درایو سالید اینتل مجهز به چیپ ست حافظه 144 لایه 3D NAND آماده ورود به بازار

درایو سالید اینتل مجهز به چیپ ست حافظه 144 لایه 3D NAND آماده ورود به بازار

پس از جدایی کامل بخش حافظه و ذخیره سازی اینتل از کمپانی Micron Technology، مهندسین ارشد اقدام به توسعه فناوری های مورد استفاده در انواع درایو سالید اینتل کردند و نتیجه آن نیز اکنون به ثمر رسیده است. کمپانی صاحب نام حوزه فناوری و سخت افزار در نظر دارد تا نسل جدیدی از چیپ ست های حافظه 3D NAND را با استفاده از فناوری 144 لایه تولید و محصولات مبتنی بر آن را روانه بازارهای جهانی کند.

انواع جدید درایو سالید اینتل با بهره گیری از چیپ ست های حافظه 144 لایه از نوع 3D NAND می تواند به سلطه کمپانی Micro Technology در این حوزه خاتمه دهد و از این پس باید اینتل را به عنوان زمام دار حوزه تجهیزات ذخیره سازی نوین دانست. این در حالیست که SK Hynix دیگر کمپانی بزرگ تولید کننده چیپ ست های حافظه 3D NAND اعلام کرده که در انتهای سال 2020 قصد تولید چیپ ست های 128 لایه را دارد.

کمپانی KIOXIA به عنوان یکی از تولید کنندگان چیپ ست های حافظه 3D NAND نیز اعلام کرده که تا پایان سال 2020 خط تولید چیپ ست های 112 لایه خود را راه اندازی خواهد کرد و به این ترتیب انواع جدید درایو سالید اینتل در حال حاضر بالاترین فناوری را در اختیار دارند و این حکم فرمایی تا پایان سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت.

چیپ ست حافظه 144 لایه درایو سالید اینتل با نام رمز Keystone Harbor از ترکیب چهار سلول در هر بیت (QLC) بهره می برد و حتی امکان پیکربندی به صورت سه سلول در هر بیت (TLC) و یک سلول در هر بیت (SLC) نیز قابل پیاده سازی و اجرا است. با این شرایط، اینتل می تواند انواع درایو سالید با بهره گیری از فناوری جدید و در ظرفیت های متنوع تولید کند تا به این ترتیب تمامی کاربران با سطح بودجه و کاربرد مختلف می توانند یک درایو سالید بی نظیر خریداری کنند.

اینتل در حال حاضر به توسعه نسل آینده چیپ ست های حافظه پنج سلول در هر بیت (PLC) مشغول است که به این ترتیب ظرفیت کلی نسل آینده درایو سالید اینتل به میزان 25 درصد افزایش خواهد یافت. این کمپانی همچنین در حال کار روی توسعه نسل دوم از فناوری حافظه 3D X-point است و به نظر می رسد که این فناوری در سال 2021 عملیاتی شود.

نسل اول از فناوری 3D X-point در انواع درایو سالید اینتل شامل پیکربندی دو لایه در رسانه فیزیکی می شد، اما تعداد آنها در نسل دوم به چهار لایه افزایش خواهد یافت. اولین حافظه Intel Optane بر پایه فناوری جدید با نام رمز Alder Stream بر پایه رابط PCI Express 4.0 طبق اعلام این کمپانی در سال 2021 روانه بازار خواهد شد. پروژه های دیگر اینتل که در سال 2021 عملیاتی شده و در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت، شامل پردازنده های نسل جدید از سری Xeon با نام رمز Sapphire Rapids و پلتفرم Eagle Stream می شود که هر دوی آنها از رابط PCI Express 4.0 پشتیبانی خواهند کرد.

پست های مرتبط

گورمن می‌گوید که بدنه گوشی آیفون 17 بسیار نازک خواهد بود

تصویری از کیس شارژ حلقه گلکسی منتشر شد

شرکت Lexar سرانجام SSD نسل پنجمی NM1090 خود را به بازار عرضه کرد