رندرهای Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5 فاش شد

بالاخره رندرهای رسمی دو گوشی تاشو جدید سامسونگ یعنی Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5 فاش شد تا نگاه بهتری نسبت به این دستگاه ها داشته باشیم. Galaxy Z Flip 5 به عنوان گزینه ای اقتصادی تر و جمع و جور تر نسبت به Galaxy Z Fold 5 به یک نمایشگر پشتی بسیار جذاب مجهز شده و در سمت دیگر تاشوی گران قیمت تر قرار دارد که با همان طراحی آشنا، بهینه سازی های مختلفی را تجربه می کند.

خبرهای قبلی حاکی از آن بود که گوشی های تاشوی جدید سامسونگ زودتر از زمان مورد نظر به سمت معرفی رسمی می روند. همین موضوع هم باعث شد تا اشتیاق ما برای نگاهی تازه به نسل جدید Flip 5 و Fold 5 بیشتر شود. سامسونگ پس از معرفی مدل های مختلف از گوشی های تاشو، اکنون آنقدر تجربه دارد که جلو افتادن زمان معرفی، نگرانی ها در خصوص کامل نشدن پروژه نسل جدید را کم رنگ کند.

Galaxy Z Flip 5

اگر به دنبال یک گوشی تاشو هستید که بهترین ارتقا نسلی را داشته باشد، خرید Galaxy Z Flip 5 راهی است که باید انجام دهید. با توجه به اینکه این تاشوی جدید ارزانتر از Galaxy Z Fold 5 خواهد بود در حالی که مشخصات یکسانی دارد، باید دید که تا چه اندازه می تواند مورد اقبال عموم قرار گیرد. شاید یکی از مهمترین ویژگی های این گوشی تاشو، نمایشگر ثانویه جدیدی است که با ابعاد بزرگتر، هماهنگی بهتری با نرم افزارهای گوگل دارد.

یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز و نهایت روشنایی 1200 نیت، نمایشگر ثانویه با طراحی بسیار زیبا 3.4 اینچ Super AMOLED با دقت 720×748 پیکسل، اسنپدراگون 8 نسل 2، مقدار 8 و 12 گیگ رم با گزینه های ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت، پیکربندی دوربین 12+12 مگاپیکسلی، باتری 3700 میلی آمپر ساعتی و دیگر موارد، از مشخصات فاش شده از Flip 5 است.

Galaxy Z Fold 5

رندرهای مطبوعاتی Galaxy Z Fold 5 هیچ چیز جدیدی را در مورد پرچمدار آینده سامسونگ نشان نمی دهند، اما هنوز هم دیدن آن جالب است. در بخش ظاهری که Z Fold 5 نشانه ای از بهبود های طراحی را نمایان نمی کند.

گلکسی Fold 5 احتمالاً به نمایشگر ثانویه 6.2 اینچ و نمایشگر داخلی 7.6 اینچ مجهز است که هر دو از نرخ 120 هرتز و پنل OLED استفاده می کنند. ما امیدوار بودیم سامسونگ یا نمایشگر رابزرگتر کند تا طراحی جذابتری برای نمایشگر در نظر بگیرد که خبرها حاکی از نبود این تغییرات است.

آنچه تا کنون مشخص است، مهمترین به روزرسانی طراحی در این تاشوی غول پیکر، کم شدن چین و چروک لولا و سعی بر مخفی کردن خط انحناء نمایشگر اصلی است. اما قطعا این به روزرسانی نیست که از یک گوشی تاشو 1800 دلاری انتظار داشته باشیم.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، مقدار 12 گیگابایت رم، ظرفیت داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت، دوربین 50 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل اولترا واید و 12 مگاپیکسل تله فوتو، دوربین سلفی 40 مگاپیکسل و باتری 4400 میلی آمپر از مشخصاتی است که تا کنون از Fold 5 می دانیم. گوشی جدید قرار است با یک لولای ارتقا یافته عرضه شود تا دوام بهتر و چین خوردگی کمتری را ارائه دهد، اما آیا این بهبود در کنار این سخت افزار، واقعا برای یک گوشی پرچمدار در سال 2023 کافی است؟

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود