اختصاصی بنچیمو: قسمت اول راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

سال ها قبل وقتی که از روبروی یکی از فروشگاه های صوتی و تصویری می گذشتیم، شاهکارهای سیستم صوتی را با شکل و شمایل مختلف نظاره گر بودیم. دستگاه هایی که روز به روز به ابهت آنها افزوده می شد و البته روز به روز هم مشتریان دلباخته بیشتری به سمت این سیستم های صوتی کشیده می شدند. در آن دوران اگر یادتان باشد برندهایی همچون سونی، آیوا، پاناسونیک، جی وی سی و بعد از مدتی سامسونگ در بازار سیستم های صوتی مینی های فای، جولان می دادند. سیستم هایی که آن دوران آرزوی هر فردی بود، امروزه در انبارها خاک می خورند اما همچنان با مشتی از خاک بر چهره زیبایشان، از صدای زیبا و قدرتمندی برخوردار هستند. با اولین راهنمای خرید سیستم های صوتی در وب سایت بنچیمو در خدمت شما هستیم.

مدتی قبل یکی از دوستان به فکر خرید سیستم صوتی برای منزلش بود و پیشنهاد های مختلفی را برای خرید در ذهن داشت. روزها مدل های مختلف را بررسی کرده تا شاید مدل محبوبش را پیدا کند و به صدایی که مد نظرش بود برسد. از آنجایی که بیش از 25 سال است در حوزه سیستم های صوتی به صورت حرفه ای فعالیت داشتم پیشنهاد دادم تا از سیستم های Hi-Fi قدیمی استفاده کند. این ذهنیت که سیستم های قدیمی برای منزل مناسب تر هستند، سال ها بود که در ذهنم جولان می داد اما موقعیتی پیش نیامده بود تا دستگاه های قدیمی را با محصولات جدید مقایسه کنم. از آنجایی که چند محصول قدیمی از سونی را در منزل نگه داری می کردم، به طرفشان رفتم تا شاید این ذهنیت رنگ بهتری به خود بگیرد. با مقایسه یک دستگاه سونی VX88 با یک سینمای خانگی پرقدرت از برند سونی در کمال نا باوری این سیستم صوتی قدیمی بود که ستون خانه را به لرزه انداخته بود. قدرت خروجی عالی در کنار صدایی که با افزایش حجم آن نه تداخلی در آن شنیده می شد و نه مشکلی.

سونی را باید در آن زمان غول، مینی های فای دنیا خطاب می کرد. سیستم هایی که در ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفتند دستگاه هایی از خانواده VX سونی از جمله MHC-VX5، VX7 و VX8 بودند. سیستم هایی که صدای بسیار پر قدرت و عالی داشتند و از همه مهمتر با نمایشگری که از اکولایزر گرافیکی عالی برخوردار بود، چشم هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند. با این سیستم ها به راحتی می توانستید یک خانه را بهم بریزید و از این کار هم لذت ببرید.

مدل های VX5، VX7 و VX8 تا حدودی مشابه به هم بودند اما تشابه بیشتر به ساختار کلی مربوط می شد. مدل VX5 نسبت به دو مدل دیگر رنگ روشنتری داشت و از دکمه های کمتری برخوردار بود. این تفاوت تنها در این دو مورد خلاصه نمی شد و خروجی صدای VX5 هم از دو مدل دیگر کمتر بود. در کنار این موارد، برادران بزرگتر VX5 از اسپیکرهای ساروند هم استفاده می کردند تا فرکانس های میانه را بهتر پخش کنند. البته مدل VX8 بجز اسپیکرهای ساروند از اسپیکر سنتر یا مرکزی هم استفاده می کرد. در این پخش ها ویژگی به نام CINEMA SPACE/SURROUND توانایی آن را داشت تا صداهایی که تا آن زمان نشنیده بودید را به صورت فراگیر به گوش شما برساند.

SONY VX5

البته این تمام ماجرا نبود. برای اینکه تمام وسایل خانه را به حرکت درآورید و گاهی هم مانند نگارنده با بالا بردن حجم صدا ظرف ها و تمام شیشه ها را نابود کنید، راهکار ساده تری پیش رو دارید. سه دکمه با نام های GROOVE، SYNC BASS و DBFB توانایی آن را دارد تا صدای بم یا باس را به شکل گسترده ای در محیط خانه پخش کند.

اگر به فکر خرید یکی از این سیستم ها افتادید بهتر است بدانید که VX55 دارای 2400 وات PMPO و 140+140 وات RMS است. مدل VX7 دارای 3000 وات PMPO و 170+170 وات RMS است. و مدل قدرتمند تر و البته زیباتر VX8 دارای 3400 وات PMPO و 200+200 وات RMS است. تمام این مدل ها بین سال های 1999 تا 2000 میلادی تولید شدند و به فروش رسیدند.

SONY VX8

در حال حاضر مدل VX5 بین 200 تا 300 هزارتومان، مدل VX7 بین 350 تا 450 هزار تومان و مدل VX8 بین 400 تا 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.

بعد از مدل های تک رقم VX مانند VX5، VX7 و VX8، نوبت به مدل های دو رقمی یعنی VX33، VX55، VX77، VX88 و VX99 بود که البته در این مطلب تنها به VX77 و VX88 اشاره ای داریم.

بعد از مدل های موفق خانواده VX، سونی به فکر ادامه تولید این مدل با ظاهر متفاوت و اسپیکرهای بهبود یافته افتاد. مدل های جدید دیگر تک رقمی نبودند و این بار شاهد دو رقمی شدن خانواده VX بودیم. مدل VX77 قدرتمند تر از VX55 بود و با دو عدد اسپیکر ساروند در بالای اسپیکرهای اصلی ارائه می شد. این ضبط هم مانند نسل قبل خود از نمایشگر جذاب و قدرت بالایی برخوردار بود. البته نمایشگر در این مدل جذاب تر از نسل قبل شده بود و در کل ظاهر دستگاه بهبود بیشتری را تجربه کرد.

SONY VX77

همچون گذشته برای شنیدن صدای وسیع می توانستیم دکمه CINEMA SPACE/SURROUND را به خدمت بگیریم. برای افزایش صدای بم و به قول سیستم بازها بم زیرپوستی را می توانستیم با دکمه GROOVE ایجاد کنیم. به دلیل ساختار جدید اسپیکرها و استفاده از کابین بزرگتر و پیچش بهتر صدای بم در بدنه اسپیکرها، صدای بم خارج شده بسیار قدرتمند و عالی عمل می کرد و کاربر می توانست با افزایش حجم صدا، صدای تمام اعضاء خانواده را در بیاورد و کمی هم گوشمالی شود.

مدل VX77 امکانات VX7 و VX8 را نداشت اما از نظر صدا با بهینه سازی هایی که انجام شده بود دیگر نیازی به دکمه های اضافه نداشت. این مدل دارای 4000 وات PMPO و 200+200 وات RMS است. قیمت کارکرده این مدل در حال حاضر بین 200 تا 300 هزار تومان است.

اما مدل دیگر که یک انقلاب در این صنعت به شمار می آمد، مدل VX88 بود. این مدل مشابه VX77 بود اما ساروندهای بالای اسپیکر اصلی، جای خود را به اسپیکرهای ایستاده عالی داده بودند و البته یک آمپلی فایر مجزا در این سیستم صوتی آماده شده بود تا تمام رقیبان را از میدان خارج کند.

SONY VX88

صدای ساروند عالی که می توانست برای اولین بار تجربه ای متفاوت از چینش جدای اسپیکرها در محیط خانه را به همراه داشته باشد. ویژگی هایی همچون CINEMA SPACE/SURROUND و GROOVE در این مدل هم قرار گرفته بود و با ساختار بهبود یافته مانند VX77 می توانست صدای باس بسیار غنی را در فضای خانه پخش کند.

سونی VX88 دارای 6000 وات PMPO بود و قدرت خروجی 200+200+100+100 RMS را تولید می کرد. مدل VX88 را می توان با قیمت 450 تا 550 هزار تومان خریداری کرد. قابل ذکر است که ضبط های VX77 و VX88 در طول سالهای 2000 تا 2001 با بازار عرضه شدند.

مدلی دیگر از سونی بین سالهای 1999 تا 2000 میلادی تولید می شد که در بیشتر مناطق آن را با نام VX700AV می شناختند. سونی به یاد ضبط های چند طبقه خود والبته با استفاده از تکنولوژی روز آن زمان، تولید این مدل را آغاز کرد. مدلی 4 طبقه که بر اساس سلیقه کاربر مکان قرارگیری این طبقات می توانست متفاوت باشد. این مدل از ووفرهای عالی سونی که در آن زمان عملکرد خوبش را ثابت کرده بود، استفاده می کرد. یکی دیگر از ویژگی های بارز این مدل را می توان تنظیمات پیشرفته اکولایزر دانست که موجب می شد صدای خروجی بسیار زیبا و البته قدرتمندی از اسپیکرهای این مدل تولید شود.

SONY VX700

البته یک ویژگی دیگر VX700AV را از دیگر محصولات متمایز کرده بود و آن هم چیزی نبود جز پنل برقی و چرخان. برای دسترسی به تنظیمات مخفی این مدل، پنل تنظیمات رویی که ولوم را در خود جای داده بود، به حرکت در می آمد و با چرخشی تنظیمات و خروجی صوت و تصویر این دستگاه را پدیدار می کرد. مدل VX700AV دارای 3800 وات PMPO بود و می توانست قدرت خروجی 300+60+80 وات RMS را تولید کند. در حال حاضر این مدل را می توان با مبلغ 500 هزار تومان خریداری کرد.

SONY VX700

در این بخش به خانواده VX سونی پرداختیم و بهترین های این خانواده را برای شما بیننده های وب سایت بنچیمو معرفی کردیم. اما یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده این ضبط ها به فراموشی سپرده شوند را می توان نبود پورت USB دانست. امروزه می توانید با خرید دستگاه هایی که به راحتی پورت USB را به این ضبط ها متصل می کند، دستگاه های قدیمی خود را از انبارها بیرون کشیده و از صدای عالی آنها لذت بررید.

پست های مرتبط

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

68 نظرات

مرتضی آذر 19, 1397 - 9:59 ب.ظ
عالی بود خواهش می کنم سری دوم هم بگذارید هم سونی وهم پناسونیک و سری lbt سونی..
قسمت دوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده – راهنمای خرید - وب سایت بنچیمو آذر 20, 1397 - 10:06 ب.ظ
[…] راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده قسمت اول […]
امیر کلاسیک دی 12, 1397 - 11:02 ق.ظ
همچین خبرایی هم نیست ظبط سونی VX 700 برای تقریبا 18 سال پیشه هیچ آپشن قابل توجهی نداره 3 دیسک صوت و تصویر ی پنل ک با ی آرمیچر شده پنل برقی ب اصطلاح فقط صرفا ووفرهای خوبی داره..با 1 تومن ک شما فرمودید میشه ی ست پایونیر با گرام برداشت نه اینو..لطفا جو گیر نشید چنین چیزی نیست 1 تومن خخخخ!!????????من 3 تا ازش دارم دونه ایی 350 تا 400 تومن معامله میشه اون هم بستگی ب سالم بودن دستگاه و تمیز بودنش داره.. لطفا ذهن ملتو منحرف نکنید.. نه از این خبرا نیست 1 تومنو فلان????????..نخیر هر چیزی قیمتی داره. این ظبط تمیز باشه مرتب بدون تعمیر قیمت واقعیش بین 300 تا 400 تومنه والسلام... موفق باشید
جواد مظفری دی 12, 1397 - 11:41 ق.ظ
بعله دوست عزیز حق با شماست این قیمت برای VX700 زیاده ولی احتیاجی نیست 4 خط بنویسید و بگید ذهن ملتو منحرف کردین. در ثانی شما اگر مدل VX700 سالم رو با قیمت 400 تومن دارین من خریدارم.
امیر دی 12, 1397 - 2:37 ب.ظ
شما اگه خریداری چیزی هم نمی دونی پس نگوو 1.400 تومن تا 1.200 تومن معامله میشه من و امسال من ک خودمون تعمیر کاریم چنین پولی واسه این پخش پرداخت نمی کنیم. اون موقعی ک شما ها نمی دونستین همچین دستگاهی وجود داره ما 4 تا 5 تاشو داشتیم الان ملت کلا جو گیر شدن ! گفتن گرونیه و این حرفا ولی بازم تاکیید می کنم هر چیزی قیمتی داره. بله من دارم با قیمت منصفانه میفروشم چون خدارو در نظر می گیرم. توو پاچه ملت نمیکنم. بله من دارم 500 تقدیم میکنم بدون تعمیر و کنترل فابریک ک طوسی رنگه درضمن اغلب خرابی این دستگاه مربوط ب منبع تغذیه و سنسور چشمی هست حالا استیک صداش بماند ک دیگه نه تولید میشه نه پیدا میشه..... موفق باشی رفیق
جواد مظفری دی 12, 1397 - 3:52 ب.ظ
شما اول میگی 350 تا 400 بعد میگی 500 قبل از معامله میشه 600 پای معامله با این وضعیت خداشناسیتون کمتر از 800 نمیدین. دوست عزیز در مورد فردی که نمیشناسی نمیتونی نظر بدی من نه فروشنده ام نه قیمت میدم رو محصولات. بر اساس میانگین قیمت ها یک مبلغی درج می شه. در این وب سایت قیمت مطرح نیست حدود قیمت مطرحه و توضیحاتی که باید داده بشه.
امیر دی 12, 1397 - 6:18 ب.ظ
بله من گفتم منظورم تمیز در حد نو بدون هیچ خطو خشی 500 تومن. بیشتر از این شما هم پیدا کردی نخر ب نظر من. چون کلاه بزرگی سرت میره همین دیروز ی بنده خدا آگهی کرده بود تو سایت اسمشو یادم نیست باورت نمیشه 300 تومن فروخت ! اونوقت همونی ک خریده بود آگهی کرد 800 تومن. این رقما پول نیست ولی تاوانش بدها توو زندگی آدم پدیدار میشه.. ب هر حال سخن این بود و ما گفتیم. درضمن عکس آخری دومی متعلغ ب مدل VX 500 ک شما اون هم زدی VX 700 اینا هردو سری MHC هستند ک قبلا سری ساخت ویدو CD بود. تفاوت اینا مدار و آمپ بکار رفته و ویدو CD شون هست. ک اولی VX 700 3800PMPO + 150 RMS تولید میکنه. دومی هم پورت ووفرش پاینه VX500 ک توان PMPO معادل 2600 هست ک 100 تقریبا RMSهست. من جسارتی نکردم فقط قیمت دقیق و ارزش واقعیشو گوش زد کردم. آخه یسری بد جوگیر میشن فکر میکنن ک مثلا الان این دستگاه چیه بخاطر همون پنل ! بخاطر این گفتم ب خاطر رضای خدا همین. خواستی خودتم بخری حتما ب تیوتر دام دقت کن چون اینا خیلی سریع ب فنا میرن.. موفق باشی.. ب نظر من که ادعایی ندارم کسی ک سیستم بازه از دنون تا یاماها پاناسونیک غیره داشته...... توو رنج قیمت مناسب توو کیفیت پاناسونیک ژاپن حرف اولو میزنه. مثال EH 700 یا EH750 پاناسونیک..
بهروز خرداد 21, 1398 - 10:38 ق.ظ
سلام. وقت بخیر. ببخشید مزاحم شدم. شما vx700 ترُ تمیز دارید؟ میشه قیمت بدید. ممنون.
جواد مظفری خرداد 23, 1398 - 0:30 ق.ظ
درود بر شما. خیر وب سایت فروش نیستیم.
رضا خرداد 3, 1399 - 11:30 ق.ظ
با سلام ب دوستان و مدیر سایت بنده خریدار خاموش یا معیوب ظبط VX700 هستم فقط تمیز بدون باز شدگی با قیمت ( معقول و منطقی ) 09193657384
علی دی 20, 1397 - 1:54 ق.ظ
دیروز با کلی پرسو جو و تحقیقات متوجه شدم ک این ظبط vx 700 سالمش تمیز حدودای 600 تومن هست. البته این قیمتها متغیره 600..یا 650...یا 550.. توو همین حوالیه. البته نا گفته نماند ک بخاطر گرونیو کمبود جنس و اینکه کم یاب بودن دستگاه قیمت تغییر کرده ب اصطلاح زیاد شده قیمتش.. موفق باشید
جواد مظفری دی 26, 1397 - 4:13 ب.ظ
ممنون بعله به علت کمبود و البته زیاده خواهی قیمتها تا حدی متفاوت هست
محمد دی 24, 1397 - 11:35 ب.ظ
ظبط VX.700 سونی خیلی تمیز در حد نو باشه بدون خط و خش سالم بی تعمیر کامل باشه برای مصرف کننده تا 500 تومن می ارزه بیشتر خیر والسلام.
رضا دی 26, 1397 - 3:16 ب.ظ
لطفا اعلام کنید توو همین سایت یا جاهای دیگه ک قیمت ظبط سونی VX700 ک برای 18 سال پیش هست در نهایت سلامت و تمیز بودن کامل بودن 500 تومن هست. ب قول دوستمون ملت بد جور جو گیر شدن فکر کردن چ خبره الان دیگه !!! این ظبط هیچ آپشن قابل توجهی نداره ک براش هزینه زیاد صرف بشود. لطفا بگید اعلام کنید توو حالا اینجا یا بیشتر سایتها... با تشکر
جواد مظفری دی 26, 1397 - 4:13 ب.ظ
حتما دوست عزیز
مهدی دی 27, 1397 - 0:08 ق.ظ
شاید طرف دوس داشته بگه 800 تومن یا 1 تومن یا 700 تومن.. اینجا طرف خریدار باید ب عقلش رجوع کنه ک این رقمای فضای مضحکو واسه چی داره پرداخت می کنه..!!! واقعا انسان اگه دارای عقل صلیم باشه چنین پولی واسه این VX700 نمیده ! قیمت واقعی این ظبط دوستان رفقا همه 500 تومن بیشتر نیست حواستون باشه زما گفتن بود. یا علی.. با تشکر از این سایت ک ب نوعی منبع خوبی هست. درضمن این ظبط روزی 1 ساعتم روشن باشه از 18 سال پیش حتی در حالت استنبای حالا شما حساب کنید چقدر قطعات تا الان مصتحلک شده..اینو دیگه ی بچه دبستانی هم می دونه ! دیگه مابقی داستانو بماند....... هر کی هم بگه واسه من آکو فلانو این حرفا 100% دروغه شک نکنید.. مگه میشه آخه !!????????☺
محمد بهمن 3, 1397 - 6:05 ب.ظ
با سلام خدمت مدیر محترم سایت.. بنده خریدار ظبط سونی VX.700 هستم سالم یا خاموش دلال و کاسب هم نیستم برای مصرف خانگی لازم دارم.. دوستان رفقا هر کسی داره ی اطلاع بده با تشکر فقط تکمیل با سوراندها و سنتر کنترل.. ( شرط خرید باز نشدن و تعمیر نشدن ب هیچ عنوان دستگاه هست ) لطف اگر دارید قیمت پرت و خنده دار نگید با قیمت منطقی خریدارم. 09376357495 یاحق..
ail بهمن 7, 1397 - 7:13 ب.ظ
سلام.اقای مظفری..پیام دادم ولی اینجا درج نشده..حالا دئتا سوال دارم.. 1-می شود امپ مجزا vx888 را به صورت مجزا با تغییراتی به عنوان امپ برای ساب ووفر خانگی استفاده کرد بدون استفاده از ضبط اصلی اش؟؟ 2- تفاوت امپ مجزا vx88 با vx888 چیه از نظر قدرت وکیفیت برای مورد بالا تشکر
جواد مظفری خرداد 24, 1398 - 4:44 ب.ظ
درود بر شما. این سوال زیاد پرسیده شده اما به هیچ عنوان توصیه نمی شه. چون اسپیکرها، ساروندها و ساب ووفر تنها با پردازشگر صوتی همان دستگاه صدای خوب تولید می کند
احسان بهمن 14, 1397 - 11:46 ب.ظ
من ظبط FLX7 ک از نظر آپشن خیلی سرتر و تکمیل تر کاملتر از VX.700 هست با دوتا ووفر دبل و دوتا سوراند و سنتر و ساب دستگاه 5 DVD دو دک برقی با کنترل سالم همه قسمتها تکمیل. ضاحر تمیز. فروختم 530 تومن.!! ب ولا قسم.. حالا این ظبط VX700 جز ی دکو 3 CD آمپ چیزی نداره ک طرف بخواد فلان قیمت فضایو خنده دار بدهFLX7.! اون ظبط با اون تشکیلاتو تمیزو سالم 5 دیسک صوت تصویر MP3 DVD فروختم 530 تومن!!!!. حالا آدم خندش میگیره بعضی ها رو این VX700 قیمتهای فضایی میدن..!!???????? این ظبط خیلی بیرزه نهایت 500 تومنه وسلام بیش از این خریدنش ببخشید یعنی خریت محض. روی سخن با متوهم ها که دچار توهم هستن این VX700 پدیده نیست جوگیر نشید اگه اینو ظبط می دونید و سیستم پس کلا سیستم نمیدونید چی هست ????????????????????????????????ک اون بحثش جداس...... .. یاعلی
محمود مهر 24, 1398 - 6:18 ب.ظ
سلام داداش من vx700 رو ۵۰۰ میخرم از شما .هر چند تا داری خریدارم
محمد آئینه مهر 2, 1398 - 12:52 ب.ظ
با سلام آقای مظفری نظرتون در مورد صدای سیستم های سونی سری FH چیه؟
جواد مظفری مهر 2, 1398 - 3:44 ب.ظ
سلام دوست عزیز فقط میتونم بگم یادش گرامی باد. ضبط هایی با کیفیت ساخت بالا و صدایی خوب و نه عالی. اولین سری های fh مربوط به سالهایی بود که تب ساختن های فای خفن حسابی داغ بود. البته دیگه برای الان فایده ای نداره
محمود مهر 24, 1398 - 6:20 ب.ظ
سلام داداش اگه منظور شما از سیستم .کنوود 7 جی .یا سنسویی .یا پایونیر هستش .پیش vx700 اصلا به حساب نمیاد .چون vx700 هم قدرت داره هم کیفیت .ولی دستگایی که شما میگی فقط کیفیت داره از قدرت ماف هستش .
محمود مهر 24, 1398 - 6:22 ب.ظ
Vx700 از ترانس هیولای 340 واتی بر خوردار هستش
سید مهدی فروردین 28, 1399 - 10:58 ب.ظ
لطفا بین صدای flx7 و vx700 کدوم با کیفیت تر هستن و با کیفیت ترین صدا رو در سیستم های فای سونی کدوم دستگاه داره و صدای شفاف کریستالی هست بیس مهم نیست ممنون از همه مطالب عالی شما
جواد مظفری فروردین 29, 1399 - 1:20 ق.ظ
در بین محصولاتی که مطالبش رو نوشتم مثل سری vx یا fl یا gn و یا lbt های نسبتاً جدید هیچ کدوم توان صدای بسیار شفاف رو ندارن. اما ست های طبقاتی lbt مثل 925 و 950 صدای بسیار زیبایی دارند.
پدرام اردیبهشت 23, 1399 - 1:56 ب.ظ
سلام جناب مظفری بین آیوا xh dt9 و سونی ۹۲۵ یا ۹۵۰ کدام صدای شفافتری دارند؟ چون از کسی تعریف این مدل آیوا را خیلی شنیدم و خیلی خیلی ازش تعریف می‌کرد ازش
پدرام اردیبهشت 23, 1399 - 2:16 ب.ظ
قسمت سوم مطلبتون رو ندیده بودم با خوندن اون فهمیدم که سوال بی‌ربطی پرسیدم و اصلا این مدل آیوا در حد انگشت کوچک ۹۲۵ و ۹۵۰ هم نیست. با این تفاصیل نظرتون درباره این مدل خاص آیوا چیه؟ کلا اگر بودجه‌مون به سیستمهای معرفی شده در قسمت سوم نرسه رفتن به سمت برندهای دیگه کار درستیه یا پشیمونی به بار میاره؟ به سمت کدوم برند میشه رفت؟ کدوم مدلها؟ ممنون از وقتی که می‌گذارید و راهنمایی می‌کنید
آرش اردیبهشت 24, 1399 - 11:49 ق.ظ
سلام ، عرض ادب و احترام ممنون ادمین جان و تشکر میکنم از مطالب مفیدی که در سایت درج کردین من سال 79 یا 80 سیستم VX88 مشکی رو با قیمت دقیقا یادمه 400 هزار تومن اونم اسکناس خریدم ( اون زمان کارتخوان نبود????) فقط سال اول استفاده کردم بعدش رفتم سر کار و هزارتا گرفتاری دیگه این سیستم رو گذاشتم داخل جعبه همونجور موند چون جای بزرگی رو میگیره و اغلب به تلویزیون نگاه میکردیم تا به صدای موسیقی شش هفت سال پیش که بازار آروم بود و نسبتا تنوع جنس بشتر بود با هزار تا وسواس و آرزو خواستم سینمای خانگی بگیریم بعد ازکلی تحقیق چون تلویزیون خونه ال جی ML8600 ، 47 بود آخرین مدل سینمای خانگی الجی که موجود بود در بازار رو LH-885XBH که 1000 وات و Blu-ray دار هم بود با قیمت 1.200 گرفتم . همون سال یه مراسمی در خونه بود ما خواستیم از این دستگاه استفاده ای کرده باشیم و یه موسیقی داخل فلش زدیم به پخش آقا ما ولوم رو تا آخر زیاد کردیم اما صدای مهمونا نمیزاشت صئای ضبط رو بشنویم ???? خودمم تعجب کردم چرا صئاش ضعیفه اولش فکر کردم معیوبه اما بعد ازپرس و جو متوجه شدم اینا کلا سیستمشون نازک نارنجی هستش و نباید زیاد انتظار داشته باشی . همون سال ، تولد پسرم بود خانمم گفت دیگه اینو بزار کنار اون سونی قدیمی رو وصل کن خلاصه این VX88 رو آوردم و وصلش کردم اما چون به مدت بیش از 10 سال داخل کارتون بود CD چنجرش نمیچرخید نمیدونم چرا !!! مجبور شدم یه DVD پلیر از طریق خروجی Audio بهش وصل کنم و CD و فلش رو به DVD بندازم .... فقط میتونم اینو بگم صدایی که ازش بلند شد در حد انفجار بود و بقدری واضح و بلند بود که شیشه ها ی بوفه به لرزه افتادن خلاصه سربلند مون کرد یه سیستم لاکچری و خاص هر چند مال بیست سال پیشه اما از خیلی از سیستم های جدید سر تره . ممنون از همه دوستان
جواد مظفری اردیبهشت 29, 1399 - 10:46 ب.ظ
درود بر شما. بعله کاملا درسته من هم با این موارد روبرو بودم.
محمد تیر 23, 1399 - 7:14 ب.ظ
سلام.خیلی مقاله جالبی.سونی s 90 طبقه ای مربوط به چه سالهایی هستش.وکیفیت صدای اون به سری lbt وgn چوره؟ممنون میشم سریع جواب بدین.یکی برای فروش گذاشته میخوام اگه مانند سریهای گفته شده باشه.بخرم.در مورد مشخصات اون راهنمایی بفرمایید.و محصولاتی از شرکتهای کنوود و پاناسونیک و ...در رده lbt950 یا بالاتر هستند معرفی کنید.(البته مقاله جامعی از مقایسه بذارید عالیتر میشه)واقعا از این مقاله لذت بردم ،ممنون و خسته نباشد.
جواد مظفری تیر 27, 1399 - 3:33 ق.ظ
درود بر شما. پخش 90 اس خوبه ولی اصلا پرچمدار نیست و در حد اندازه LBT هم نیست. اگر قراره خرج کنید بهتره سری های معتبر رو خریداری کنید
Arash مرداد 12, 1399 - 7:40 ب.ظ
سلام جناب مظفری عزیز ممنون بابت این بررسی های تخصصی بدون تعصب. چون دیدم به غیر از سونی از برندهای دیگه هم تعریف کردید. من تو اینترنت هر چی گشتم مطلب درباره پخشای قدیمی پیدا نکردم تا اینکه این سایتو دیدم و واقعا لذت بردم. من چند وقته دنبال یه پخش واسه خونه می گردم که هم موزیک و هم صدای فیلم رو به بهترین نحو ساپورت کنه، قوی هم باشه. کیفیت و تفکیک و زلالی صدا خیلی واسم مهمه. بعد از تحقیقات زیاد چند تا مدل پیدا کردم که تو انتخابشون مرددم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید. 1. JVC DX_U10 12000 WATT 2. SONY gn 1000 یا 11000 3. PANASONIC VK 960 اگر مدل دیگه ای هم مد نظر شماست بگید. ممنون.
محمد مرداد 13, 1399 - 12:42 ب.ظ
ممنون استاد از پاسختون.استاد از نظر شما تفاوت کیفیت ال بی تی 950 با ال بی تی 925 چقدر هستش؟چون نمونه ال بی تی 925 تمیز پیدا کردم اما هر چقدر گشتم نتونستم 950 تمیز پیدا کنم.و اینکه من اگه اونا رو فلشخور کنم.توانایی پخش فایلهای غیر فشرده رو دارند؟ سوال دوم.اینک از لحاظ کیفیت صدا(نه بلندی)کیفیت ال بی تی 950 بهتره یا LBT-ZX10D ؟پیشاپیش از جوابتون ممنونم.و با توجه به گرونی و کاهش قدرت خرید مردم از این مقالات بذارید.ممنون و سپاسگذارم
جواد مظفری مرداد 14, 1399 - 4:24 ق.ظ
درود بر شما 1- تفاوت 950 و 925 در بخش جزئیات زیاد هست ولی در استفاده های روزمره خیر 2- جفایی که MP3 با صدای موسیقی کرد هیچ کدکی این کار رو نکرد ولی چاره ای نیست 3- روز به روز صدا بجای بهتر شدن بد تر میشه. قطعا 950 صدای بسیار حرفه ای تری نسبت به 10D داره اما لذت خونه خراب کردن لذت کمی نیست
محمد مرداد 21, 1399 - 10:57 ق.ظ
ممنون از پاسخ و وقت با ارزشی که گذاشتید.سیستم ال بی تی950 از روی فلش توانایی پخش فایلهای فلک و.. رو نداره، حالا ایا آمپلی یاماها و دنون هست که با قیمت نسبتا پایین که چنین توانایی داشته باشند(به باند ال بی تی 950 وصل بشه) و کیفیت اون از سیستم ال بی تی 950 بهتر باشه. چند مدل که نسبتا قیمت پایین داشته باشه، اما کیفیت پخش اون بالا باشه رو معرفی بفرمایید. با تشکر،و خسته نباشی
جواد مظفری مرداد 22, 1399 - 2:40 ق.ظ
درود بر شما در حال حاضر و با توجه به این قیمت ها RX-V385 یاماها گزینه بسیار خوبی هست
محمد مرداد 22, 1399 - 2:21 ب.ظ
بازم ممنون،واقعا ممنون، کمک بسیار خوبی برای منی، که دسترسی به کارشناس حضوری ندارم، کردید، خسته نباشید و در پناه خدا
جواد مظفری مرداد 23, 1399 - 2:10 ق.ظ
سلامت باشید
تام کروز آبان 28, 1399 - 3:46 ب.ظ
یادش بخیر سال ۱۳۷۸ از جزیره قشم یه سونی vx55 خریدیم صداش تا آخر باز میکردیم از چند کیلومتری خونه شنیده میشد و کل محله می‌رفت هوا عالی بود تا سال ۹۰ داشتیمش بی نظیر بود هم باهاش فیلم و شو نگاه میکردم هم نوار کاست های قدیمی تو انبار که دو کارتون پر نوار کاست عتیغه بود ای داد یادش بخیر چه دوران خوشی بود
مهدی فروردین 6, 1400 - 4:49 ب.ظ
من چند ساله یه rv7 دارم گوش شیطون کر هنوزم سالاره عاشق صداشم حیفم میاد ردش کنم بره بعدش برم پول بدم از این اسپیکرای دراز یه متری بگیرم که هرکدوم سه چهار تا باند توشه ولی تو شفافیت و بیس به گرد پای این ضبطای قدیمی سونی نمیرسه
جواد مظفری فروردین 10, 1400 - 5:13 ق.ظ
کاملا درسته به هیچ عنوان قابل مقایسه با اسپیکرهای جدید نیست
محمد فروردین 12, 1400 - 1:26 ب.ظ
سلام ، ممنون از مقاله خوبتون یه سوال داشتم به نظرتون بین مدل vx5 و rv5 از نظر کیفیت صدا کدوم بهتره ؟ و اینکه قیمت مناسب دست دوم vx5 چنده الان ؟ ممنون
مهدی ناظریان خرداد 22, 1400 - 3:25 ب.ظ
سلام. درود بر شما دوتا سوال مجزا حضور شما داشتم. ۱.نظر شما در مورد LBT-N300K چیه؟ ۲.اگر بخواهیم ورودی به عنوان مثال برای نصب برد بلوتوثی فلش خور و یا کابل AUX استفاده کنیم از کدام ورودی باید استفاده شود تا صدای خوب داشته باشیم. ورودی ها CD و VIDEO و PHONO است. استفاده ورودیهای دیگه برای چیه؟
حسین آذر 17, 1400 - 1:33 ب.ظ
درود درسته گه سوال مال خیلی وقته ...ولی شاید بدرد یکی دیگه بخوره... ورودی phone مخصوص گرام میباشد و برای نصب برد فلشخور از ورودی cd و video میتوانید استفاده بکنید...
Hasan farughi بهمن 24, 1400 - 2:57 ب.ظ
سلام من یک vx77بسیار تمیز و کم کار دارم کسی اگه خواست صدا درحد زلزله
جواد مظفری بهمن 27, 1400 - 6:30 ب.ظ
شماره تماس هم برای دوستان بزارید
امیر فروردین 23, 1401 - 11:30 ب.ظ
مرسی قشنگ بود
رضا خرداد 25, 1401 - 10:15 ق.ظ
سلام، وقت بخیر جناب مظفری عزیز، من توی خونه ام یدونه سینمای هزاروات سونی ازین 7 تیکه ها و یک جفت یلندگوی ایستاده ازین بزرگا که 4تا بلندگوی بزرگ دوتا میدرنج و دوتا تیوتر دارند دارم، اما واقعیتش هیچکدوم صدایی که از vx33 توی ذهنم مونده رو نداره، اون موقع یادمه یه بیس سنگینی داشت که با انواع پخش های ایوا، سامسونگ و.... مقایسش میکردم انگار سونی از یه سیاره دیگه اومده بود، از بس صداش دلنشین بود، تازه اینا برای مدل vx33 بود،. عرض کنم خدمتتون بعد از حدود 20 سال رفتم سراغ اون سونی قدیمی که گفتم و اومدم با این جدیدا مقایسه کنم، واقعیتش اصلا اون چیزی که توی ذهنم بود رو نمایش نداد، نمیدونم شاید کیفیت ووفرها کم شده بودن یا توقع من بالا بود، واقعیتش الان خیلی دلم میخواد دوباره اون صدای ناب رو که توی ذهنم مونده رو بشنوم، و از شما یک راهنمایی خواستم به نظر شما بین مدلهای vx700, vx7, fl7 و vx88 کدومشون صدای زلال با بیس سنگینتری داره، اگه خود شما بین اینها بخواهید انتخاب کنید کدام رو میپسندید،. چون بودجه ام بین 2 تا 3 تومن هست حق انتخاب بالاتری ندارم و نمیخوام بیشتر هزینه کنم وگرنه سراغ مدلهای بالاتر میرفتم که البته تمیز هم کم گیر میاد. ممنون میشم راهنمایی کنید
جواد مظفری خرداد 30, 1401 - 7:26 ب.ظ
درود بر شما. این حس شما رو از چند نقطه میشه بررسی کرد. ما در اون زمان صداهای زیبایی شنیدیم و ملکه ذهن شده ولی الان همون صدا جذابیت نداره چون سطح انتظارات بالا رفته. در درجه دوم جای قرارگیری باندها در خونه بسیار مهمه. باید در نظر بگیرید که ظرفیت خونه زیاده و صدا در بخش های مختلف تفاوت زیادی داره. من اگر باشم بین ضبط هایی که گفتین VX88 رو انتخاب می کنم
رضا تیر 9, 1401 - 9:21 ق.ظ
ممنونم از پاسختون ????????????????????
رضا تیر 30, 1401 - 10:56 ق.ظ
آقای مظفری درود، آقا من بعد از کلی تحقیق و گشتن بالاخره یه سونی gnz777 گرفتم، 3500 وات، در یک جمله میتونم بگم لذت دنیارو ازش میبرم، صدایی بسیار زیبا، دلنشین، کریستالی و شفاف، بیس فوق العاده نرم و دلنشین، هرچی از این سیستم بگم کم گفتم، چون برای اتاق خواب گرفتم واقعا جواب گو هست، از لحاظ زیبایی بصری هم فقط از دیدنش عشق میکنم، عجیب اینکه بعد از این همه سال کوچکترین خللی توی کارش نیست، خدا خیر بده فروشنده رو که 700 تومان ازم گرفت و مناسبترین سیستم رو بهم داد
مهدی ناظریان تیر 31, 1401 - 2:43 ب.ظ
سلام. سیستم gn100d دارم. باندها و سوراندها هیچ مشکلی نداره. بعد از چند دقیقه کارکرد یکی از سوراندها خش خش کرده و قطع می‌شود. سیم‌ها و سوکتها هم سالم است جای سوراندها را عوض کردم بازم درست نشد. مشکلش کجاست دقیقا ؟ قطعه یا آمپ یا جای دیگه.
جواد مرداد 18, 1401 - 3:02 ب.ظ
استاد نظرتون در مورد lbt a290k چیه؟برای استفاده خونگی مناسبه؟کیفیت صداش چطوره؟
جواد مظفری مرداد 22, 1401 - 11:13 ق.ظ
موافقش نیستم
رضا آبان 30, 1401 - 11:03 ب.ظ
سلام خسته نباشید، من یه سیستم W55 دارم که بسیار تمیز هست، اما تو ذهنم همش دنبال vx700 هستم، آیا به نظرتون از لحاظ کیفیت پخش مثل تفکیک صدا و بیس این دوتا با هم فرق زیادی دارن؟ آیا ارزش تعویض داره؟
جواد مظفری آذر 1, 1401 - 11:52 ق.ظ
سلام و درود. چون نوع درایورهای اسپیکر در هر دو مدل متفاوت هست، صدای vx700 قدرتمندتر ظاهر میشه خصوصا در حجم صدای بالا. کیفیت صدا تغییر چندانی نداره و بیس قدرتمند تره
حسین آذر 15, 1401 - 4:03 ب.ظ
سلام وقت بخیر خدمت عزیزان خودم.آقابنده ی مشکلی برای ضبظ سونیم پیش اومده دیدم همینجا مطرح کنم شاید کسی بلدباشه کمک کنه. اول بگم که ضبط سونی مدل vx88دارم و فلش خورش کردم.مشکل اینه که صداش ی هوووم داره چه موزیک پخش بشه چه نشه این هوووم هست نمیدونم چیکارش کنم.
حسین آذر 18, 1401 - 11:20 ق.ظ
اینم بگم که این مسئله صدای هوووم مال قبل از فلشخور کردن ضبط هست.بنده حتی کیت فلش روهم کاملا جداش کردم اما بازم این صدای آزار دهنده هست که هست ... اگر کسی صددرصد راهکاری داره بگه ممنونم
محمد فروردین 27, 1402 - 10:19 ب.ظ
حسین آقا قطعا یکی از خازنهای مربوط به آمپلی فایر یا همون خروجی صدات ایراد پیدا کرده یا خازن اصلی تغذیه دستگات نشتی پیدا کرده باعث ایجاد این صدا شده که البته احتمال خرابی خازن اصلی تغذیه خیلی بیشتره چون معمولا در اکثر موارد خرابی و نشتی این خازن باعت افت جریان و ولتاژ در دستگاه میشه و باعث ایجاد صدای هوم در ضبط میشه " به کیت فلش ربطی نداره با تعویض این خازن مشکل کاملا بر طرف میشه .
مجید خرداد 23, 1402 - 1:14 ب.ظ
باسلام ،بنده خریدار یک دستگاه vx888هستم، فقط تمیز و سالم باشه شماره تماس 09196293482 مجید
مجید خرداد 23, 1402 - 1:18 ب.ظ
سلام مجدد، اگه کسی دستگاه vx88ویاvx77داره وقصد فروش داره من یه دونه نیاز دارم برای دم مغازه،، فقط سالم و مرتب باشه شماره تماس 09196293482 09942020138 مجید هستم،،،،،
حسین تیر 13, 1402 - 10:59 ق.ظ
سلام خوبید یک ضبط یا آمپلی جهت خونه که شفافیت و کیفیت صدای خوبی داشته باشد و بیس آن برای من زیاد اهمیت ندارد نه اینکه اصلا نباشد ممنون از راهنماییتون.
امیررضا تیر 21, 1402 - 9:54 ق.ظ
سلام من یه مدل vx888 دارم صداش واقعا معرکست خونه خراب کن بهترینه به نظر من جی ان ۱۰۰ بهتره از نظر کیفیت صدا یا vx888 و vx88 کلا خوب تره یا vx888
پوریا تیر 31, 1402 - 12:17 ب.ظ
سلا خسته نباشید چرا اصلا به مدل های سه رقمی vx اشاره ای نکردید؟
حسن شهریور 19, 1402 - 2:46 ب.ظ
سلام میخاستم یه rv888d بگیرم میخاستم بپرسم کیفیت صدا و وضوح خوبی داره ایا یکم راهنماییم میکنید لطفاً
امید فروردین 31, 1403 - 8:45 ب.ظ
من x88هرکس داره تا 2تومن میخام اگر واقعا دارین اطلاع بدین ممنون
دیدگاه بگذارید