هر آنچه باید از سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس بدانید

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ بالاخره بعد از اخبار و شایعات بسیار، گوشی های خانواده گلکسی اس 10 خود را بصورت رسمی دیروز، 20 فوریه (1 اسفند) رونمایی کرد.گوشی های هوشمند گلکسی اس 10 پلاس، گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10E به عنوان عضو های این خانواده معرفی شدند البته گوشی ها خاص گلکسی اس 10 پلاس 5G به هراه گوشی انعطاف پذیر گلکسی Flod و ساعت هوشمند جدید سامسونگ نیز در این مراسم رونمایی شدند. حال قصد داریم تا به صورت اختصاصی به مشخصات کلی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با جزئیات بپردازیم.

طراحی

شاید در نگاه اولیه به این گوشی هوشمند، اولین چیزی که در ذهنتان نقش می بندد، گلکسی نوت  باشد، اما باید بدانید گلکسی اس 10 پلاس به نسبت گلکسی نوت 9 بسیار باریک تر شده، و طراحی بسیار زیبا تری برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

البته در طراحی استفاده شده، چیزی که بیشتر از همه شما را به خود جلب می کند، صفحه نمایش اینفینیتی o داینامیک آمولد می باشد. که گوشی های خانواده گلکسی اس 10، اولین محصولاتی هستند که از چنین صفحات نمایشی بهره می برند، پیش از این گوشی سامسونگ گلکسی A8s و گوشی های هوشمند نوا 4 و honor v20 هوآوی از صفحات نمایش اینفینیتی o استفاده کرده اند، اما جنس در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند، IPS LCD بوده است.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

علاوه بر این نیز رنگ بندی خاص و زیبایی برای گلکسی اس 10 در نظر گرفته شده، مخصوصا رنگ مشکی سرامیکی که بسیار شیک و جذاب می باشد. در تصاویر می توانید مشاهده کنید. سامسونگ برای طراحی بدنه این گوشی هوشمند نیز از آلومینیوم استفاده کرده است.

صفحه نمایش

همانطور که می دانید بالاترین کیفیت صفحه نمایش تا قبل از رونمایی این خانواده قدرتمند، مختص صفحات نمایش سوپر آمولد بوده، اما گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10، از صفحات نمایش جدید داینامیک آمولد بهره می برند. این صفحات نمایش برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند قابلیت ارائه تصویر با کیفیت HDR10 پلاس را دارند.

با توجه به مجهز شدن گلکسی اس 10 پلاس به چنین صفحه نمایشی، قابلیت سنسور حسگر اثر انگشت نیز در قسمت صفحه نمایش در نظر گرفته شده، اما سامسونگ برای چنین قابلیتی نیز ویژگی خاصی را برای اولین بار مورد استفاده قرار داده. قابلیت امنیتی حسگر اثر انگشت این بار به جای استفاده از حسگر های نوری، از حسگر اولترا سونیک استفاده شده، چنین قابلیت بر خلاف حسگر های نوری قابلیت اسکن انگشت بصورت سه بعدی را خواهد داشت و بسیار سریع تر از سنسور های حسگر نوری عمل خواهند کرد.

صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1440 پیکسلی داینامیک آمولد برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده، صفحه نمایشی بدون ناچ با تنها دو حفره در قسمت بالایی برای محل قرار گرفتن سنسور های دوربین دوگانه،  با چنین کیفیت بالایی صفحه نمایش زیبا و یکدستی را ارائه می دهد، که با توجه به نسبت بالای تصویر، تنها صحفحه نمایش زیبای این گوشی هوشمند می باشد که به چشم می آید.

دوربین

باید یک مورد دیگر را به اختصاصی ترین خصوصیات در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند این خانواده اضافه کنیم. دوربین های اصلی و حتی سلفی این گوشی های هوشمند، اولین دوربین هایی می باشند، که با بهره بردن از سنسور های قدرتمند توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K را خواهند داشت.

گلکسی اس 10 تنها گوشی این خانواده می باشد که از دوربین سلفی دوگانه بهره مند شده، سنسور 10 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین های سلفی این گوشی هوشمند قدرتمند در نظر گرفته شده است.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با تنظیم خودکار گشودگی دریچه دیافراگم با توجه به میزان نور، در بازه f/1.5 تا f/2.4 متغیر می باشد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت تشخیص AF که باعث اندازه گیری فاصله و همچنین عکاسی سه بعدی و سنسور عریض ۱۲۳ درجه ای ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی سه گانه گلکسی اس ۱۰ پلاس در نظر گرفته شده است.

پردازنده و مشخصات داخلی دیگر

بالاخره برای اولین بار سامسونگ نیز از پردازنده های 7 نانومتری ، برای گوشی های هوشمند خود استفاده کرد. گلکسی اس 10 پلاس نیز با توجه به محل فروش، (منطقه فروش از نظر موقعیت مکانی)  از پردازنده های 7 نانومتری اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 بهره مند شده است. رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت برای گلکسی اس 10 پلاس در نظر گرفته شده، البته مذل خاص با رم 12 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 1 ترابایتی (512 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 512 گیگابایت حفظه جانبی میکرو اس دی) نیز به بازار عرضه خواهد شد.

گلکسی اس 10 پلاس با توجه به مجهز شدن این محصول به باتری 4100 میلی آمپری نسبت به دو گوشی هوشمند دیگر این خانواده از باتری قدرتمند تری استفاده کرده، و با توجه به مجهز شدن به پردازنده های 7 نانومتری و کاهش چشم گیر مصرف انرژی، انتظار می رود باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 10 پلاس عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی به همراه شارژ وایرلس ۲.۰ از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد. البته نباید فراموش کرد که گلکسی اس ۱۰ پلاس به تکنولوژی PowerShare  نیز مجهز شده، که با فعال سازی این قابلیت، شما می توانید از گوشی هوشمند به عنوان شارژر بی سیم استفاده کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

بیشترین قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، 1500 دلار تعیین شده، برای اطلاع دقیق از قیمت های در نظر گرفته شده برای تمامی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 به مطلب قیمت های تعیین شده برای گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی اس ۱۰ مراجعه کنید. پیش فروش این گوشی هوشمند به همراه دیگر محصولات این خانواده از امروز آغاز شده و از تاریخ 8 مارس (17 اسفند) این گوشی های هوشمند در فورشگاه معتبر در دسترس خواهند بود.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !