رفتار حرفه ای به سبک فوجی فیلم / بهبود فوکوس خودکار X-T3 با سیستم عامل جدید

فوجی فیلم جان تازه ای به دوربین X-T3 می دهد و نشان می دهد که متعهد به بهبود دوربین های موجود است و مانند رقیبان خود تنها به فکر ساخت دوربین های جدید نیست. سیستم عامل بهبود یافته Fujifilm X-T3 اکنون فوکوس خودکار این دوربین را در حد Fujifilm X-T4 پیشرفته می کند.

اکثر به‌روزرسانی‌های سیستم عامل دوربین برای رفع مواردی طراحی شده‌اند که به درستی کار نمی‌کنند، یا صفحه منو یا گزینه‌ای را که احتمالاً نمی‌دانستید تغییر دهید. به روز رسانی سیستم عامل فوجی فیلم متفاوت است. این شرکت اغلب به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای دوربین‌هایی که برای مدتی از زمان معرفی آنها گذشته است انجام می‌دهد تا آنها را به‌ نسخه ای همچنان جذاب تبدیل کند.


6 دوربین برتر برای تولید محتوا از نگاه بنچیمو


دوربین فوجی فیلم X-T3 هنوز هم یکی از برترین دوربین های فوجی دوست داشتنی است. با اینکه X-T4 به عنوان یک دوربین جدیدتر، دارای تثبیت کننده درون بدنه و صفحه نمایش با زاویه متغییر است، اما X-T3 با همان سنسور و همان قابلیت های ویدئویی 4K 60p بی نقص، همچنان پیشرو در بین هم کلاسی ها است. اکنون به لطف یک نسخه جدید از سیستم عامل، همان سیستم فوکوس خودکار پیشرفته X-T4 را دارد. سیستم عامل نسخه 4.0 به عنوان کامل ترین بروزرسانی X-T3 مدتی است که منتشر شده است پس می توانید با خیال راحت دوربین خود را با نسخه جدید، بروزرسانی کنید. البته لازم به ذکر است که هم اکنون فریم ور یا سیستم عامل نسخه 4.10 / 4.11 / 4.12 برای دانلود در دسترس است.

نسخه به‌روزرسانی سیستم عامل 4.0 عملکرد فوکوس خودکار سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد و سریع‌ترین سرعت فوکوس خودکار قبلی X-T3 را از 0.06 ثانیه به 0.02 ثانیه کاهش می‌دهد. الگوریتم حرکت سوژه هم برای بهبود «نرخ ضربه» به 90 درصد یا بیشتر به روز شده است.

فوجی‌فیلم می‌گوید این به‌روزرسانی عملکرد ردیابی فوکوس خودکار را نیز دوبرابر می‌کند، جایی که وقتی سوژه در ناحیه فوکوس است، برای حفظ فوکوس، شاتر را تا نیمه فشار می‌دهید. همچنین سیستم فوکوس خودکار ردیابی چهره/چشم در این سیستم عامل جدید ارتقا یافته است. الگوریتم ردیابی بازنویسی شده است تا عملکرد ردیابی Eye AF در عکاسی پیاپی را دو برابر کند تا فوکوس سریعتر صورت یا چشم و دقت بیشتر، حتی در جاهایی که حرکت سوژه وجود دارد، بیشتر شود.

این به‌روزرسانی سیستم عامل جدید همچنین عملکرد AF یا فوکوس خودکار در نور کم را بهبود می‌بخشد و به آن اجازه می‌دهد تا در سطوح نوری تا منفی 7 EV یا در تاریکی کارایی بهتری را ارائه کند.

در کنار نسخه 4.0، نسخه 4.10 (بهبود در سرعت شاتر و بهبود تنظیمات)، نسخه 4.11 (بهبود استفاده از فلاش) و نسخه 4.12 (بهبود عملکرد LCD) را هم می توانید دانلود و بروی دوربین بارگذاری کنید. اما بهبود سیستم عامل نسخه 4.0 در Fujifilm X-T3 چنان وسیع بود که بحث X-T3 در مقابل X-T4 را دوباره داغ کرد. فوجی فیلم X-T4 دارای تثبیت کننده درون بدنه، صفحه نمایش با زاویه متغیر، باتری بزرگتر و فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت 240 فریم در ثانیه است، اما قیمت آن نیز بسیار بیشتر است، و در حال حاضر برخی از ویژگی های عالی X-T4 در Fujifilm X-T3 هم در دسترس است.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !