دوربین فوجی فیلم GFX100 معرفی شد: غول بدون آینه 102 مگاپیکسلی

دوربین فوجی فیلم GFX100 یک هیولای واقعی با رزولوشن فوق العاده 102 مگاپیکسلی است. این دوربین فوق العاده گران قیمت به زودی روانه بازار خواهد شد.

فوجی فیلم GFX100، یک دوربین بدون آینه فرمت متوسط با سامانه پیشرفته نوع C یا APS-C است. GFX100 با وضوح 102 مگاپیکسلی برای رقابت با بدون آینه های فول فریم پا به میدان نبرد گذاشته است. با این رزولوشن، دوربین جدید فوجی فیلم یکی از بهترین ها در میان فرمت متوسط ها محسوب میشود. در حالی که برخی مشخصات دیگر این دوربین نیز تحسین برانگیز است.

·        سریع، قدرتمند، حتی در تاریکی!

سنسور به کار رفته در این دوربین از نوع BSI یا روشنایی از پشت می باشد. بنابراین به واسطه این ویژگی میتوانید تصاویری واضح در شرایط نور کم به ثبت برسانید. به گفته کمپانی فوجی فیلم، GFX100 اولین دوربین فرمت متوسط با پوشش کامل از فوکوس خودکار تشخیص فاز می باشد. علاوه بر این، این دوربین قادر به ردیابی سوژه و تشخیص چهره و چشم نیز است.

به لطف همین سیستم پیشرفته، GFX100 قادر است به نسبت دوربین GFX 50R، تا 210 درصد سریعتر عکسبرداری کند. غول عکاسی جدید شرکت ژاپنی مجهز به سیستم لرزش گیر داخلی نیز می باشد که لرزش ها را تا 5.5 برابر کاهش میدهد. همچنین این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K در سرعت 30 فریم بر ثانیه با قابلیت 10 بیتی و نسبت 4:2:2 است. این اتفاق نیز تاکنون برای هیچ دوربین فرمت متوسطی رخ نداده بود.

فوجی فیلم برای GFX100 به کاربران نوید تصاویری با عمق فوق العاده به همراه حساسیت بسیار بالای ISO را میدهد. نتیجه این ویژگی ها، ویدئوهایی بسیار باکیفیت به همراه بافت جزئیات فوق العاده خواهد بود. البته با توجه به رزولوشن بالای این دوربین، ممکن است حذف خطوط را در ویدئوها شاهد باشیم.

·        ویژگی های جانبی: نمایشگر لمسی، دو باتری، دو کارت حافظه

از دیگر ویژگی های دوربین GFX100 فوجی فیلم باید به نمایشگر لمسی آن و EVF قابل تعویض اشاره کرد. همچنین این دوربین از دو کارت حافظه با استاندارد UHS-II و دو باتری نیز برای تامین نیروی مناسب پشتیبانی میکند. فنرهایی در شاتر کانونی دوربین تعبیه شده اند که لرزش های بیشتری حین عکاسی گرفته شود. این لرزش ها میتوانند جزئیاتی از تصاویر را از بین ببرند.

عکاسان حرفه ای قادر به ثبت تصاویر 16 بیتی با فرمت RAW از طریق این دوربین خواهند بود. با این فرمت، سایه روشن ها و جزئیات بیشتر به تصویر خواهند کشیده شد. این دوربین از تمام فیلترهای فوجی فیلم نیز پشتیبانی میکنند. از جمله این فیلتر ها میتوان به Velvia، Eterna Cinema و مونوکروم اشاره کرد. فیلتر جدید Smooth Skin Effect برای عکسبرداری حالت پرتره به کمک عکاسان میآید.

بدنه دوربین GFX100 برای مقابله از ورود گرد و غبار یا رطوبت های احتمالی در شرایط آب و هوایی متفاوت، پلمپ شده است. بنابراین در شرایط آب و هوایی سخت و غبار آلود، جایی برای نگرانی در مورد دوربین فوق گران قیمت شما وجود ندارد. البته GFX100 شاید دوربین چندان قابل حملی نباشد. با وزن 3 پوند سایز بزرگ، دو باتری و دیگر لوازم جانبی لازم، حمل این دوربین کار آسانی نیست.

·        قیمت و زمان عرضه

در متن به قیمت بالای این دوربین فوق العاده اشاره شد و حالا باید با این واقعیت روبرو شد. قیمت تعیین شده برای بدنه این دستگاه، 10 هزار دلار است. البته با در نظر گرفتن رقبای هم سطح، فوجی فیلم قیمت غیر معقولی را انتخاب نکرده است. رقبایی مانند Hasselblad X1D با نصف رزولوشن نماینده فوجی 8500 دلار قیمت دارد. فروش GFX100 فوجی فیلم از 27 ژوئن آغاز خواهد شد.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند

نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4