بررسی مزایا و معایب آیفون SE 2020 جدیدترین گوشی هوشمند اپل

اپل بعد از سال ها بالاخره از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود، آیفون SE 2020 رونمایی کرد. پیش از این آیفون SE نسل اول با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قیمتی مقرون بصرفه به نسبت دیگر گوشی های هوشمند این شرکت توانسته توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرد و نیز فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص داد. این بار اما با رونمایی نسل دوم این گوشی میان رده قرار است به بررسی ویژگی های در نظر گرفته شده آن بپردازیم، تا ببینیم تا چه اندازه آیفون SE 2020 با توجه قیمتش ارزش خرید دارد.

مزایای آیفون SE 2020

در همان ابتدا طراحی صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند توجه شما را جلب می کند و شما را به یاد طراحی های کلاسیک قدیمی تر اپل برای گوشی های هوشمندی همچون آیفون 8 می اندازد که هنوز هم برخی از کاربران چنین طراحی را به طراحی های جدید اپل ترجیح می دهند.

برای دوربین سلفی از یک سنسور 7 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 می باشیم. شاید در نگاه اول سنسور های چندان قدرتمندی به نظر نیایند، اما بهره بردن از پردازنده ای قدرتمند سبب شده تا خروجی های تصویر خوبی را از سنسور های دوربین آیفون SE 2020 شاهد باشیم.

همانطور که اشاره کرده ایم، نسل جدید آیفون SE به پردازنده ای قدرتمند مجهز شده. پردازنده A13 بایونیک که پرچمداران قدرتمندی چون گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11 از آن بهره برده اند. پردازنده ای شش هسته ای مجهز به دو هسته قدرتمند با فرکانس کاری 2.65 گیگاهرتزی و شش هسته ضعیف تر با توان مصرفی کمتر و فرکانس کاری 1.8 گیاهرتزی که قطعا در کنار سرعت بالایی که برای این گوشی هوشمند میان رده به همراه خواهد داشت، کمک شایانی در هرچه بهتر ثبت شدن تصاویر توسط سنسور های دوربین این گوشی می کند.

معایب آیفون SE 2020

در مورد صفحه نمایش این گوشی هوشمند باید گفت، صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1334×750 برای یک گوشی هوشمند میان رده در سال 2020 واقعا خجالت آور است. در حالی که بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده اندرویدی با قیمتی کمتر به نسبت آیفون SE 2020 به صفحات نمایشی با ابعاد بزرگتر و رزولوشن بسیار بهتری مجهز شده اند.

چند سالی از رونمایی آیفون 8 می گذرد و اپل بعد از گذشت این سال ها باز هم زحمتی به خود نداده و دوباره از طراحی مشابه با آیفون 8 برای نسل جدید آیفون SE استفاده کرده. حتی سنسور های در نظر گرفته شده برای SE 2020 هم نیز کاملا مشابه با سنسور های دوربین آیفون 8 می باشد.

اما یکی دیگر از ضعف های این گوشی هوشمند میان رده، میزان ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برایش می باشد. باتری 1821 میلی آمپر ساعتی که به شارژر بسیار ضعیف 5 واتی نیز مجهز شده. میزان ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند کاملا مشابه با میزان ظرفیت باتری آیفون 8 می باشد. اما جالب تر می شود وقتی که بدانید در تست های صورت گرفته، آیفون 8 توانسته به نسبت آیفون SE 2020 طول عمر بهتری را ارائه کند.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ