رونمایی رسمی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10: پرچمدارانی بی رقیب

بعد از اخبار بسیار و شایعات بسیار، بالاخره گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 بصورت رسمی رونمایی شد. سامسونگ به قول خود عمل کرد و در تاریخ 20 فوریه (1 اسفند) همانطور که وعده اش را داده بود، پرچمداران جدید خود را بصورت رسمی معرفی کرد. پیش از شروع، مشخصات فنی دقیق این گوشی های هوشمند بهتر است بدانید، محصولات جدید سامسونگ برای اولین بار از صفحات نمایش Dynamic AMOLED به جای صفحات نمایش سوپر آمولد بهره خواهند برد چنین صفحاتی برای اولین بار نیز توانایی ارائه کیفیت بسیار بالای HDR10 پلاس را خواهند داشت.

از دیگر اتفاقات جدید برای این خانواده قدرتمند، سنسور های دوربین در نظر گرفته شده می باشد. دوربین های اصلی و حتی سلفی این گوشی های هوشمند توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K را خواهند داشت، که چنین اتفاقی در میان گوشی های هوشمند برای اولین بار است که رخ می دهد.

اما صبر کنید باز هم ادامه دارد. برای اولین بار نیز سنسور های حسگر اثر انگشت اولتراسونیک برای این پرچمداران درنظر گرفته شده، که بر خلاف سنسور های نوری توانایی اسکن اثر انگشت به شکل سه بعدی را خواهند داشت.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

ترجیح دادیم با حاکم قدرتمند این خانواده و البته گوشی های هوشمند جهان، کار را شروع کنیم. سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس که پیش از این نیز می دانستیم این گوشی هوشمند به نسبت محصولات دیگر از امکانات بهتری برخوردار خواهد شد و البته قیمت بسیار گرانتر. حال لحظه ای تصورش هم زیباست، با توجه به مشخصات فنی بسیار عالی در نظر گرفته شده برای گوشی های این خانواده، گلکسی اس 10 پلاس از قابلیت هایی به نسبت بهتر از سایر محصولات دیگر این خانواده بهره من می باشد، حرفی  برای گفتن باقی نمی ماند، باهم به سراغ مشخصات فنی این گوشی هوشمند می رویم.

صفحه نمایش

همانطور که پیش از این در اخبار منتشر شده گفته بودیم، گوشی های این خانواده اولین محصولاتی هستند که از صفحات نمایش اینفینیتی o آمولد بهره خواهند برد. حال گلکسی اس 10 پلاس  به صفحه نمایش این چنین اما با دو حفره به جای یک حفره مجهز شده است.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

صفحه نمایش 6.4 اینچی دینامیک آمولد با روزولوشن 1440 پیکسلی برای این گل سر سبد خانواده گلکسی اس 10 در نظر گرفته شده که صفحه نمایش این محصول مورد تایید سازمان علمی تخصصی فناوری های الکترونیکی VDE می باشد.

 

همانطور که گفتیم صفحه نمایش این گوشی هوشمند بدون ناچ بوده، و به دلیل مجهز شدن به دو سنسور برای دوربین اصلی، از دو حفره کنار هم و کشیده برای محل قرار گیری دوربین سلفی استفاده کرده است. چنین اتفاقی صفحه نمایش یکدستی را به شما ارائه می دهد که با توجه به کیفیت بالای تصویر این صفحه نمایش، شما شگفتی زیبای این گوشی هوشمند را به چشم خواهید دید. هرچند شاید چنین طراحی به ذائقه برخی نیز خوش نیاید اما به هیچ عنوان از کیفیت بالای صفحه نمایش گلکسی اس 10 پلاس و دو محصول دیگر این خانواده نمی توان گذشت.

سنسور های دوربین

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

همانطور که در ابتدا گفتیم سنسور های در نظر گرفته شده برای دوربین های محصولات این خانواده، اولین سنسور هایی هستند که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فوق العاده بالای 4K را دارند. گلکسی اس 10 از یک سنسور 10 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده، سنسور های 12 مگاپیکسلی با قابلیت تغییر دریچه دیافراگم در بازه f/1.5 تا f/2.4 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت تشخیص AF که باعث اندازه گیری فاصله و همچنین عکاسی سه بعدی و سنسور عریض 123 درجه ای 16 مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی سه گانه گلکسی اس 10 پلاس در نظر گرفته شده است.

پردازنده های قدرتمند 7 نانومتری در کنار بیشترین میزان رم

همانطور که پیش از این نیز توقع داشتیم، سامسونگ برای محصولات جدید خود از پردازنده های 7 نانومتری نسل جدید استفاده کرده، گلکسی اس 10 پلاس نیز طبق روال هر سال با دو پردازنده متفاوت 7 نانومتری اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 رونمایی شد. رم 8 گیگابایتی به همراه حاظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 512 گیگابایت برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده، اما مدل خاصی از گلکسی اس 10 پلاس از رم 12 گیگابایتی به همراه رم 1 ترابایتی (512 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 512 گیگابایت حافظه میکرو اس دی) بهره مند شده است.

باتری قدرتمند در کنار قابلیت های جذاب

باتری 4100 میلی آمپری برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده، که شاید در نگاه اول چندان باتری قدرتمندی به نظر نرسد، اما با مجهز شدن گلکسی اس 10 پلاس به پردازنده های 7 نانومتری و کاهش چشم گیر مصرف انرژی با توجه به این اتفاق باید گفت این میزان ظرفیت باتری در نظر گرفته شده بسیار مناسب و قدرتمند می باشد.

قابلیت شارژ سریع 15 واتی به همراه شارژ وایرلس 2.0 از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد. البته نباید فراموش کرد که گلکسی اس 10 پلاس به تکنولوژی PowerShare  نیز مجهز شده، که با فعال سازی این قابلیت، شما می توانید از گوشی هوشمند به عنوان شارژر بی سیم استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی اس 10

این گوشی هوشمند همانند برادر بزرگتر خود از قابلیت های مشابهی بهره برده تنها تفاوت های جزئی دارد که با هم به آن های می پردازیم.

صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشنی همانند گلکسی اس 10 پلاس برای این گوشی هوشمند نیز در نظر گرفته شده، اما تفاوت صفحات نمایش این دو گوشی هوشمند در حفره های در نظر گرفته شده صفحه نمایش برای محل قرار گیری دوربین سلفی می باشد. گلکسی اس 10 پلاس از دوربین سلفی دوگانه استفاده کرده، و طبعا دو حفره در صفحه نمایش برای این منظور در نظر گرفته شده، اما گلکسی اس 10 با توجه به بهره بردن از یک سنسور برای دوربین سلفی، صفحه نمایشی با یک حفره دارد.

سامسونگ گلکسی اس 10

کیفیت دوربین های در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 10 دقیقا همانند سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 10 پلاس می باشد، اما گلکسی اس 10 پلاس از دوربین سلفی دو گانه 10+8 مگاپیکسلی بهره برده، این در حالی است که گلکسی اس 10 پلاس تنها از یک سنسور 10 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی خود استفاده کرده است.

سامسونگ گلکسی اس 10

دوربین های اصلی این گوشی هوشمند نیز هیچ تقاوتی  با گلکسی اس 10 پلاس ندارد، و به سنسور های 12+12+16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

همانطور که گفته شد  مدل خاص گلکسی اس 10 پلاس از رم 12 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره مند می باشد، چنین مدل خاصی برای گلکسی اس 10 وجود ندارد، و رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 512 گیگابایت برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

باتری ضعیف تر 3400 میلی آمپری به نسبت باتری 4100 میلی آمپری گلکسی اس 10 پلاس برای گلکسی اس 10 در نظر گرفته شده است و همان قابلیت های شارژ سریع و تکنولوژی PowerShare استفاده شده برای گلکسی اس 10 پلاس برای این گوشی هوشمند نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی اس 10E

اما کوچکترین و ارزان قیمت ترین عضو این خانواده، گلکسی اس 10E. این گوشی هوشمند درست است که از امکانات ضعیف تری به نسبت برادران بزرگتر خود بهره می برد، اما برخی مشخصات فنی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس را نیز به ارث برده است. با هم به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می پردازیم.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

اولین تفاوت چشم گیر گلکسی اس 10 صفحه نمایش 5.8 اینچی این گوشی می باشد، و البته کاهش رزولوشن 1080 پیکسلی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند نیز از جمله تفاوت های این محصول با برادران بزرگتر خود می باشد. و البته صفحه نمایش آمولد برای گلکسی اس 10E مورد استفاده قرار گرفته این در حالی است که دو گوشی هوشمند دیگر این خانواده از صفحات نمایش دینامیک آمولد فوق العاده با کیفیت بهره مند شده اند.

در حالی که سنسور حسگر اثر انگشت برای گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 در صفحه نمایش در نظر گرفته شده، این قابلیت برای گلکسی اس 10E در قسمت دکمه پاور این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

گلکسی اس 10 همانند دو محصول دیگر از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K بهره مند شده، ولی در قسمت دوربین های سلفی با کاهش تعداد سنسور، از دوربین اصلی دوگانه 12+16 مگاپیکسلی استفاده کرده است. اما باز هم چنین سنسور های، همان کیفیت سنسور های دوربین گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس (قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K) را به شما ارائه می دهد.

باتری 3100 میلی آمپری به همراه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 256 گیگابایت از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد، البته باید یادآور شویم که قابلیت های شارژ سریع و PowerShare  نیز برای گلکسی اس 10E مورد استفاده قرار گرفته است.

در کل هدف سامسونگ از رونمایی چنین گوشی هوشمندی با قیمت ارزانتر به نسبت دو پرچمدار خود، کنترل بازار فروش خود بوده، زیرا با توجه به قیمت های بالای در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمد، کاربران بسیاری توانایی خرید این پرچمداران را نخواهند داشت، و گلکسی اس 10E انتخاب مناسبی برای متعادل کردن این شرایط می باشد.

پست های مرتبط

آیا تبلت‌های M4 iPad Pro اپل که نزدیک به 5 میلی‌متر ضخامت دارند تحت فشار معمولی خم می‌شوند ؟

شایعه : سامسونگ ساخت مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 را لغو کرد

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟