نسل جدید پاورهای MSI ATX 3.0 با کانکتور 16 پین جدید معرفی شدند

آخرین پاورهای سری MAG GL شرکت ام اس آی با پشتیبانی از ATX 3.0 و PCIe 5.0 به خانواده اژدهای تایوانی اضافه شدند. این سری نه تنها از جدیدترین ساختار پیروی می کنند بلکه با ابداع جالب MSI، کانکتور دو رنگ 16 پین برای یک اسمبل سالم و به دور از مشکل را در جعبه دارند.

این سری از پاورهای MSI ATX 3.0 با طراحی تمام ماژولار، گواهی 80 پلاس طلایی و ساختار تک ریل DC به DC، دارای ابعاد 86×150×140 میلی متر هستند تا به راحتی در هر کیس جا گرفته و پشتیبانی کاملی از جدیدترین کارت گرافیک ها داشته باشند. منبع تغذیه سری MAG GL ATX 3.0 به طور کامل از کارت گرافیک های سری 40 NVIDIA GeForce RTX پشتیبانی می کند و با استاندارد PCIe 5.0 و PSDG اینتل (راهنمای طراحی منبع تغذیه) ATX 3.0 مطابقت دارد.

استاندارد ATX 3.0 به این معنی است که منبع تغذیه می تواند تا 2 برابر مصرف انرژی کل و 3 برابر انرژی کارت گرافیک را در حالی که از کانکتورهای اصلی 16 پین PCIe استفاده می کند را در لحظه ارائه کند. کانکتور 16 پین قادر است تا 600 وات برق را به تنهایی ارائه کند و البته همین موضوع جدا از دیگر ویژگی ها، اسمبل و مدیریت بهتر کابل ها را ممکن می سازد.

پس از ارائه گزارشات مبنی بر سوختن کانکتور 16 پین و اداپتور کارت، اینتل این مشکل را به عدم اتصال صحیح کانکتور نسبت داد. شرکت MSI با ایده ای جالب کانکتورهای دو رنگ را معرفی کرد که بخشی از کانکتور که قرار است در کارت قرار گیرد به رنگ زرد طراحی شده و بخش دیگر به رنگ مشکی. این طراحی باعث می شود تا در صورت اتصال صحیح، رنگ زرد کانکتور دیده نشود و اگر هم بخشی از رنگ زرد کانکتور دیده شد، به این معنی است که کانکتور درست در جایگاه خود قرار نگرفته.

شرکت MSI اکنون سه پاور سری MAG GL ATX 3.0 را معرفی کرده که شامل مدل های زیر است:

MAG A850GL PCIE5
https://www.msi.com/Power-Supply/MAG-A850GL-PCIE5

MAG A750GL PCIE5
https://www.msi.com/Power-Supply/MAG-A750GL-PCIE5

MAG A650GL
https://www.msi.com/Power-Supply/MAG-A650GL

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟