقد کرده است. این معامله نشان می‌دهد که گوشی‌های سونی اکسپریا در آینده با تعداد قابل توجهی در بازارهای جهانی به تولید خود ادامه خواهند داد.

کوالکام و سونی یک همکاری چند ساله جدید را اعلام کرده اند که بر اساس آن تراشه های اسنپدراگون به طور انحصاری بر روی گوشی های هوشمند اکسپریا نصب می شوند. این معامله برای طرفداران گوشی های هوشمند Sony Xperia بسیار مهم است زیرا بر تعهد مداوم سونی برای عرضه گوشی های هوشمند جدید در سال های آینده تأکید می کند. گوشی‌های هوشمند Xperia سونی، اگرچه عموماً مورد استقبال منتقدان قرار گرفته‌اند، اما متاسفانه هرگز از محبوبیتی که سامسونگ و سایرین در دنیای اندروید دارند، برخوردار نبوده‌اند.

در همین رابطه معاون ارشد آسیا و اقیانوسیه کوالکام گفت: “ما از ادامه همکاری با شریک قدیمی خود سونی برای ارائه نسل بعدی فناوری های تلفن همراه برتر به مصرف کنندگان بسیار هیجان زده هستیم.” در پاسخ، تسوتومو هاماگوچی، رئیس ارتباطات سیار سونی گفت: “ما مشتاقانه منتظر ادامه کار خود با کوالکام هستیم تا تجربیات برتر و قانع کننده را در گوشی های هوشمند آینده با پردازنده های اسنپدراگون ارائه دهیم.”

لازم به ذکر است پرچمداری مانند Sony Xperia 1 IV اولین گوشی هوشمندی است که ویدیوهای 4K را با نرخ 120 فریم با قابلیت HDR و تثبیت کننده 5 محوره ثبت می کند. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایل کم فروش بودن این پرچمداران، قیمت بسیار بالای آنها نسبت به رقبا است. هرچند نمی توان از ویژگی های اختصاصی سونی در این پرچمداران گذشت.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود