تعریف کوپلینگ در صنعت

کوپلینگ یک انتقال هیدرودینامیکی است. در پروانه ها مانند یک پمپ گریز از مرکز و یک توربین هیدرولیک عمل می کنند با یک درایو ورودی به پمپ (به عنوان مثال موتور الکتریکی یا دیزل موتور) انرژی جنبشی به روغن در کوپلینگ منتقل می شود. در روغن با نیروی گریز از مرکز به پره های پمپ فشار می یابد به سمت بیرون کوپلینگ توربین انرژی جنبشی را جذب می کند و همیشه گشتاور تولید می کند برابر گشتاور ورودی، در نتیجه باعث چرخش شفت خروجی می شود. از آنجایی که هیچ اتصال مکانیکی وجود ندارد، عملاً سایش دارد صفر راندمان فقط تحت تأثیر اختلاف سرعت (لغزش) است. بین پمپ و توربین لغزش برای عملکرد صحیح کوپلینگ ضروری است – وجود دارد انتقال گشتاور بدون لغزش ممکن نیست! فرمول لغزش، که از آن می توان افت توان را به شرح زیر استنباط کرد: در شرایط عادی (وظیفه استاندارد)، لغزش می تواند از 1.5٪ (بزرگ) متفاوت باشد برنامه های برق) تا 6٪ (برنامه های برق کوچکپروانه محرک (پمپ) نصب شده بر روی شفت ورودی. 2 – پروانه محرک (توربین) نصب شده بر روی شفت خروجی. 3 – روکش فلنجی به پروانه بیرونی با مهر و موم روغنی. دو عنصر اول می توانند به عنوان پمپ یا توربین کار کنند.

ویژگی های کوپلینگ:

 موتورهای قفس سنجاب ناهمزمان سه فاز قادر به تامین هستند فقط حداکثر گشتاور، نزدیک به سرعت سنکرون. شروع مستقیم است این سیستم بیشترین استفاده را داشته است. شکل 1 رابطه را نشان می دهد بین گشتاور و جریان مشاهده می شود که جذب شده است جریان تنها بین 85 تا 100 درصد با گشتاور متناسب است. از سرعت ناهمزمان هر سیستم محرکی که از کوپلینگ سیال استفاده می کند دارای مزیت است موتور اساساً بدون بار راه اندازی می شود. تقاضای جریان یک موتور الکتریکی زمانی که بار مستقیم است آیات پیوست تقاضا هنگام نصب کوپلینگ سیال است بین موتور و بار ناحیه رنگی انرژی را نشان می دهد که به عنوان گرما در هنگام راه اندازی زمانی که یک جفت سیال وجود ندارد از دست می رود استفاده شده. کوپلینگ دنده ای سیال پیک جریان موتور را کاهش می دهد در هنگام راه اندازی و همچنین کاهش تلفات جاری، افزایش طول عمر موتورهای الکتریکی همچنین در هنگام راه اندازی، یک جفت مایع اجازه می دهد. گشتاور بیشتری برای عبور از بار برای شتاب گیری نسبت به درایو سیستم های بدون کوپلینگ سیال است.

عملکرد کوپلینگ در صنعت:

 راحت ترین راه حل فنی استفاده از کوپلینگ های سیال است با یک محفظه پر تاخیر، متصل به مدار اصلی توسط منافذ خونریزی کالیبره شده این شیرهای قابل تنظیم خارجی، موجود در اندازه می تواند به سادگی برای تغییر تنظیم شود. در حالت سکون، محفظه پر تاخیری شامل بخشی از روغن پر کردن، بنابراین مقدار موثر در کار کاهش می یابد مدار a) و کاهش گشتاور به دست می آید که اجازه می دهد موتور به سرعت به سرعت ثابت در حال اجرا برسد. صرفه جویی بیشتر در انرژی، به لطف کاهش اوج فعلی – گشتاور راه اندازی محدود به 120 درصد در نسخه های دوبل محفظه پر شدن تاخیری – گشتاور یکسان در ورودی و خروجی: موتور می تواند تامین کند حداکثر گشتاور حتی زمانی که بار گیر کرده است – جذب ارتعاش پیچشی برای موتورهای احتراق داخلی، به لطف وجود یک سیال به عنوان عنصر انتقال قدرت – امکان دستیابی به تعداد زیادی از استارت آپ ها، همچنین با یک وارونگی جهت چرخش با یک محفظه پر تاخیری ساده، نسبت بین شروع و گشتاور اسمی ممکن است به 150 درصد برسد. این نسبت ممکن است بیشتر باشد کاهش تا 120٪ با محفظه پر شدن دو برابر تاخیر، که حاوی مقدار بیشتری روغن است که به تدریج منتقل می شود در طول فاز شروع به مدار اصلی این برای راه اندازی های بسیار نرم با جذب گشتاور کم ایده آل است.- تعادل بار در مورد موتور کوپلینگ سیال به طور خودکار سرعت بار را با سرعت موتور تنظیم می کند.

مزایای کوپلینگ:

 با دو توپی یک آستین، سادگی این کوپلینگ آستین پیوسته اجازه می دهد آن را به راحتی با طیف گسترده ای از برنامه های را تایپ کنید مجموعه شفت شناور زمانی استفاده می شود که فاصله بین تجهیزات خیلی زیاد باشد برای کوپلینگ های اسپیسر یک مجموعه شفت شناور استاندارد از دو واحد استاندارد تشکیل شده است کوپلینگ های درگیری و یک شفت اتصال. شفت شناور می تواند نیاز را برطرف کند تکیه گاه های بلبرینگ اضافی در امتداد شفت های پوشا، زیرا شفت توسط پشتیبانی می شود تجهیزات شفت شناور نوع gC05 نوع G20 دو درگیری، نوع جفت نزدیک دارای دو نیمه انعطاف پذیر است هم انحراف افست و هم ناهماهنگی زاویه ای یا ترکیبی از این دو را در نظر بگیرید و همچنین شناور انتهایی . این برای همه برنامه های افقی و نزدیک همراه از جمله فن ها ایده آل است.

پست های مرتبط

کدام یخچال برای آشپزخانه شما مناسب است؟

راهنمای خرید بهترین پردازنده های گیمینگ با هر بودجه

با پول گلکسی اس 23 اولترا چه گوشی هایی می توان خرید؟