دالبی ویژن گیمینگ به کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس می آید

مایکروسافت اعلام کرد که دالبی ویژن به زودی به Xbox Series X | S می آید و از این طریق اولین کنسول های بازی هستند که از این فناوری بهره می برد. اکنون اعضای Alpha می توانند قابلیت Dolby Vision گیمینگ را تجربه کنند، در حالی که بقیه بازیکنان باید منتظر بمانند تا مرحله آزمایش به پایان برسد.

چند هفته پیش، دارندگان Xbox Series X | S با خبر پشتیبانی دالبی ویژن گیمینگ در کنسول های خود روبرو شدند اما با توجه به این موضوع که تلویزیون با پشتیبانی از دالبی ویژن مهمترین عامل برای پخش این نوع محتوا است، بسیاری همچنان این ویژگی را غیر قابل استفاده دیدند.

دالبی پیش از این اعلام کرده بود که ایکس باکس سری ایکس و سری اس از Dolby Vision HDR پشتیبانی می کنند، اما اکنون تنها شاهد پخش شدن آن برای کاربرانی خاص هستیم. با این وجود دالبی ویژن به لیست فن آوری های پیشرفته پشتیبانی شده توسط کنسول های جدید Xbox اضافه می شود که شامل HDR10 و Dolby Atmos نیز هستند.

به نوعی Dolby Vision مانند نسل بعدی HDR است. اگرچه HDR می تواند تصاویری روشن تر با رنگ های واضح و رنگهای سیاه عمیق تری ارائه دهد، اما بسته به نمایشگر، تنظیمات و محتوای آن باید تنظیم شود. از طرف دیگر، دالبی ویژن به طور خودکار تنظیم می شود به شرطی که از نمایشگر سازگار استفاده کرده و محتوای ایجاد شده در Dolby Vision را مشاهده کنید. دالبی ویژن گیمینگ هم همین ویژگی را داشته و با شناسایی محتوای مورد نظر و نمایشگر سازگار، به طور خودکار گیم پلی را با ویژگی های بصری بهتری اجرا می کند.

به زودی جزئیات بیشتری در مورد پشتیبانی دو کنسول Xbox Series X | S از دالبی ویژن گیمینگ ارائه می شود، از جمله اینکه کدام یک از بازی ها به طور کامل از این ویژگی بهره مند می شوند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024