دریافت تاییدیه رسمی گوشی شیائومی می 9 برای استفاده از پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855

گوشی شیائومی می 9 با پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855

شیائومی بعد از تولید گوشی های هوشمند میان رده و عملکرد بسیار خوب در جلب کاربران به سمت محصولات خود، این بار تصمیم به رونمایی از یک محصول جدید با خصوصیات یک پرچمدار را گرفته است. شیائومی می 9 به عنوان پرچمدار این شرکت در تاریخ 20 فوریه (1 اسفند) همزمان با رونمایی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 رونمایی خواهند شد. طی بیانیه رسمی این گوشی هوشمند از پردازنده قدرتمند 7 نانومتری اسنپدراگون 855 بهره خواهد برد.

شیائومی می 9 آماده برای رقابت با پرچمداران قدرتمند

همانطور که گفتیم گوشی های شیائومی بیشتر در سطح محصولاتی میان رده و با امکاناتی مناسب روانه بازار شدند، حال برای اولین بار شیائومی می 9 از امکانات یک پرچمدار بهره مند خواهد شد. پیش از این با توجه به تصاویر منتشر شده از این گوشی هوشمند و نمونه تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین های اصلی شیائومی می 9، مطمعن شده بودیم که این محصول تفاوتی بسیاری با محصولات پیشین شیائومی دارد و قرار است شاهد یک گوشی هوشمند قدرتمند باشیم.

حال شیائومی می 9 تاییدیه استفاده از پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 را گرفته، و همانند گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 از پردازنده قدرتمند کوالکام استفاده خواهد کرد.

پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855

مسئولین شیائومی با مشارکت شرکت کوالکام و به لطف مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در ایالات متحده، موفق شدند تا در زمینه این گوشی هوشمند دست همکاری داده و این پردازنده قدرتمند بعد از سامسونگ برای شیائومی می 9 مورد استفاده قرار گیرد.

پیش از این نیز، شرکت ANTUTU بنچمارکی را از این گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 855 گرفته بود،و با توجه به امتیازی که در تصویری زیر مشاهده می کنید، این پردازنده موفق شد عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

امتیاز بنچمارک برای گوشی شیائومی می 9 با پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855

معماری در نظر گرفته شده این چیپست به صورت 1+2+3 می باشد، به این ترتیب که یک هسته قدرتمند 2.84 گیگاهرتزی برای بالاترین ترافیک کاری ممکن، 2 هسته متوسط 2.4 گیگاهرتزی به همراه 4 هسته 1.80 گیگاهرتزی ضعیف تر برای صرفه جویی در مصرف انرژی این پردازنده در نظر گرفته شده است.

معماری 1+2+3 پردازنده اسنپدراگون 855

بهبود عملکرد به نسبت پردازنده اسنپدراگون 845

با توجه به آزمایشات و مقایسه بنچمارک های گرفته شده، به نسبت پردازنده نسل قبلی 11 نانومتری اسنپدراگون 845، چیپست جدید کوالکام با بهبود عملکردی 45 درصدی همراه بوده و پردازنده گرافیکی GPU نیز 25 درصد عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

بهبود عملکرد پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855

از جمله ویژگی های که پردازنده اسنپدراگون 855 پشتیبانی خواهد کرد، سنسور قدرتمند 48 مگاپیکسلی به همراه پخش و پوشش ویدئو با کیفیت HDR10+ و 4K می باشد.

مهمترین مسئله و ویژگی که اصلا براحتی نمی توان از کنارش رد شد، بهبود و سریع تر شدن قابلیت AI یا همان هوش مصنوعی این پردازنده خواهد بود، که به گفته مسئولین شرکت کوالکام، چیپست اسنپدراگون 855 بهبود چشم گیری در این زمینه داشته و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان خواهد داد، با توجه به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دو سنسور دیگر برای دوربین سلفی شیائومی می 9، باید منتظر عملکرد بسیار مناسب این گوشی با توجه به بهره بردن از چنین پردازنده باشیم.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !