رونمایی رسمی آنر 20 و آنر 20 پرو: پرچمدارانی قابل با دوربین قدرتمند

آنر 20 و آنر 20 پرو جدیدترین پرچمداران برند آنر هستند که بی صبرانه منتظر معرفی آنها بودیم. حال میتوانیم ملاقاتی رسمی با این گوشی های جذاب داشته باشیم. همراه ما باشید.

دوربین آنر 20 پرو

پرچمداران جدید آنر بعد از شایعات بسیار رسما معرفی شدند. زیرشاخه برند هواوی که مدت هاست خود را از سایه کمپانی مادر جدا کرده، اکنون به عنوان یک برند مستقل جذاب شناخته میشود که به تولید گوشی های هوشمند قابل با قیمت رقابتی معروف است.

از پرچمدار حرفه ای تر آنر شروع میکنیم که مطمئنا از جذابیت بیشتری برای کاربران برخوردار است. دوربین، نقطه تمرکز اصلی آنر در ساخت این تلفن هوشمند بوده است. نتیجه این تمرکز، به ارمغان آمدن سریعترین دیافراگم در بین تمامی گوشی های هوشمند برای دوربین اصلی آنر 20 پرو است.

گشادگی دیافراگم دوربین قدرتمند این دستگاه f/1.4 است که قادر به جذب 60 درصد نور بیشتر در مقایسه با لنزی با دیافراگم f/1.8 می باشد. آنر برای لنز اصلی این دستگاه از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 استفاده کرده که از ویژگی هایی مانند تثبیت گر اپتیکال و الکترونیکی برخوردار می باشد.

دومین لنز از پیکربندی چهار گانه دوربین اصلی آنر 20 پرو، یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قدرت زوم اپتیکال 3 برابری و زوم هیبریدی 5 برابری است در حالی که قدرت زوم دیجیتال این گوشی، 30 برابر می باشد.

این سنسور نیز دارای تثبیت گر اپتیکال تصویر است که برای عکاسی پرتره در نور کم یا از سوژه های دور، قابلیتی ضروری به حساب میآید. همچنین برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک، دوربین اختصاصی ماکرو در نظر گرفته شده که تا بیش از این در هیچ گوشی هوشمندی ندیده بودیم.

این سنسور دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی می باشد و به منظور عکاسی از سوژه هایی با فاصله 4 سانتی متری بهینه شده است. در نهایت، چهارمین لنز از دوربین عقب آنر 20 پرو لنز عریض 16 مگاپیکسلی با قابلیت پوشش زاویه 117 درجه ای است.

در جلوی دستگاه، یک لنز 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده که این لنز، داخل یک حفره روی نمایشگر قرار گرفته است. آنر از یک پنل LCD با سایز 6.26 اینچ و رزولوشن 1080p+ و نسبت تصویر 19.5:9 در این دستگاه استفاده کرده است.

آنر 20 پرو فاقد سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر می باشد و این ویژگی در لبه کناری دستگاه قرار گرفته است. قابلیت بازگشایی دستگاه با تشخیص چهره نیز در این گوشی وجود دارد.

سخت افزار حرفه ای، برای یک پرچمدار حرفه ای

از دوربین که بگذریم، آنر 20 پرو به چیپست پرچمدار و قدرتمند Kirin 980 تجهیز شده که توسط 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی میشود. برای خنک کنندگی هر چه بهتر دستگاه، از لایه خنک سازی گرافین استفاده شده که نسبت به مس، 1.5 برابر عملکرد بهتری دارد.

به لطف برخورداری از NPU و ISP دوگانه، تصاویر در حالت شب با سرعتی بسیار بالا ثبت میشوند و با ثبت چندین تصویر پیاپی، به لطف هوش مصنوعی تصاویر به بهترین شکل ترکیب میشوند تا خروجی، یک تصویر باکیفیت باشد. قابلیت AI Clarity Mode نیز عملکرد مشابهی را در روشنایی روز ارائه میدهد.

انرژی مورد نیاز پرچمدار جذاب آنر توسط یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Super Charge تامین میشود که به واسطه آن 50 درصد از ظرفیت باتری به مدت 30 دقیقه شارژ خواهد شد. آنر 20 پرو با قیمت 600 یورو روانه بازار خواهد شد.

 آنر 20

اصلی ترین تفاوت میان آنر 20 استاندارد با مدل پرو مربوط به قسمت دوربین است. رزولوشن دوربین هر دو 48 مگاپیکسل است اما در مدل استاندارد، از سنسور کم سرعت تر با گشادگی دیافراگم f/1.8 استفاده شده که از تثبیت گر اپتیکال نیز بی بهره است.

لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز عریض 16 مگاپیکسلی در آنر 20 نیز حضور دارند اما به جای سنسور تله فوتو، از لنز عمق سنج استفاده شده است.

از نظر نمایشگر نیز تفاوتی بین دو آنر جدید وجود ندارد و از همان 6.26 اینچی فول اچ دی پلاس به همراه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده شده است. مکان قرارگیری سنسور اثر انگشت نیز در لبه دستگاه است.

Kirin 980 به همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز در قلب آنر 20 قرار گرفته اند. مانند مدل پرو، فناوری GPU Turbo 3.0 اجرای روان تر بازی ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

از نظر ابعاد، آنر 20 با ضخامت 7.87 میلی متر نسبت به مدل پرو با ضخامت 8.44 میلی متر برتری دارد. البته کمی کوچک تر نیز می باشد به همین دلیل از باتری 3750 میلی آمپر ساعتی در این مدل استفاده شده است.

فناوری Super Charge با توان 22.5 وات برای این مدل به قوت خود باقیست. هر دو مدل آنر 20 از سیستم صوتی فراگیر 9.1 برخوردارند که صدایی سینمایی را ارائه خواهند داد. اما خبری از جک هدفون 3.5 میلی متری نیست. آنر 20 با قیمت 500 یورو به فروش خواهد رسید.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !